2011-01-11, 21:38
Medlem
Jag hade den märkligaste upplevelsen inatt. Jag låg och drömde och i den drömmen knarkade jag. Jag behöver hjälp med att ta reda på vad det var jag knarkade.

Får börja med att säga att jag inte alls är någon van brukare. Har väl tagit något någon enstaka gång men inte kännt något drag efter känslan så har inte fastnat för själva grejen med droger.

Jajaja, jag låg i alla fall och sov i natt. Då fick jag en dröm som var sådär så man kan styra vad man gör. Man vet att man drömmer men sover samtidigt. Något slags mellanstadie antar jag. Luicid dröm heter det.
Jag drömde att jag krossade en liten rund tablett med mitt kreditkort. Tabletten hade en röd-orange färg med mörkare inslag. Jag formade sedan stoffet till en lina och drog in det genom ena näsborren. Redan direkt strålade ruset upp i huvudet och jag blev alldeles avslappnad. Jag blev varm i hela kroppen och benen domnade av lätt. Jag kände att jag greps lite lätt av panik men intalade mig sedan att jag bara drömde och istället bara åka med ruset (wtf?). Sedan låg jag där alldeles borta, kände att det snurrade lite skönt i huvudet samtidigt som jag låg och småstönade. Garvade till och med lite tror jag.

Sen vaknade jag alldeles yrvaken och undrade vad fan det var som hände. Somnade om direkt då det var tidigt imorse. Någonting säger mig att det var vid 4-tiden men jag kan inte komma ihåg att jag tittade på klockan.

Vad var det egentligen som hände? Har ni mer vana knarkare där ute varit med om något liknande?

Och vad tusan var det för drog jag tog? Jag har ingen aning. Kan ni anta något efter min förnimmade känsla?

MVH
Citera
2011-01-11, 21:59
Medlem
creteks avatar
så du vill att vi ska berätta vad för drog du tog i din dröm ?
Citera
2011-01-11, 22:04
Bannlyst
kan påminna o en sorts åksjuke tablett, som kan ge hallucinationer, vid måttlig överdosering. Kanske har du snusat på kokain? Snabb effekt för båda.
Citera
2011-01-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limas
kan påminna o en sorts åksjuke tablett, som kan ge hallucinationer, vid måttlig överdosering. Kanske har du snusat på kokain? Snabb effekt för båda.

Jaha, kan kokain komma i ett rödaktigt piller? Ingen annan som har blivit hög i sömnen?
Citera
2011-01-11, 23:37
Medlem
daft-marleys avatar
Men assa ditt javla fiskhuvu! Om du drommer sa drommer du, dar finns inga speciella droger, den drog du tror att du tar i en drom, dem drogen ar det. Och den kan se ut pa alla satt som din hjarna kan forestalla sig. Altsa om du dromde... Om det inte var en drom saa kanske det var nagon opiat eller nagot. Fattar inte om du menar att det varkligen var en drom eller om du e paranoid och inte vill saga att du knarkat.
Citera
2011-01-11, 23:57
Medlem
Innan jag trippat för första gången så hade jag sett en bild hur det ungefär skulle se ut när man trippa. Så upplevde jag det i min dröm, fast att "skiktet" man framför ögonen rörde på sig.

Sen efter jag väl trippat, så drömde jag om att jag trippa igen. Då var det som en riktig tripp, och det var väldigt obehagligt i en dröm
Citera
2011-01-12, 00:27
Medlem
TS du hade förmodligen en "feberdröm". Får själv alltid sådana när jag är sjuk och de påminner om ett drogrus. Bara för det så är det inte så konkret att du kan sätta en viss drogs namn bara för att du känner dig hög och jämför effekter med minnen. Säger inte att du har feber eller att du är sjuk.
Vissa partier av hjärnan slås på / stängs av i vissa drömmar som kan påminna om att vara hög.

Enda fördelen med att vara sjuk är att jag upplever sådana drömmar.
Citera
2011-01-12, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CopenhagenExpress
Jaha, kan kokain komma i ett rödaktigt piller? Ingen annan som har blivit hög i sömnen?

Menar ju att åksjuketabletten kan ha den färgen, f, f, f, f, f, fattar du??
Citera
2011-01-12, 09:53
Medlem
Eftersom det var en dröm så är upplevelsen helt baserad på hur du sjäv föreställer dig hur droger ska vara/kännas som. Det är antagligen inte som det riktiga ruset skulle kännas som.
Men om du lär dig lucid dreaming så kan du få känslan och andra känslor när du själv vill (du måste dock ha en klardröm såklart )
Kolla sidor som ld4all.com och dreamviewers för mer info om hur du lär dig klardrömma
Har själv drömt att jag tagit svamp men det ruset i drömmen var inget likt det som man läser om i tripprapporter. Ska eventuellt ta svamp om nått år och då får jag antagligen ett helt annat rus än jag föreställer mig
Men iaf, ld4all och dreamviewers om du vill lära dig klardrömma
Citera
2011-01-12, 13:38
Medlem
Mycket bra svar dinosaurwithahat. Ska definitivt kolla upp det.
Kan också tillägga att jag inte var sjuk. Frisk som en nötkärna.
Limas, jag förstår precis.

Intressant med alla svar. Jag tänkte att det vore kul om jag verkligen hade drömt om en specifik drog och om det gick att få reda på vilken.
Klart jag vet att en dröm är en dröm men ville som sagt bara se om det fanns något samband.

Det var i alla fall en riktigt häftig upplevelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in