2011-01-18, 01:19
Medlem
fanzaas avatar
Hej,

Har lnge haft problem med min Macbook nr du gller anslutning till wifi. Har ofta sttt "Anslutning ntt en maxtid grns" eller ngot liknande. Och nu har jag flyttat till en familj i USA och jag hittar deras ntverk men nr jag ansluter s bara laddar den frst och sedan s fungerar det bara inte.

Ngon som har haft samma problem eller vet vad som kan vara fel?

Tack!
Citera
2011-01-18, 02:51
Medlem
_-olle-_s avatar
Det kan mycket vl vara s att ditt wifi-kort har gett upp. Testa det vanliga med att reparera tkomster och nollstlla alla minnen, men jag tror inte att det kommer att hjlpa. Det gr att kpa ett nytt kort, traska ner till nrmaste mac-store.
Citera
2011-01-18, 02:54
Medlem
Samma problem hr nr jag ansluter till internet p mitt hostel hr nere i Australien. Brukar dock funka att stnga av airport och stta p den igen ett par gnger.. skulle med vilja veta vart felet ligger eftersom internet funkar fr mnga andra runt mig
Citera
2011-01-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Det kan mycket vl vara s att ditt wifi-kort har gett upp. Testa det vanliga med att reparera tkomster och nollstlla alla minnen, men jag tror inte att det kommer att hjlpa. Det gr att kpa ett nytt kort, traska ner till nrmaste mac-store.

Hur vet man om det r s eller inte? Jag kpte min macbook pro fr ca 1 mnad sen....
Citera
2011-01-18, 03:12
Medlem
_-olle-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leader
Hur vet man om det r s eller inte? Jag kpte min macbook pro fr ca 1 mnad sen....

Installera de senaste uppdateringarna, reparera behrigheter via Program-Verktygsprogram-Skivverktyg och terstll P-ramen http://support.apple.com/kb/HT1379?v...E&locale=sv_SE

Naturligtvis skulle det kunna vara ngot obskyrt mjukvarufel, men d har du redan gtt igenom de steg apples support brukar be en kra och du borde kunna f ett nytt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in