Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-19, 19:51
Medlem
Hej min lillebrors dator vägrar starta. Funkade felfritt igår men startar inte idag, den bara piper. Det låter ju som om någon sladd är ur men testade att trycka i alla synliga men den startar ändå inte så behöver hjälp.
tack för snabba svar
Citera
2011-01-19, 19:57
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osilision
Hej min lillebrors dator vägrar starta. Funkade felfritt igår men startar inte idag, den bara piper. Det låter ju som om någon sladd är ur men testade att trycka i alla synliga men den startar ändå inte så behöver hjälp.
tack för snabba svar

hade samma problem klappade till den utan bara helvete så funkade den men har senare fått höra att de skulle vart nåt sladd till hårddisken som skulle suttit löst men vad vet jag
Citera
2011-01-19, 20:09
Medlem
Valieroths avatar
Om den konstant piper i dryga 10-40 sekunder kan det vara RAM minnen. kolla så att de sitter som de ska, alternativet är att dra ut dem, byt plats på dem. eller testa dem i en annan burk för att vara 100% på att det är felet.

Notering: För längesedan under mina år i gymnasiet gjorde man diagnosering av fel i hårdvara. Vi ryckte ur vissa komponenter och kollade hur datorn reagerade... exempel så är det bara fläktarna som snurrar om CPU ej finns, piper korta intervaller om GPU fuckar.. osv.. men ram/BIOS-fel piper/alt felmeddelande.

//V.
Citera
2011-01-19, 20:14
Medlem
Hårddiskarna sitter i men var sitter RAM:en?

Edit: Hittar 2 vita små som det står p6 och p8 som det inte är något. En lite större svart som heter p9 och en stor SATA från cd-läsaren som sitter löst men hittar ingenstans där dom kan sitta
Senast redigerad av Osilision 2011-01-19 kl. 20:22.
Citera
2011-01-19, 20:37
Medlem
Problemet fixat. Tryckte i varenda synlig sladd med våld.
Citera
2011-01-20, 18:28
Medlem
Jeeenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osilision
Problemet fixat. Tryckte i varenda synlig sladd med våld.

Börjar den pipa sådär igen, damsug datorn, sitter något i skit i datorn som gör att den slår ifrån och börjar pipa när den det är risk för att det tar eld på grund av att det är varmt och damigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in