2011-01-07, 17:27
Medlem
Hej, jag går och väntar på min gallstensoperation men har nu sen senaste anfallet för 2-3 veckor sen haft en sugande känsla i VÄNSTER sida av magen, lite under revbenen. Vanligtvis så brukar jag ha lite ont på höger sida efter anfallen då jag gissar att jag blivit lite öm efter krampandet men detta är något nytt. Den sugande känslan kommer och går och är oftast som värst på nätterna. Avföringen är inte annorlunda heller. Jag har försökt söka lite om smärtor på vänster sida i samband med gallsten men inte hittat något. Är det någon här som känner till något om detta? Jag är man och 30+.
Citera
2011-01-07, 17:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogilny
Hej, jag går och väntar på min gallstensoperation men har nu sen senaste anfallet för 2-3 veckor sen haft en sugande känsla i VÄNSTER sida av magen, lite under revbenen. Vanligtvis så brukar jag ha lite ont på höger sida efter anfallen då jag gissar att jag blivit lite öm efter krampandet men detta är något nytt. Den sugande känslan kommer och går och är oftast som värst på nätterna. Avföringen är inte annorlunda heller. Jag har försökt söka lite om smärtor på vänster sida i samband med gallsten men inte hittat något. Är det någon här som känner till något om detta? Jag är man och 30+.
Magkatarr?
Citera
2011-01-07, 17:44
Medlem
DDKs avatar
Det behöver ju inte ha något med gallstenen att göra. Om du medicinerar med smärtstillande eller annat kan magen ha tagit stryk också.

Prova någon receptfri magmedicin, typ Pepcid, och kolla om det blir bättre.
Citera
2011-01-07, 18:01
Medlem
Tack för de snabba svaren.

Jag tar väldigt sällan smärtlindrande utan bara Voltaren Suppar 50 mg vid anfallen och de kommer ganska inte ens ett i månaden. Men det stämmer kanske att det kan bero på det då jag tog en Supp vid anfallet. Jag kom på att jag borde nämnt att direkt efter anfallet så var jag öm som vanligt på höger sida och i mitten av magen och sen så har det gradvis jobbat sig över till vänster sida nu på sistone. Det är ingen stark smärta eller så som vid gallstensanfall utan bara en sugande nästan stickande känsla som är mer obehaglig än gör ont. Det känns som det blir bättre när jag rör på mig och värre när jag sitter med böjd mage men det är inget jag är säker på.

Edit: Det känns även som magen bubblat mer än vanligt under denna period.
Senast redigerad av Mogilny 2011-01-07 kl. 18:04.
Citera
2011-01-07, 19:34
Medlem
Håller med att det låter lite misstänkt för magkatarr. Voltaren (även i suppform) är dessutom inte så snällt mot magslemhinnorna och kan lätt ge magkatarr hos känsliga personer. Testa lite receptfritt Omeprazol nån vecka och se om det blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in