2011-01-19, 12:18
Medlem
Sitter och skriver för en hemsida. Går ganska bra så jag delar med mig hittils.

Medlidande är en egenskap rättfärdiga människor har. De bryr sig när andra lider, de agerar för att göra något åt det. De flesta människor har istället valt den breda vägen och strävar efter underhållning, sex, droger och dryck, oärlighet och hostilitet.

Livet må vara ett skämt för dig men det är av din egen gärning. Det är inte ett skämt för de barn som uthärdar våldtäkt, traumabaserad hjärntvätt och svält, för de som fallit offer för naturkatastrofer, krig och förtryckande stater, ens för de hemlösa som blir nekade vår medmänsklighet vid våra trappsteg.

Ett nådfullt liv rymmer ingen plats för själviska begär. Att spendera tid och resurser som hade kunnat gå för att hjälpa folk på något du inte behöver är en illgärning. Det nådfulla livet är således en total självuppoffring för andra.

Sanningen kom in i världen i Jesus. Vi fick reda på vägen av förlåtelse och medlidande, och vi fick reda på domen för de som inte väljer den.

Varför skulle bibeln inte vara sann? För att den säger att människor av korrupt karaktär kommer brinna i eldsjön? Vad det än innebär, är deras förstörelse inte mer än rätt, och snarare av den anledningen sant? Att vara blind till sanningen så som västvärlden är idag måste man konstant vända ansiktet emot de som lider, och man har visat sig ovärdig en bättre framtid.

Det är inget argument emot bibeln eller Jesus vad den Katolska Kyrkan har gjort, eller vad kyrkorna gör idag. Religiös hypokritet kritiserades skarpt av Jesus och väntar den värsta domen. En person som inte följer läran men påstår gå i dess namn har nersmutsat den.

Uppenbarelseboken lovar en totalitär världsstat där alla blir tvingade att tillbe diktatorn. Det är likt vad vi såg i Nazi-Tyskland, och samma krafter som etablerade Hitler arbetar nu för att etablera den nya världsordningen. Deras verk syns tydligen framför ögonen på oss men för många har bländat sig själva i sin strävan av perversitet och egoism.

Namnet på diktatorn kalkyleras till 666 (Maitreya), han har fullmakt över alla nationer och en nation har blivit slaktat men är helat, vilket är nationen Israel. Hans tron kommer vara det Tredje Templet, byggandet av vilket kommer orsaka en konflikt i mellanöstern, då på templets specifika byggplats befinner sig just nu en muslimsk byggnad, som kommer dra in Västvärlden, Ryssland och Kina i ett tredje världskrig. Västvärlden, klimaxen av Det stora Babylon, väntar sin dom av eld, sjukdomar, svält och slutligen förslavning åt 666. Uppenbarelseboken lovar att alla som tillber diktatorn kommer att hamna i eldsjon utan någon ro dag eller natt.

Maitreya är en Pers och således Arisk. Den Ariska rasen är renblodad avkomma från Guds söner och människors döttrar som beskrivs i 1 Mosebok 6.
Senast redigerad av bluescreen 2011-01-19 kl. 12:29.
2011-01-19, 12:23
Medlem
Zvezdass avatar
Och vi ska diskutera vad?
2011-01-19, 12:26
Medlem
Jag tar gärna feedback på texten rent allmänt. Annars vill jag bara upplysa. Om någon vill gå den smala vägen, kan vi diskutera vad vi ska göra härnäst.
2011-01-19, 14:12
Medlem
SLOBs avatar
Ser inte heller diskussionsunderlaget och rubriken är usel, så jag låser tråden. Om någon har synpunkter på det, tas det via PM.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in