2011-01-21, 17:03
Medlem
Det kom nya datorer till skolan idag och flera whinar över att det var xp och inte windows 7. Så jag undrar lite vad är det för stora skillnader? Varför är "Windows 7" så mycket bättre än gamla hederliga xp?
Citera
2011-01-21, 17:08
Medlem
Wazupfbs avatar
Xp är 10.000 gånger bättre en win7. imo
Men snorungar tycker om fina färger så därför dom vill ha win7 kanske.
Citera
2011-01-21, 17:20
Medlem
Varför tycker du det?
Citera
2011-01-21, 17:23
Medlem
dock kommer väll XP i princip överges av Microsoft år 2014, så om man köper licens nu så borde man väll ändå välja win7?
Citera
2011-01-21, 17:25
Medlem
Har aldrig använt win7 och kommer aldrig att göra det, folk vill att det ska se snyggt ut hellre än att det ska fungera bra. Om man är lite datorkunnig så kan man få xp att se bra ut på en halvtimme. Första gången jag använde vista så blev jag irriterad redan efter en kvart, varningsmeddelanden hela jävla tiden som man måste acceptera, "Starta som administaratör" och allt annat jävla skit. Visst det ser snyggt ut men efter att ha patchat tema filen i xp så tar det 10 sekunder för att få det att se likadant ut som vista.
Citera
2011-01-21, 18:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenben
Det kom nya datorer till skolan idag och flera whinar över att det var xp och inte windows 7. Så jag undrar lite vad är det för stora skillnader? Varför är "Windows 7" så mycket bättre än gamla hederliga xp?

Ur din skolas perspektiv kan jag ju gissa att orskaken handlar om att de har andra datorer med XP och vill ha ETT system för att underhålla alla datorer.

Om dina klasskamrater "whinar" om en sån här sak, undrar man onekligen hur gammal du är.

Vad som skulle vara bättre med Windows 7, ur ett rent "köra-färdiginstallerade-program-perspektiv" vet jag inte. Nästan alla program är ju identiska oavsett om du kör det i XP eller i 7.

Det finns visserligen massor med saker som är bättre i 7, som stöd för nyare hårdvara, bättre säkerhet, länge förväntad livstid, etc... Men det är ju som jag ser det mest fördelar för den som administrerar och äger maskinerna.
Citera
2011-01-21, 21:26
Medlem
Formulerade mig fel, eleverna på skolan har fått nya laptops, och ja, Facebook.. Behöver man säga mer?
Citera
2011-01-21, 21:48
Medlem
Windows 7 har (tycker jag) mer användarvänligt gränssnitt.
Och dessutom har Microsoft slutat med all support för Windows XP.
Citera
2011-01-21, 22:08
Medlem
Dom slutar med det 2014 tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in