2011-01-06, 00:17
Medlem
aka.snowballs avatar
Har precis köpt en ny dator och installerade windows 7 på den. När jag installerade de så frågade den mig vilken disk jag ville installera på, 1 tera byte discen eller 120 gb ssd disken, och valde att installera på ssd disken. Dock nu när jag avslutat installationen så finns 1 tera byte disken inte med i "my computer", och min fråga är hur kommer detta sig?

Har aldrig installerat ett windows 7 os innan och vet ej varför detta skedde?
Citera
2011-01-06, 00:36
Medlem
shadow666s avatar
Det beror på att hårddisken inte är formaterad.

Kontroll panelen->visa små ikoner->administrationsverktyg->dator hantering->markera "disk hantering"->markera din 1tb hårddisk och välj formatera->sen är det i stort bara kolla så att formatet på disken blir formaterat till NTFS och att gigabyten stämmer, och trycka på formatera, sen är de bara att vänta på att den ska formateras till 100% och sedan klar att användas.
Citera
2011-01-06, 00:57
Medlem
aka.snowballs avatar
Tack så grymt mycket för snabbt svar, en snabb fråga, vad innebär det att man formaterar en hårddisk så att man tillåter "compression of files and folders" dvs tillåta att man kan lagra komprimerade filer, om man nu använder detta, tar det längre tid att "få åtkomst till filerna" iom att de är "ihop packade", blir de lite som att winzippa filer (grovt förenklat), och vilka filer brukar man i så fall packa ihop?

Igen tack så mycket för hjälpen funkar fint nu
Citera
2011-01-06, 04:21
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aka.snowball
Tack så grymt mycket för snabbt svar, en snabb fråga, vad innebär det att man formaterar en hårddisk så att man tillåter "compression of files and folders" dvs tillåta att man kan lagra komprimerade filer, om man nu använder detta, tar det längre tid att "få åtkomst till filerna" iom att de är "ihop packade", blir de lite som att winzippa filer (grovt förenklat), och vilka filer brukar man i så fall packa ihop?

Igen tack så mycket för hjälpen funkar fint nu

hmmm, jadu, antingen kan de vara att man tillåter .rar filer eller så har det göra med om du skulle lägga Windows/linux operativsystem på hårddisken. och det tar inte längre tid att få åtkomst till filerna, och är det något du inte skulle fyllt i rätt kan de rättas till med att formatera hårddisken igen bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in