Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-18, 01:19
Medlem
fanzaas avatar
Hej,

Har länge haft problem med min Macbook när du gäller anslutning till wifi. Har ofta stått "Anslutning nått en maxtid gräns" eller något liknande. Och nu har jag flyttat till en familj i USA och jag hittar deras nätverk men när jag ansluter så bara laddar den först och sedan så fungerar det bara inte.

Någon som har haft samma problem eller vet vad som kan vara fel?

Tack!
Citera
2011-01-18, 02:51
Medlem
_-olle-_s avatar
Det kan mycket väl vara så att ditt wifi-kort har gett upp. Testa det vanliga med att reparera åtkomster och nollställa alla minnen, men jag tror inte att det kommer att hjälpa. Det går att köpa ett nytt kort, traska ner till närmaste mac-store.
Citera
2011-01-18, 02:54
Medlem
Samma problem här när jag ansluter till internet på mitt hostel här nere i Australien. Brukar dock funka att stänga av airport och sätta på den igen ett par gånger.. skulle med vilja veta vart felet ligger eftersom internet funkar för många andra runt mig
Citera
2011-01-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Det kan mycket väl vara så att ditt wifi-kort har gett upp. Testa det vanliga med att reparera åtkomster och nollställa alla minnen, men jag tror inte att det kommer att hjälpa. Det går att köpa ett nytt kort, traska ner till närmaste mac-store.

Hur vet man om det är så eller inte? Jag köpte min macbook pro för ca 1 månad sen....
Citera
2011-01-18, 03:12
Medlem
_-olle-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leader
Hur vet man om det är så eller inte? Jag köpte min macbook pro för ca 1 månad sen....

Installera de senaste uppdateringarna, reparera behörigheter via Program-Verktygsprogram-Skivverktyg och återställ P-ramen http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Naturligtvis skulle det kunna vara något obskyrt mjukvarufel, men då har du redan gått igenom de steg apples support brukar be en köra och du borde kunna få ett nytt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in