2011-01-15, 20:30
  #13
Medlem
Var inne på den där hemsidan och det enda jag kan säga är att det var en jävla skithemsida...

Ni ger mig bara mer fördomar om SD, alla artiklar gynnar liksom SD? Vafan är det för jävla logik?? Finns inga tidningar där allt gynnar Socialdemokraterna tex... Alla VANLIGA tidningar i Sverige är ju i alla fall opartiska (även om Svd är på gränsen). Men liksom är det jävla korkade samhället ni vill leva i? Det blir nän jävla politisk diktatur a lá Tyskland på 30-talet. Och inget av det som står är några riktiga nyheter utan det är bara propaganda-skit. Ja det är klart det finns invandrar-gäng med det är inte intressant på nåt sätt. Jag vet det redan och det är absolut inte censurerat från dom vanliga tidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter... Det normalaste publicerings-beslutet var väl ändå sluta sammarbeta med Sd, om det nu stämmer, hur fan ska ni veta det???
Citera
2011-01-15, 20:33
  #14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vem är då Gustaf Janson? Är han den som har sista ordet när det gäller vad som ska publiceras på PI?
När kom han in i bilden på den sajten? Vilka andra medverkar för att driva PI? Vem initierade "schismen" mellan PI och SD-ledningen - var det PI eller SD?

Citat:
Mitt namn är Gustaf Janson och jag kommer från och med nu fungera som Politiskt Inkorrekts redaktör, kontaktperson och ”ansikte utåt”. Den som inte tror att jag heller ”finns” kan ju med fördel ta del av mina tidigare artiklar på Newsmill.

Synpunkter och frågor som rör Politiskt Inkorrekt kan mailas till gustaf.janson[snabel-a]politisktinkorrekt.info. Seriösa och korrekta mail får svar, allt annat kastas direkt i papperskorgen. Undantag i den kategorin är direkta hot. Dessa kommer utan vidare diskussion att polisanmälas. Observera att ni INTE skall skicka tipsmail till denna adressen.

Sist, ett stort och varmt tack till alla våra läsare och tipsare. Utan er hade vi inte varit det vi är idag. Med gemensamma krafter skall vi fortsätta att arbeta för ett mer demokratiskt och rättvist Sverige. Målet kan tyckas vara avlägset, men vi ger oss INTE!

Gustaf Janson
http://politisktinkorrekt.info/kontakttips/#om

Samt

http://www.newsmill.se/user/gustafjanson
Citera
2011-01-15, 20:40
  #15
Medlem
Det här verkar komma helt plötsligt. Låter som de blivit ovänner med SD-politiker...

Jag tror det här kommer vara dåligt för både SD och PI. PI lär nog förlora många läsare.

Vänsterpacken i Sverige jublar.
Citera
2011-01-15, 20:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraKungahuset
Var inne på den där hemsidan och det enda jag kan säga är att det var en jävla skithemsida...

Ni ger mig bara mer fördomar om SD, alla artiklar gynnar liksom SD? Vafan är det för jävla logik?? Finns inga tidningar där allt gynnar Socialdemokraterna tex... Alla VANLIGA tidningar i Sverige är ju i alla fall opartiska (även om Svd är på gränsen). Men liksom är det jävla korkade samhället ni vill leva i? Det blir nän jävla politisk diktatur a lá Tyskland på 30-talet. Och inget av det som står är några riktiga nyheter utan det är bara propaganda-skit. Ja det är klart det finns invandrar-gäng med det är inte intressant på nåt sätt. Jag vet det redan och det är absolut inte censurerat från dom vanliga tidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter... Det normalaste publicerings-beslutet var väl ändå sluta sammarbeta med Sd, om det nu stämmer, hur fan ska ni veta det???

PI finns just för att alla andra tidningar är partiska. Varenda tidning har bestämt sig för att bara attackera SD och nästintill alla nyheter vinklas eller mörkläggs. PI rapporterar allt som just alla tidningar vinklar osv.
Citera
2011-01-15, 20:49
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraKungahuset
Var inne på den där hemsidan och det enda jag kan säga är att det var en jävla skithemsida...

Ni ger mig bara mer fördomar om SD, alla artiklar gynnar liksom SD? Vafan är det för jävla logik?? Finns inga tidningar där allt gynnar Socialdemokraterna tex... Alla VANLIGA tidningar i Sverige är ju i alla fall opartiska (även om Svd är på gränsen). Men liksom är det jävla korkade samhället ni vill leva i? Det blir nän jävla politisk diktatur a lá Tyskland på 30-talet. Och inget av det som står är några riktiga nyheter utan det är bara propaganda-skit. Ja det är klart det finns invandrar-gäng med det är inte intressant på nåt sätt. Jag vet det redan och det är absolut inte censurerat från dom vanliga tidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter... Det normalaste publicerings-beslutet var väl ändå sluta sammarbeta med Sd, om det nu stämmer, hur fan ska ni veta det???
Äru go eller? SVD är väl den som är mest opartisk bland de tidningarna. Resten ligger långt över gränsen, t.om DN.
Citera
2011-01-15, 20:49
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narcissism
PI finns just för att alla andra tidningar är partiska. Varenda tidning har bestämt sig för att bara attackera SD och nästintill alla nyheter vinklas eller mörkläggs. PI rapporterar allt som just alla tidningar vinklar osv.
Skriver du något om tex israel så blir du bannad.
De har en strikt dogmatisk agenda som inte får kritiseras.
Citera
2011-01-15, 20:51
  #19
Medlem
Det konstiga är att man börjat publicera saker de senaste veckorna som saknar all slags trovärdighet. Ex: artikeln om kärringen som tog emot ett skäggebarn - Anonym, artikeln om hyresvärden som vägrade hyra ut till invandrare - anonym. Det är nåt som är skumt alltså. Kan SD ha fått nog av dessa skruvade artiklar?
Citera
2011-01-15, 21:15
  #20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraKungahuset
Det blir nän jävla politisk diktatur a lá Tyskland på 30-talet. Och inget av det som står är några riktiga nyheter utan det är bara propaganda-skit.

På dig låter det nästan som att det skulle vara något negativt.
Det är nyheter i allra högsta grad men du är förmodligen mer intresserad av vem som vann Idolfinalen eller vilket par som röstades ut ur Let´s dance, så håll dig till Aftonbladet.


Citat:
Ursprungligen postat av BevaraKungahuset
Ja det är klart det finns invandrar-gäng med det är inte intressant på nåt sätt. Jag vet det redan


Antingen har du inte läst PI och är en idiot som inte har en aning om vad du försöker debattera eller så har du läst PI men inte förstått dess innehåll vilket gör dig till en lika stor idiot.

Kan inte bestämma mig för vad som är mest tragikomiskt.


/// N


.
__________________
Senast redigerad av northix 2011-01-15 kl. 21:18.
Citera
2011-01-15, 21:32
  #21
Medlem
okej, bra tycker jag. Tycker dom gick över gränsen allt var bara klag på allt om muslimer oxh så. Inget annat.
Citera
2011-01-15, 21:56
  #22
Medlem
Min teori: Mr X med anknytning till PI har lagt ut domänen .se till försäljning för 200k. SD hade precis som media rapporterade i höstas utlovat att man skulle vara med och finansiera övergången till den nya domänen där man ska upprätta den för läsarna rätt så omtalade "breddade" nyhetssidan. Eftersom SD nu har kommit på andra tankar så kör PI-redaktionen med utpressningstekniken att sluta nämna partiet öht. Så här skriver PI bl a om sin SD-bojkott:

Citat:
"Vår glädje när partiet röstades in i Sveriges riksdag var stor, och vi tillät oss tänka tanken att vårt enträgna arbete för att sprida information om och från SD faktiskt hade spelat en roll för det lyckade valresultatet. Vi har också fått väldigt många mail från läsare som berättat om rena aha-upplevelser när de läst våra artiklar och där mailskrivaren meddelat att man nu kommer att lägga sin röst på SD".


En signal om att PI har betytt mycket för SD i opinionsbildandet och fiskandet efter nya väljare, som SD förtjänar att uppmärksammas på. En annan ledtråd är att annonserna har försvunnit från sidan vilket tyder på att man förbereder sig för att lämna .info.

Är jag fel ute eller vad tror ni?
Citera
2011-01-15, 21:59
  #23
Medlem
Det är ganska uppenbart att det handlar om att Sverigedemokraterna tar åt sig äran för att vara bra på sociala medier när det i själva är bloggar såsom PI som på egen hand har fört ut SD:s budskap. Sverigedemokraterna själva har ju visat att de inte kan driva en hemsida med design från 2000-talet och som dessutom ligger uppe. Ändå förfogar SD över stora resurser medan PI och andra sajter får förlita sig på donationer från sina läsare.

Förhoppningsvis resulterar detta i att SD skärper till sig och satsar på att bygga upp en bra hemsida för nu misstänker jag att man inte har haft samma drivkraft då man kunnat förlita sig på att PI publicerar deras pressmeddelanden.
Citera
2011-01-15, 22:12
  #24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Det är ganska uppenbart att det handlar om att Sverigedemokraterna tar åt sig äran för att vara bra på sociala medier när det i själva är bloggar såsom PI som på egen hand har fört ut SD:s budskap. Sverigedemokraterna själva har ju visat att de inte kan driva en hemsida med design från 2000-talet och som dessutom ligger uppe. Ändå förfogar SD över stora resurser medan PI och andra sajter får förlita sig på donationer från sina läsare.

Förhoppningsvis resulterar detta i att SD skärper till sig och satsar på att bygga upp en bra hemsida för nu misstänker jag att man inte har haft samma drivkraft då man kunnat förlita sig på att PI publicerar deras pressmeddelanden.

För att inte tala om vad SD har Flashback att tacka för...
Den absurda oförmågan att etablera en seriös, estetiskt tilltalande, kreativ och propagandaeffektiv hemsida är faktiskt mycket anmärkningsvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in