Antingen är din cpu överhettad ordna ny fläkt och ny kylpasta
eller så kan något av dina minnen vara trasiga "om du har fler än 1" att när datorn börjar arbeta med det så blir det felkoder och datorn stänger av sig som "nödavstängning"
Eller så klarar ditt nätagg av helt enkelt
Citat:
Ursprungligen postat av Jonitoo
Hejsan, jag är väldigt grön när det kommer till datorer och vet inte om detta är rätt ställe på forumet, men min dator dör när den vill utan blå skärm, allt blir bara svart! Det är standard att spendera minst 15 minuter för att få igång datorn. Sen när det väl är igång kan jag inte göra så mkt mer än att sitta på facebook eller msn, filmer fungerar ibland. men om jag ska göra något mer krävande, t.ex nå så patetiskt som att starta spotify samtidigt som msn är igång då dör datorn, och spel kan jag bara drömma om att kunna starta.
Datorn är 2.5 år gammal och började jävlas för runt 2 månader sen. Det "knastrar" i datorn men kan inte lokalisera knastret (Det låter riktigt högt och datorn börjar varva upp rejält). Och den är helt rengjord från damm. Vad kan det vara för fel? Är det nätagget eller är det något annat? Med tanke på hur mkt det knastrar.