Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
Vad har du för skrivare? Är den USB eller nätverksbaserad?
Att sätta upp din laptop som skrivarserver är verkligen överkurs. Det är mycket smartare att hantera den som en vanlig nätverksskrivare. Har du inte nätverksport på skrivaren kan man köpa en liten adapter som gör om dun USB-skrivare till nätverksskrivare. Kostar 399 på kjell.com
http://www.kjell.com/?item=98458&path=
Det är ingen märkvärdig skrivare, laserskrivare med USB-kontakt, budgetmodell runt 1200 kr. Tack för tipset, visste faktiskt inte att man kunde göra så. Det är ju mycket enklare :-)
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
Gör du det inte onödigt svårt för dig. Du har XP på datorn, och datorn är inkopplad på nätverket som jag tolkat det, varför inte bara dela ut skrivaren? Och sedan lägga till den skrivaren på dom andra datorerna?
Hmm, jo fast min tanke var att bara använda den som printserver, alltså att man bara skulle låta den stå och tuffa på i ett svalt hörn. Låter jag den vara som den är nu drar den massa onödig ström och kan absolut inte stå på dygnet runt, den blir för varm. Fast, jag skulle ju kunna ställa in så den stängs av automatiskt efter en tid och sätta på den vid behov med wake-on-lan. Det är ju en tanke förstås, och väldigt enkelt ordnat också.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Det optimala är att slänga din 5 år gamla laptop och koppla din skrivare till en router eller switch
Jag är inte någon expert på datorer men är ändå ganska bra, bättre än medelanvändaren i alla fall. Jag har underhållit och skött om datorn som man ska göra så den fungerar faktiskt väldigt bra fortfarande, det känns fel att bara kasta en dator som fungerar även om det märks att den är 5 år gammal