2011-01-22, 16:02
Medlem
Jag tränar styrketräning 5 dagar i veckan och äter som en jävla flodhäst. Äter till frukost all brann flingor med mjölk. Sedan äter jag två fullkornsmackor med skinka på. Till lunch äter jag dubbelt så mycket än en normal människa skulle äta till lunch. Tallriken består av halva protien, andra halvan kolhydrater. Sedan en separat tallrik med grönsaker. När jag sedan kommer hem äter jag fullkornsbröd - 4 stycken med skinka, tonfisk osv. Till middag äter jag en hel kyckling med 5-6 potatisar. Till kvällsmål äter jag 2 mackor med allbrann flingor o mjölk.

Hur ska jag börja äta för att bli av med acnen? Är tillochmed berädd att ge upp styrketräningen om det är drf jag får finnar. Lyfter väldigt tungt ibland.

I need your help!
Citera
2011-01-22, 16:10
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1992
Jag tränar styrketräning 5 dagar i veckan och äter som en jävla flodhäst. Äter till frukost all brann flingor med mjölk. Sedan äter jag två fullkornsmackor med skinka på. Till lunch äter jag dubbelt så mycket än en normal människa skulle äta till lunch. Tallriken består av halva protien, andra halvan kolhydrater. Sedan en separat tallrik med grönsaker. När jag sedan kommer hem äter jag fullkornsbröd - 4 stycken med skinka, tonfisk osv. Till middag äter jag en hel kyckling med 5-6 potatisar. Till kvällsmål äter jag 2 mackor med allbrann flingor o mjölk.

Hur ska jag börja äta för att bli av med acnen? Är tillochmed berädd att ge upp styrketräningen om det är drf jag får finnar. Lyfter väldigt tungt ibland.

I need your help!
Om du är född 1992 så har du ju inte lämnat tonåren för särskilt länge sedan och har troligen lättare att få finnar än "vuxna".

Dessutom är det normalt att om man börjar att träna hårt att kroppen reagerar med ändrad ämnesomsättning och det ger ofta utslag i form av finnar. Om du väntar några månader så kan det bli bättre alltså.

För övrigt rekommenderar jag att du skaffar en bra tvål och tvättar dig varje dag med den. Fråga på apoteket om en lämplig.
Citera
2011-01-22, 16:14
Medlem
Du äter då inte som en flodhäst. Du ligger inte ens på kcal överskott.
Citera
2011-01-22, 16:32
Medlem
flavourkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Du äter då inte som en flodhäst. Du ligger inte ens på kcal överskott.
Och hur i hela friden vet DU det? Jävla tomtenisse.

OnT: Träning sätter igång hormonerna eller något liknande, vilket i sin tur ger akne ibland. Proteinpulver kan också ge akne, om du tar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in