2002-11-01, 11:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garbage
Du kommer inte märka någon skillnad såvida du inte är en av dom människorna som tror sig känna skillnad på Pepsi Cola & Coca Cola.

JAG känner skillnad på Pepsi Cola och Coca cola. Virgin också, för övrigt. Ja
g känner också skillnad på Sprite och 7-up. 7-up har en rundare smak, medans Sprite har en mer utstickande smak.
Citera
2002-11-02, 02:14
äldre konto (old)
Ej medlem
jag har faktiskt gjort vetenskapliga (hmmm jag testade iaf) test på mig själv och fyra kompisar som sade sig kunna känna skillnad på pepsi och coca cola, även turk cola och svensk cola...samtliga hade ALLA rätt på det...alltså så GÅR det skilja på Pepsi/Coca OCH Turk/svensk cola..så de så...
Citera
2002-11-02, 03:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: När Cola-flaskan faller...

Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Jag är medveten om att jag skriver mycket skit här på FB, men ni får säga till om ni blir irriterade så ska jag försöka skräpa mig. Tillsvidare kommer ett nytt "oviktigt" inlägg... :roll:

Nyss hade jag en stor 2-liters PET-flaska med Coca-Cola som stod på skrivbordet. Jag hade druckit upp halva och fummlig som jag är så råkar jag stöta till den så den ramlar i golvet. Korken är på så inget rinner ju ut, men den blir såklart rejält omskadad och skummet fyller hela flaskan. Hur länge jag än väntar så vet jag nu att när jag öppnar korken nästa gång kommer det pysa som tusan och kolsyran har blivit kraftigt reducerad så Colan kommer inte alls smaka lika gott som tidigare. Finns det inget man kan göra åt detta? Finns det ingen räddning efter den blivit omskadad?

Frys ner överdelen av flaskan så kondenserar kolsyregasen till vätska och rinner ner längst väggarna och blandar sig åter med colan.

Rent teoretiskt borde det gå...
Citera
2002-11-02, 22:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är ju klart som korvspad att man känner skillnad på Cola och Cola!

Pepsi Cola smakar ju så sött att man ballar av
TurkCola ska vi inte ens ta upp 8)

Och 7-up är mycket godare än Sprite
Citera
2002-11-03, 16:59
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av rooy

Bra, äntligen någon som tycker som mig, i mina hemtrakter är det ingen som känner skillnad på Coca-Cola och Apotekarnes Cola ens en gång!
Citera
2002-11-03, 21:43
äldre konto (old)
Ej medlem
kan säga dig att du hade tur att korkhelvetet inte flög av... d gjorde d för mig en gång... hade just handlat 1,5l cola på konsum.. å så kommer man trallande på hojen, å så går d håll i plast påsen.. grr... så flaskan åker i marken med följd av att d skummar som fan + att korken flög några meter... kan säga att det var ungefär 1/4 del av colan kvar efter d...
Citera
2002-11-04, 00:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: När Cola-flaskan faller...

Citat:
Ursprungligen postat av neutrino
Frys ner överdelen av flaskan så kondenserar kolsyregasen till vätska och rinner ner längst väggarna och blandar sig åter med colan. Rent teoretiskt borde det gå...
Koldioxid går direkt från fast till gas utan att passera vätskefas, såvida extrema tryck inte är inblandade, och det är de inte här.

Naturligtvis går det att ge en trycksatt koldioxid atmosfär till flaskan, jämvikten driver vätskan att ta upp koldioxid och läsken blir kolsyrad igen, men visst känns det lättare att istället öppna en ny.
Citera
2002-11-10, 00:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag känner skillnad på cola och sprite
Citera
2002-11-11, 00:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rooy

köper nästan aldrig 2liters cola man får ju ändå slänga halv liter för att det inte finns kolsyra det är mycket bättre med 1.5liter då sricker man ju upp hela

va är TurkCola förnåt??
el menar du CubaCola
Citera
2002-11-12, 12:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Själv köper jag små coca-cola-burkar just pga kolsyran. Finns billiga i blattebutiker eller varuhus.

Finns de som säger att de känner skillnad på importerad tysk/polsk coca-cola respektive svensk. Men det beror väl på att de tar vattnet direkt från kloaken.
Citera
2004-08-24, 20:09
Medlem
Tiggymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddam
Själv köper jag små coca-cola-burkar just pga kolsyran. Finns billiga i blattebutiker eller varuhus.

Finns de som säger att de känner skillnad på importerad tysk/polsk coca-cola respektive svensk. Men det beror väl på att de tar vattnet direkt från kloaken.

Skulle det vara någon mening att köpa små patetiska burkar? Jag menar vilken vettig person sitter o saglar med en 33 cl burk vid datorn?

Själv föredrar jag utländskt coca, köper den hos favoritarabaffären *självklart ska man stödja sin arab som har öppet till 23 även på julafton *
Jag menar, vem vill inte ha polskt kloakvatten till lågpris? *13 spänn för 2 liter *

När receptet en dag offentliggörs så är säker huvudingrediensen kaustiksoda eller överblivet kaffe från den skabbiga kaffemaskinen som finns på de flesta jobb.
Citera
2004-08-24, 20:19
Bannlyst
Tråd brutalt och obarmhärtigt låst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här