Citat:
Ursprungligen postat av TheaFragger
En bra seriestrip, förklarar effektivt och koncist Orwells resp. Huxleys dystopisk-realistiska framtidsvisioner. Det samtida Västerlandet har lyckats kombinera båda dystopierna, med en slagsida för Huxleys hedonistiskt paralyserande distraktionsvision, på ett sätt som makthavarna måste vara mycket nöjda med. Om de bara inte behövde acceptera Internets fria diskussioner, och den möjlighet till ocensurerad informationsspridning och "folkuppvigling" som därmed existerar...
TransitGloria och Tallkotten: träffsäkert och kul.
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vill inte generera "onödigt mycket trafik" till sidan men jag noterar att Loggorna för "Ajour" och "Prataomdet" är väldigt lika... Intressant... Inte minst för den kommande "TackaAkademibokhandeln", "PrataomDETocksa" eller vad den nu ska heta ...
Det är en bra strategi att försöka undvika onödigt surfande in på "twitterelitens" navelskådarsajter som ajour.se...Kritiker av deras idiotmaktordning vill dock gärna ha lite info om vad de sysslar med.
Du kanske kan bli den Flashbackauktoriserade uppgiftslämnaren från ajour.se, så andra slipper slinka in på det rätt trista och hårdcensurerade stället?
Hur fiaskoartat är förresten ajour.se, rent statistiskt?