2011-01-09, 15:40
Medlem
Rudis-s avatar
Hej flashback!

Nu är det såhär att jag fick ett par beats by dre-hörlurar, studio-versionen i julklapp, men nu har den högra sidan börjat knastra vid basgångarna på hög volym (har i stort sett använt dem varje gång jag gått ut, tjock mössa = hög volym). De har tyvärr inte heller någon garanti, då de var köpta från ebay. Så nu undrar jag om det finns något ställe man kan lämna in dem på, som kan fixa sprängda högtalare/hörlurar.

OBS! Att köpa nya är inte ett alternativ, då 2000kr är ett bra pris för dessa lurar. Butikspris ligger på nästan 3000kr.
Senast redigerad av Rudis- 2011-01-09 kl. 15:50.
Citera
2011-01-09, 15:49
Medlem
Det låter dyrt att lämna in dem på reparation, kanske finns det ersättningselement på Ebay, kan vara värt att kolla.

Dock bör du kanske kolla om det är skräp eller dylikt i hörluren, vet att hårstrån iaf har fastnat för mig och legat an mot elementet vilket gjort att det "rasslat" lite.
Citera
2011-01-09, 15:56
Medlem
Rudis-s avatar
Ja, får undersöka det lite närmare om det skulle kunna vara något annat, men tror faktiskt inte det, då knastret endast hörs i samband med höga basdunk.

Bryr mig inte så mycket om det blir dyrt med reparation, så länge det är billigare än att köpa nya. Vill helt klart hellre lämna in dem här i Sverige än att göra det via ebay, hålla på att skicka dem fram och tillbaka till USA, med risk att få behöva betala för tull.
Senast redigerad av Rudis- 2011-01-09 kl. 16:02.
Citera
2011-01-09, 16:25
Medlem
sommarlovs avatar
Nästan hela priset i en hörlur ligger i elementen, svårt att byta ett med lönsamhet.
Det måste vara rätt element också, annars kommer det låta olika i vänster/höger...
Citera
2011-01-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nästan hela priset i en hörlur ligger i elementen, svårt att byta ett med lönsamhet.
Det måste vara rätt element också, annars kommer det låta olika i vänster/höger...
Dock skulle jag gissa på att pengarna i dessa hörlurar ligger i designen och framför allt namnet. Men jag kan ha fel.
Citera
2011-01-09, 16:51
Medlem
Rudis-s avatar
Klart det är mycket prestige kring märket och designen som man får betala extra för, men ljudet är helt otroligt, det kan ingen förneka.

Men, vet ingen någon kedja som reparerar sprängda hörlurar? Det är egentligen det enda jag behöver veta, så kan sedan de ge mig råd.
Senast redigerad av Rudis- 2011-01-09 kl. 17:03.
Citera
2011-01-09, 17:20
Medlem
29april2tusen10s avatar
Lämna in dom på garantin och få nya.. (edit: såg att ni köpt på ebay.. )
För övrigt jävla skit kvalité på hörlurarna som bara höll en månad när dom kostar 3000. Är det pirat kopierade?
Hörlurar av bra kvalité ska absolut inte gå sönder för att du spelar lite högt.

När du går ut, använder du hörlurarna utanpå mössan? Det är ju som att be att få dom förstörda när det är så här dåligt och blött väder.
Senast redigerad av 29april2tusen10 2011-01-09 kl. 17:25.
Citera
2011-01-09, 17:26
Medlem
Nu ska vi inte stirra oss blinda på priset, men för den summan skulle jag flippa om en högtalare pajade pga den låga volym man får ut ur en mp3 eller telefon. Jag sitter på ett par AKG 242HD á 1700:- och jag kan kräma på fruktansvärt högt i dem, dator->dac och maxa utan att någonting skumt händer. Du måste ha fått riktigt kassa lurar till ett brutalt överpris, eller så har det hamnat någonting på elementet i luren som vibrerar vid just mycket bas.
Citera
2011-01-09, 17:43
Medlem
Rudis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Lämna in dom på garantin och få nya.. (edit: såg att ni köpt på ebay.. )
För övrigt jävla skit kvalité på hörlurarna som bara höll en månad när dom kostar 3000. Är det pirat kopierade?
Hörlurar av bra kvalité ska absolut inte gå sönder för att du spelar lite högt.

När du går ut, använder du hörlurarna utanpå mössan? Det är ju som att be att få dom förstörda när det är så här dåligt och blött väder.

De är definitivt äkta, säljaren hade 100% positivt omdöme och jag har redan kollat in fake/real beats by dre-filmer på youtube. Mina lurar har allting som tyder på att de är äkta (dr dres signatur innanför batterilocket, tm-markeringar, extra broschyrer i boxen, kom med duracell-batterier, mörkare rödfärg på "beats" osv.).

Och de kan ha varit en kombination av för högt ljud och att jag varit ganska oförsiktig, har haft på mig dem när det regnat osv.

Kan tillägga att det absolut inte är "spelat lite för högt", volymen man kan få fram är helt sjuk, en kompis lånade lurarna när han stod vid balkongöppningen och rökte, jag satt på andra sidan rummet och kollade på film - jag kunde höra vilken låt han lyssnade på. De kan användas som högtalare med andra ord.

Vad är element exakt för nåt förresten? Är det något jag kan köpa separat och mecka in själv?
Citera
2011-01-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudis-
De är definitivt äkta, säljaren hade 100% positivt omdöme och jag har redan kollat in fake/real beats by dre-filmer på youtube. Mina lurar har allting som tyder på att de är äkta (dr dres signatur innanför batterilocket, tm-markeringar, extra broschyrer i boxen, kom med duracell-batterier, mörkare rödfärg på "beats" osv.).

Och de kan ha varit en kombination av för högt ljud och att jag varit ganska oförsiktig, har haft på mig dem när det regnat osv.

Kan tillägga att det absolut inte är "spelat lite för högt", volymen man kan få fram är helt sjuk, en kompis lånade lurarna när han stod vid balkongöppningen och rökte, jag satt på andra sidan rummet och kollade på film - jag kunde höra vilken låt han lyssnade på. De kan användas som högtalare med andra ord.

Vad är element exakt för nåt förresten? Är det något jag kan köpa separat och mecka in själv?
Värt att betala 2k kr för ett par lurar man sliter och slänger med som de vore köpta på Rusta eller dylikt.

Element(högtalaren) är alltså det som skapar ljudet, vilket i ditt fall har gått sönder, som du alltså förmodligen lyckats spela sönder.
Om det nu finns någon firma som lagar lurar så är det denna del de skulle byta ut, om det nu inte sitter någon liten förstärkarkrets som också kan gå sönder(du nämner batterier).
Citera
2011-01-09, 23:40
Medlem
DrBums avatar
Generellt så är det bara på garanti som man får sina lurar reparerade. (Om det nu inte är seriösa studiolurar från tex Sennheiser etc)
Det är svårt att få tag på reservdelar samt att dom delarna som kan gå att få tag på inte alltid är samma som dom faktiska originalen.

Kolla med Monster om dom kan tänka sig och göra en wellfare-deal med dig..

Annars är det bara att be till någon högre makt..
Citera
2011-01-11, 01:17
Medlem
Rudis-s avatar
Skulle gärna vilja att vi håller oss till topic, men ja, klart det var jävligt dumt gjort av mig. Dock så lär man sig av sina misstag, jag får helt enkelt acceptera att ny elektronik är något man måste vara fisförsiktig med.

Tack, kanske blir så att man får kontakta monster. Men i nuläget är det inte ens säkert att de är sprängda, skulle, som nämnt tidigare, kunna vara nåt skit som kommit åt elementet. Jag har testat spela relativt hög musik nu utan något skorr alls, men skulle vilja avvakta lite med att spela dub med maxad volym.

Förresten, tror ni 118 118 skulle kunna hjälpa en i en sån här situation? Om det nu visar sig att det högra elementet är trasigt dvs. Eller får de alla sina svar från google...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in