2011-01-21, 21:12
Medlem
AwesomeAs avatar
Hej! har ett problem med min dator, den startar går igång som den ska men när den laddar Vista så står den bara och laddar i eveigheter, lät den ladda medans jag var och handla i 2h och när jag kom tillbaka hade den inte starta.

Vad kan ha gått fel? Vill titta på X-files, snälla hjälp
Citera
2011-01-21, 21:14
Medlem
Random-Walks avatar
Nolla BIOS
Citera
2011-01-21, 21:15
Medlem
Kör felsökning i Bios alt. Systemåterställning. (Ta alltid Backup innan)
Citera
2011-01-21, 21:23
Medlem
AwesomeAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Nolla BIOS

Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Kör felsökning i Bios alt. Systemåterställning. (Ta alltid Backup innan)

Vad är BIOS och vad menas med att nolla det?
Citera
2011-01-21, 21:41
Medlem
Innan operativsystemet laddas, trycker du F8 (kan variera från dator till dator). Då kommer du in i ett väldigt enkel och användarovänlig meny. Härifrån kan du se information om datorn, kolla temperaturen, installera hdd m.m...

Jag vet inte exakt var, men någonstans där ska det finnas en felsöknings funktion.
Kör den, och kolla om det fungerar efter det.
Citera
2011-01-21, 21:46
Medlem
Om du fick skivor med när du köpte datorn där det står "Windows Repair" eller "Windows (Ditt operativsystem och bit-version 32bit, 64bit) eller något liknande så sätt in dom/den och du borde få upp en meny. I menyn finns ett alternativ som heter "Windows Repair Tool" eller någonting liknande med repair, Hur som haver. Den söker igenom din dator efter fel, kolla om det fungerar efter det.
Citera
2011-01-21, 21:47
Medlem
ArischManns avatar
hade samma problem med min laptop lämna in den på service då konstaterade dom att det var fel på hårddisken skulle kosta 3000 eller nåt sånt att åtgärda :S beställde istället en hårddisk från nätet o win 7 & nu funkar allt fint
Citera
2011-01-21, 21:50
Medlem
herrpages avatar
Det du skulle kunna testa är att googla fram en lösning på hur man kan reparera bootsektorn.
Citera
2011-01-21, 21:56
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Tror också att det kan vara hårddisken som jävlas. Känner igen ditt problem, måste vart med om samma skit på någon av alla datorer genom åren.

Pröva BIOS-fixen som han ovan berättade om, annars testa formatera. Är det hårddisken vet du kanske att inget av det hjälper, då är det bara att fixa en ny om det är så att den är fysiskt trasig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in