2013-01-31, 16:50
Medlem
Tjena! Jag har precis börjat kika på fotbollsskor inför kommande säsong. Ett par som jag tycker ser sköna ut är Warrior skreamer men är lite tveksamt just för att det är Warrior. Är det någon som har testat som vet om dom är sköna eller finns det något annat alternativ som ni skulle rekommendera mer? Skorna får gärna vara lite udda (då jag inte vill ha samma skor som alla andra av någon anledning...) men absolut inte syntet! Tack på förhand!
Citera
2013-02-03, 22:17
Medlem
Tjena!
Har beställt ett par Nike Mercurial Vapor VIII SG från Nike.com och dom borde komma när som helst.
På dessa skor finns det ju permanenta dobbar men också järndobbar som jag tror man kan skruva av, isåfall skruvdobbar. Men skulle man kunna ta av järndubbarna och bara spela med plastdubbarna eller det skadar skon(sulan) om man spelar utan skruvdobbarna? tänkte mest på det eftersom det borde vara hål där järndubbarna är så om dessa hål då blir skadade...

Tack på förhand
Citera
2013-02-04, 12:10
Medlem
BiggieSmalls avatar
Kommer för skoj skull börja spela igen, men har lite fungeringar angående konstgräs..

Vi kommer spela på både gräs och konstgräns, så bör man isåfall köpa två par skor? Dvs konstgrässkor och grässkor? Eller räcker det med vanliga gräs? Hur mycket kommer det slita på skorna isåfall?

Tacksam för svar.
Citera
2013-02-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggieSmall
Kommer för skoj skull börja spela igen, men har lite fungeringar angående konstgräs..

Vi kommer spela på både gräs och konstgräns, så bör man isåfall köpa två par skor? Dvs konstgrässkor och grässkor? Eller räcker det med vanliga gräs? Hur mycket kommer det slita på skorna isåfall?

Tacksam för svar.

Det går absolut utmärkt för känslans skull att spela med vanliga skor på konstgräs. Speciellt om gräset är relativt nytt. Problemet är just slitaget på skorna. Ofta (om inte alltid?) så är konstgrässkorna lite hårdare i sulan och har ofta några plattor för att just bygga upp skon lite grann. Sen kan man nu när det är lite småhalt på planen få lite bättre fäste med konstgrässkor med tanke på dobbarna.

Om du enbart ska använda skorna under sommaren så funkar det med ett par skor men tänk också på att om du använder skorna en gång på konstgräs så kan du inte reklamera dom om som går sönder. Var också beredd på att kanske köpa ett par extra skor senare under säsongen just för slitaget. Så det kan vara bättre att köpa två från början!
Citera
2013-02-11, 15:08
Medlem
Citat:

Tacksam för svar.

Köp ett par billigare skor anpassade till AG, så använder du enbart dessa vid träningstillfällen på AG.
På match kan du ju unna dig o ha dem vanliga!
Citera
2013-02-11, 18:12
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:

Tacksam för svar.

Jag brukar göra så att skorna från året innan (köper alltid nya skor inför varje säsong) kör jag med på konstgräs. Men eftersom du kanske inte har några skor sen innan så rekommenderar jag dig att köpa ett par som är lite billigare som du kan ha på konstgräset. Det sliter faktiskt mer på skorna än vad man tror
Citera
2013-02-11, 21:01
Medlem
spacepandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoThreeFour
Dags för nya skor. Jag har tidigare kört med Adidas F50 Adizero syntet som jag gillar väldigt mycket. Dock testade jag idag samma sko fast med läder (testade bara skon på foten, ingen träning/bollkontakt), och den var riktigt skön!
Är det någon som testat både syntet och läder? Vilka fördelar/nackdelar finns?

Den frågan har jag också undrat över, vad är skillnaden? Finns det någon skillnad? Hur stor är den?
Då de ligger i samma prisklass känns det som att det bara är ens egna smak som kan utse vad som är bäst, alltså för sig själv. Annars borde ju den "bättre" vara dyrare. Vad har ni för åsikter?

(Jag har kört med ett par Nike Mercurial i syntet och är jättenöjd med syntet just för att den sitter så himla bra, men nu sugen på F50)
Citera
2013-02-11, 23:34
Medlem
Adidas F50 III i läder verkar vara the way to go. Man fick över Bastian Schweinsteiger för att han gillade lädret i de nya F50 så mycket.
Citera
2013-02-11, 23:47
Medlem
Hjälp! Ska köpa ett par fotbolls skor till min pojkvän i födelsedagspresent och fattar absolut ingenting. Han spelar till mestadels inomhus, vad är det för typ av skor jag ska köpa då? Eller spelar det ingen roll?
Citera
2013-02-12, 14:43
Medlem
InteTacoBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmajdust
Hjälp! Ska köpa ett par fotbolls skor till min pojkvän i födelsedagspresent och fattar absolut ingenting. Han spelar till mestadels inomhus, vad är det för typ av skor jag ska köpa då? Eller spelar det ingen roll?

Helt annan sak inomhus kontra utomhus:
Innedojor:
http://www.prodirectsoccer.com/Products/Nike-Football-Boots-Nike-Mercurial-Victory-IV-IC-Indoor-Soccer-Cleats-FireberryElectric-GreenRed-Plu m-56737.aspx
utedojor:
http://www.prodirectsoccer.com/Products/Nike-Football-Boots-Nike-Mercurial-Vapor-IX-FG-Firm-Ground-Soccer-Cleats-FireberryElectric-GreenRed- Plum-56727.aspx
Senast redigerad av InteTacoBara 2013-02-12 kl. 15:25.
Citera
2013-02-14, 20:02
Medlem
Vad tycker ni om T90s? Om jag är ärlig så ser de faktiskt klumpiga ut och lämpar sig knappast till lättare fotrörelser/Ronaldinho-finter. Ni med erfarenhet: är det bra skor för centrala mittfältare som kan hoppa ut till höger på planen? Hade Vapor förra säsongen och de satt skönt, men hade det svårare med längre bollar som jag lyckas med när jag använder Adipure.
Citera
2013-02-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CD2-12
Vad tycker ni om T90s? Om jag är ärlig så ser de faktiskt klumpiga ut och lämpar sig knappast till lättare fotrörelser/Ronaldinho-finter. Ni med erfarenhet: är det bra skor för centrala mittfältare som kan hoppa ut till höger på planen? Hade Vapor förra säsongen och de satt skönt, men hade det svårare med längre bollar som jag lyckas med när jag använder Adipure.
Jag väntar på ett par själv då jag tycker de sitter ruskigt bra på mina fötter.
T90 är väldigt populär bland alla på plan. De är tyngre än många andra skor men det hindrar inte snabba och tekniska spelare från att använda dem (T.ex. Giovinco).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in