Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-19, 00:06
Medlem
felleboy88s avatar
Om du vill så kan jag ta en bild (isåfall imorgon) om du inte fått det att fungera så kan du kolla om något inte stämmer. Har nästan identiska komponenter
Citera
2011-01-19, 00:09
Medlem
Håller på att göra om allting ifrån scratch.. hur reagerar moderkortet om det är pajj?
Citera
2011-01-19, 00:09
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Återigen har du byt plats på ram-minne lr. För de sitter nämligen inte rätt ???????????
Citera
2011-01-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Återigen har du byt plats på ram-minne lr. För de sitter nämligen inte rätt ???????????
Ja
Citera
2011-01-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy88
Om du vill så kan jag ta en bild (isåfall imorgon) om du inte fått det att fungera så kan du kolla om något inte stämmer. Har nästan identiska komponenter
Skulle vara mycket snällt! En fråga bara, hur är din powerswitch kopplad? läste lite i manualen nu och den ska tydligen vara kopplad till "JFP1" vilket är ett "uttag" som ser ut såhär :::. där powerswitchen endast använder 2 punkter, men det känns ju inte logiskt?
Citera
2011-01-19, 00:31
Medlem
FRAMSTEG!! Jag fick datorn att starta! Dock utan dvdn hdn och grafikkortet ikopplat. Ska testa koppla i dem nu!
Citera
2011-01-19, 00:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgen
Skulle vara mycket snällt! En fråga bara, hur är din powerswitch kopplad? läste lite i manualen nu och den ska tydligen vara kopplad till "JFP1" vilket är ett "uttag" som ser ut såhär :::. där powerswitchen endast använder 2 punkter, men det känns ju inte logiskt?
Läs noga. Dom kontakterna är delade.

Exempel:
Kod:
:::.
delas förmodligen till
Kod:
::
och
Kod:
:.
, då kopplas ena halvan till powerknappen och en kanske till resetknappen eller en lampa.

Extremt viktigt att koppla rätt så lys med mobilen eller ficklampa så du ser vad som ska vara åt vilket håll.

Edit: vissa [:::.]-kontakter delas tom upp i tre eller fyra olika...
Citera
2011-01-19, 01:02
Medlem
Datorn installerar windows nu,låter som ett monster och jag är lite rädd att något ska smälta eller något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in