Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-09, 04:36
Medlem
Qweasd123s avatar
Hej,

Sweclockers.com använder inte pay-per-click utan de får pengar varje gång en besökare besöker sweclockers.com. Flashback som har väldigt mycket trafik kanske skulle kunna vinna mer på att använda sådana annonser?
Citera
2011-01-09, 08:07
Medlem
Drapåtrissors avatar
Finns väl även möjlighet att lägga in en doneringsfunktion för dom som uppskattar forumet. Naturligtvis skulle den vara anonym och inte gå att spåra till en viss medlem. Men hur mycket kostar det egentligen att hålla FB igång under t.ex en månad?
Citera
2011-01-09, 14:53
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Finns väl även möjlighet att lägga in en doneringsfunktion för dom som uppskattar forumet. Naturligtvis skulle den vara anonym och inte gå att spåra till en viss medlem. Men hur mycket kostar det egentligen att hålla FB igång under t.ex en månad?

Admin har väl, om jag inte minns helt fel, redan yttrat sig om detta med donationer, om att det inte vore aktuellt. Men jag kan ha fel som sagt.
Citera
2011-01-09, 15:51
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Admin har väl, om jag inte minns helt fel, redan yttrat sig om detta med donationer, om att det inte vore aktuellt. Men jag kan ha fel som sagt.
Tror att det ändå inte skulle vara ett ovälkommet tillskott ivf. Bara jag som minns den tid när inte halva skärmen togs upp av blinkande reklambanners med saknad?
Citera
2011-01-09, 16:36
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Tror att det ändå inte skulle vara ett ovälkommet tillskott ivf. Bara jag som minns den tid när inte halva skärmen togs upp av blinkande reklambanners med saknad?

Finns script som hindrar banners.
Citera
2011-01-09, 18:27
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Du kan ju alltid använda adblock, men menar du att de användare som donerade skulle slippa reklamen på flashback ?
Citera
2011-01-09, 20:13
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Du kan ju alltid använda adblock, men menar du att de användare som donerade skulle slippa reklamen på flashback ?
Nej naturligtvis skulle inte det fungera. Och dessutom finns ingen garanti att den ens skulle minska.
Adblock är uteslutet då jag använder Explorer tyvärr.
Citera
2011-01-09, 21:14
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Nej naturligtvis skulle inte det fungera. Och dessutom finns ingen garanti att den ens skulle minska.
Adblock är uteslutet då jag använder Explorer tyvärr.

Byt till en annan webbläsare då

Men jo, ju mindre reklam ju bättre, håller med dig. Men samtidigt så förstår man att det behövs för att bära upp kostnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in