2011-11-28, 17:57
  #4045
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
En kampanj som startas och drivs på ett icke-professionellt sätt. Typiskt sett personer utan varken särskild ställning eller makt, bygger endast på deras personliga engagemang.

Så det där med personligt engagemang är inte bra?
Och icke-professionalism är inte heller bra?
Hehe. Så inget är bra som inte följer din mall?
Och du är säkert en storfräsare.
Citera
2011-11-28, 18:40
  #4046
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick.Long
Så det där med personligt engagemang är inte bra?
Och icke-professionalism är inte heller bra?
Hehe. Så inget är bra som inte följer din mall?
Och du är säkert en storfräsare.


Jag är synnerligen övertygad om att du missförstår Kaita.
Kaita han värderar inte innebörden av "gräsrotsrörelse" han definierar bara begreppet.

Dvd, en gräsrotsrörelse ÄR (enligt Kaita (och mig)):
"En kampanj som startas och drivs på ett icke-professionellt sätt. Typiskt sett personer utan varken särskild ställning eller makt, bygger endast på deras personliga engagemang."

VoxPopulis lägger även till "vanligt folk"
dvs: "vanligt folk" som engagerar sig i något, oftast politiskt.

Vill du ha en beståndsdel till så är det "folkrörelse"
__________________
Senast redigerad av Tallkotten 2011-11-28 kl. 18:45.
Citera
2011-11-28, 18:44
  #4047
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Jag är synnerligen övertygad om att du missförstår Kaita.
Kaita han värderar inte innebörden av "gräsrotsrörelse" han definierar bara begreppet.

Dvd, en gräsrotsrörelse ÄR (enligt Kaita (och mig)):
"En kampanj som startas och drivs på ett icke-professionellt sätt. Typiskt sett personer utan varken särskild ställning eller makt, bygger endast på deras personliga engagemang."

VoxPopulis lägger även till "vanligt folk"
dvs: "vanligt folk" som engagerar sig i något, oftast politiskt.

Vill du ha en beståndsdel till så är det "folkrörelse"

Exakt, Tack!
Citera
2011-11-28, 22:48
  #4048
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Exakt, Tack!

Snygg definition på folkrörelse. Men måste väl innebära mer än 20 pers?
Citera
2011-11-29, 00:07
  #4049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mymlan efterlyser idag länkar till veckans "måsteläsning" på fiaskosajten ajour.se. Ännu ingen som kommenterat, någon som vill hjälpa Mymlan?

http://ajour.se/veckans-mastelasning-3/

Tipsa om denna tråd men "Din kommentar inväntar granskning.". Tror inte hon gillar riktiga gräsrotskampanjer..
Citera
2011-11-29, 00:08
  #4050
Medlem
Kattafankens avatar
Fast denna "gräsrotskampanj" var ett exempel på en annan sorts "gräs", det man kallar astroturfing (efter plastgräset).

http://en.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

Citat:
Astroturfing is a form of advocacy in support of a political, organizational, or corporate agenda, designed to give the appearance of a "grassroots" movement. The goal of such campaigns is to disguise the efforts of a political and/or commercial entity as an independent public reaction to some political entity—a politician, political group, product, service or event. The term is a derivation of AstroTurf, a brand of synthetic carpeting designed to look like natural grass.
Citera
2011-11-29, 09:23
  #4051
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mymlan efterlyser idag länkar till veckans "måsteläsning" på fiaskosajten ajour.se. Ännu ingen som kommenterat, någon som vill hjälpa Mymlan?

http://ajour.se/veckans-mastelasning-3/


Vill inte generera "onödigt mycket trafik" till sidan men jag noterar att Loggorna för "Ajour" och "Prataomdet" är väldigt lika... Intressant... Inte minst för den kommande "TackaAkademibokhandeln", "PrataomDETocksa" eller vad den nu ska heta ...
Citera
2011-11-29, 10:33
  #4052
Medlem
TheaFraggers avatar
Twitterbrains.

Jag kräks på den nya "mänskligheten"

http://img40.imageshack.us/img40/1736/200905amusingourselvest.png
Citera
2011-11-29, 11:18
  #4053
Bannlyst
I går var det SCUM:s video som retade upp folk, nu börjar dom sätta ut annonser på porrsidor för att få hjälp med "folks berättelser" om gråzons-sex. Tippar att denna Elin är med i detta prataomdet-gänget som nu börjar ge panikvibbar att hitta bra "story:s":

http://www.bodycontact.com/kontaktannons/1968432/n%E4r-sex-g%E5r-fel

Fråga, borde inte SCUM stå för Swedish Cunt:s Uppsala Manifesto istället för Society for Cutting Up Men...?
Citera
2011-11-29, 13:07
  #4054
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
I går var det SCUM:s video som retade upp folk, nu börjar dom sätta ut annonser på porrsidor för att få hjälp med "folks berättelser" om gråzons-sex. Tippar att denna Elin är med i detta prataomdet-gänget som nu börjar ge panikvibbar att hitta bra "story:s":

http://www.bodycontact.com/kontaktannons/1968432/n%E4r-sex-g%E5r-fel

Fråga, borde inte SCUM stå för Swedish Cunt:s Uppsala Manifesto istället för Society for Cutting Up Men...?


"Kära Elin. Jag, en 19-årig kille har känt mig smutsig, utnyttjad och värdelös när jag gått till sängs med medelålders kvinnor jag funnit motbjudande - men jag kände mig tvungen, annars skulle jag inte fått en roll i teatergruppen, och allt jag någonsin drömt om är att bli skådespelare.

Nu behandlar de mig som en sexleksak, och "lånar ut" mig till varandra. "Du kan få honom, jag är klar med honom" har jag hört dem säga. Jag går i självmordstankar, allt är mörkt av skam och äckel. Jag vet att de här kvinnorna har utnyttjat andra pojkar innan mig.

Jag har försökt både söka hjälp och anmäla, men de bara skrattar åt mig. En poliskvinna på Södermalm kastade ut mig med orden " Nu vet du hur vi kvinnor haft det i tusentals år. "

Jag orkar inte länge till. Jag vill inte leva."
Citera
2011-11-29, 13:15
  #4055
Medlem
Tallkottens avatar
Skicka gärna fler PM med era historier (för den kommande #PrataomDETocksa/#TackaAkademibokhandeln).

Kan inpirera/få er att slappna av med denna fruktansvärda jag fick nu på morgonen:



Ge mig livsgnistan tillbaka
Det var en skön vinterdag och jag hade varit på gott humör hela dagen. Solen sken från en klarblå himmel och marken var täckt av ren, torr och vacker vintersnö. Jag kom hem och min älskade tog emot mig i hallen och frågade om jag ville ha te. Hon gjorde te medan jag gick in i badrummet för att tvätta av mig efter jobbet. När jag kom ut i köket var vårt te klart och vi satte oss lugnt tillbakalutade med varsin kopp i händerna. Vi hade det bra. Jag drack. Först var det gott men sen kände jag hur teet hade en liten bismak av metall. Jag smakade försiktigt igen, och jo, mitt te smakade järn!

Jag kände instinktivt att något var fel. Något var väldigt fel! Jag tittade upp på min älskade som hade det där leendet. Det där elaka, omänskliga förtryckarleendet över hela sitt ansikte.
Jag sprang fram till vattenkokaren och öppnade locket. Vad jag såg fick mig att må fruktansvärt illa. I vattenkokarens simmiga vatten låg hennes menskopp.

Jag kräktes på golvet och sprang ut i trapphuset. Hennes skratt förföljde mig ut på gatan där jag barfota sprang bort i snön.
Hon ringde mig på mobilen och fortsatte skratta. Jag sa inget men mellan skrattsalvorna pep hon fram ”vi måste prata om det”. Jag ville dock inte prata om det. Jag vill ha tillbaka mitt rena inre. Jag vill kunna sova igen. Jag vill kunna dricka te. Jag vill kunna äta utan att kräkas. Jag vill få tillbaka min livsgnista.

Martin Axelsson
Citera
2011-11-29, 13:52
  #4056
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheaFragger
Twitterbrains.

Jag kräks på den nya "mänskligheten"

http://img40.imageshack.us/img40/1736/200905amusingourselvest.png

En bra seriestrip, förklarar effektivt och koncist Orwells resp. Huxleys dystopisk-realistiska framtidsvisioner. Det samtida Västerlandet har lyckats kombinera båda dystopierna, med en slagsida för Huxleys hedonistiskt paralyserande distraktionsvision, på ett sätt som makthavarna måste vara mycket nöjda med. Om de bara inte behövde acceptera Internets fria diskussioner, och den möjlighet till ocensurerad informationsspridning och "folkuppvigling" som därmed existerar...

TransitGloria och Tallkotten: träffsäkert och kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vill inte generera "onödigt mycket trafik" till sidan men jag noterar att Loggorna för "Ajour" och "Prataomdet" är väldigt lika... Intressant... Inte minst för den kommande "TackaAkademibokhandeln", "PrataomDETocksa" eller vad den nu ska heta ...

Det är en bra strategi att försöka undvika onödigt surfande in på "twitterelitens" navelskådarsajter som ajour.se...Kritiker av deras idiotmaktordning vill dock gärna ha lite info om vad de sysslar med.
Du kanske kan bli den Flashbackauktoriserade uppgiftslämnaren från ajour.se, så andra slipper slinka in på det rätt trista och hårdcensurerade stället?

Hur fiaskoartat är förresten ajour.se, rent statistiskt?
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-11-29 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in