Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-05, 12:26
Medlem
PomLs avatar
Eftersom denna tråd tar upp det jag också har problem med, så ställer jag frågan här istället för att starta en ny tråd.
Jag kör nu windows 7 x86(32bit) och vill installera x64(64bit), problemet är att jag inte har något dvd läsare.

Så då kommer vi in på det tråden nu tagit upp, jag har provat programmet "WintoFlash" (utan framgång pga att den inte tar emot BIE releasen(modifierad isofil av win7).
Jag har provat att öppna iso:n direkt från daemon tools utan framgång.
Jag har provat att göra mitt USB minne boot-bart men det fungerar inte heller då jag sitter på 32-bit och vill installera 64bit, vilket den prompt misstycker..

Några tips hur jag ska lösa det?
Citera
2011-04-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PomL
Eftersom denna tråd tar upp det jag också har problem med, så ställer jag frågan här istället för att starta en ny tråd.
Jag kör nu windows 7 x86(32bit) och vill installera x64(64bit), problemet är att jag inte har något dvd läsare.

Så då kommer vi in på det tråden nu tagit upp, jag har provat programmet "WintoFlash" (utan framgång pga att den inte tar emot BIE releasen(modifierad isofil av win7).
Jag har provat att göra mitt USB minne boot-bart men det fungerar inte heller då jag sitter på 32-bit och vill installera 64bit, vilket den prompt misstycker..

http://emea.microsoftstore.com/UK/en-GB/Help/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool
Citera
2011-04-05, 12:36
Medlem
PomLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipeinthewall
http://emea.microsoftstore.com/UK/en-GB/Help/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool

Det programmet har jag också provat, det enda den gör är att klaga över att det inte är en orörd ISO-fil.
Då hittade jag detta:
http://www.withinwindows.com/2009/11/01/use-the-windows-7-usbdvd-download-tool-with-custom-isos/

Har tankat exe filen, men kommandotolken öppnas bara i 1 sekund sen händer det inget mer, fanns ju ingen guide för hans "custom-iso tweak"
Citera
2011-04-05, 13:02
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomL

Har du en netbook alltså?
Säker på att den klarar 64-bit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in