2011-01-09, 21:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Det finns alltid såna vittnen som ställer till det.
Det finns också privatpersoner som lägger ut falska spår som de "hittar"
De är inte lätt att sålla agnarna från vetet men det brukar gå..
Nu var det en person som bevisligen hade känt EM under ganska lång tid,s edan skolan om jag inte minns fel och så träffat på varanda lite då och då genom åren.
Låter i mina öron som en ganska trovärdig person och skulle själv känna igen de som jag växte upp med och som jag sedan stött på vid enstaka tillfällen på den ort där jag bodde.
Det som tydligen inte föll frbor Blå i smaken var att tidsangivelsen inte passade in i deras teorier om vart EM skulle ha befunnit sig

Vet i fan om jag skulle hjälpa snuten med någonting överhuvud taget om jag hade sett något brottsligt. Skulle inte utsätta mej för att bli stämplad som lögnare om mina iaktagelser inte skulle stämma överens med polisens önskemål!
Citera
2011-01-09, 21:03
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Huruvida E och den misstänkte GM fortfarande hade ngt slags förhållande tycker jag verkar oklart. Läste nånstans att de skulle haft ett fortsatt förhållande även sista månaden, fast hemlighållet. Uppgifter finns att E och misstänkt arbetat på samma arbetsplatser sedan 80-talet. Bl a finns ett lärarfoto från en skola där de båda finns med. Har de följts åt frivilligt, eller har den ena följt efter den andra? Vem har följt vem isåfall? Får lite stalker-vibbar här faktiskt. E verkar ha haft ett hemligt liv som inte alla i hennes omgivning känt till. Kan man tänka sig att E inte velat släppa den misstänkte, trots att han numera hade sambo och ett som det verkade stadigt förhållande? Kan E haft någon hållhake på den misstänkte som gjorde att han till sist gick över gränsen?

Min favoritteori, har haft samma känsla.
Och ibland kan det man läser mellan raderna vara viktigare än det som faktiskt står där.
Men det kan ju vara så att jag tycker att motiv som pengar etc inte är lika intressanta.
Citera
2011-01-09, 21:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.flashback.org/sp28069633

http://na.se/nyheter/orebro/1.1056187-universitetet-fick-ut-pengar-for-gymnasielever

Det är väl kanske inga övertygande bevis men ett litet frö tycker jag att det trots allt kan finnas.

Jag har funderat på det om det kan vara så att han var skyldig henne pengar (t ex när han köpte sin bil) som hon inte fått trots löften och påstötningar och nu ville hon ha dem inför sin utlandsresa.
Citera
2011-01-09, 21:09
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu var det en person som bevisligen hade känt EM under ganska lång tid,s edan skolan om jag inte minns fel och så träffat på varanda lite då och då genom åren.
Låter i mina öron som en ganska trovärdig person och skulle själv känna igen de som jag växte upp med och som jag sedan stött på vid enstaka tillfällen på den ort där jag bodde.
Det som tydligen inte föll frbor Blå i smaken var att tidsangivelsen inte passade in i deras teorier om vart EM skulle ha befunnit sig

Vet i fan om jag skulle hjälpa snuten med någonting överhuvud taget om jag hade sett något brottsligt. Skulle inte utsätta mej för att bli stämplad som lögnare om mina iaktagelser inte skulle stämma överens med polisens önskemål!

Nu är du bara grinig för att ingenting hittas idag ..jag tror de kan ställa rätt frågor för att se om ett vittne är trovärdigt eller ej.
Sen kan ju faktiskt vittnen ta fel på dag/tid?
Citera
2011-01-09, 21:56
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Huruvida E och den misstänkte GM fortfarande hade ngt slags förhållande tycker jag verkar oklart. Läste nånstans att de skulle haft ett fortsatt förhållande även sista månaden, fast hemlighållet. Uppgifter finns att E och misstänkt arbetat på samma arbetsplatser sedan 80-talet. Bl a finns ett lärarfoto från en skola där de båda finns med. Har de följts åt frivilligt, eller har den ena följt efter den andra? Vem har följt vem isåfall? Får lite stalker-vibbar här faktiskt. E verkar ha haft ett hemligt liv som inte alla i hennes omgivning känt till. Kan man tänka sig att E inte velat släppa den misstänkte, trots att han numera hade sambo och ett som det verkade stadigt förhållande? Kan E haft någon hållhake på den misstänkte som gjorde att han till sist gick över gränsen?
Intressant iakttagelse.... Har också känslan av att någon av dem har haft svårt att släppa taget. Trots att misstänkt GM varit både gift, skild och inlett nytt förhållande så finns E fortfarande med i bilden. Den typen av "affär" kan naturligtvis inte vara helt lätt att avsluta efter så många år. Tror det hela är vad man kallar "passionsdrama"... Det handlar om Dråp alternativt självmord...
Att det finns några ekonomiska bedrägerier/intressen i hennes försvinnande tror jag knappast.
Citera
2011-01-09, 22:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Någon drog paralleller till Marina från Spekeröd. Hur var det nu, hade inte hon någon anknytning till Örebro? Det spekulerades i att hon skulle till något bdsm-jippo i just Örebro i samma veva som hon försvann.
Enligt uppgift skulle EM ha frekventerat någon sexklubb, men det verkar inte ha varit något kinky som det framgår i tråden i alla fall. Det vore väl världens långskott att EM och Marina är inspärrade i någon "dungeon" eller motsvarande. I Marinas fall blev väl i alla fall inte "Örebrospåret" fullföljt, om jag minns rätt. Sta'n kryllar ju i alla fall av serievåldtäktsmän, tycks det.
Ja, många omständigheter är onekligen lika:

- Kvinna försvinner
- Hennes bil hittas på parkeringsplats (vid järnvägsstation resp i P-hus)
- Polisens huvudmisstänkte är en manlig, nära bekant
- Rubriken är människorov men man misstänker mord
- Polisen verkar fokusera helt på den misstänkte mannen och förefaller inte tänka i andra banor
- Uppgifter om att såväl kvinnan som mannen haft anknytning till olika typer av dating-klubbar
- Det funderades över att kvinnan i Spekeröd skulle ha åkt på en träff i Örebro som tidsmässigt låg i närheten av försvinnandet

Finns kanske mer.

Gissningsvis är detta bara slumpens skördar. Men kan ju vara värt att ha i minnet i alla fall.
Citera
2011-01-09, 22:02
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Hoppas att jag dör en naturlig död när det är dags, tänk att få hela sitt liv in-o-utvänt på flashback...

Förvisso, men om jag skulle vara försvunnen skulle jag vara oerhört tacksam för all tid och möda som alla Flashbackare skulle lägga ned på att försöka finna mig.

Tack på förhand!
Citera
2011-01-09, 22:08
Medlem
vinflaskans avatar
[quote=Malom]Förvisso, men om jag skulle vara försvunnen skulle jag vara oerhört tacksam för all tid och möda som alla Flashbackare skulle lägga ned på att försöka finna mig.

Tack på förhand! [/QUOTE
Vi skulle komma med våra trädgårdskrattor och söka efter dig samt ta hela kennelklubben till hjälp.
Försvinn vid rätt väderlek och årstid bara
Citera
2011-01-09, 22:13
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Förvisso, men om jag skulle vara försvunnen skulle jag vara oerhört tacksam för all tid och möda som alla Flashbackare skulle lägga ned på att försöka finna mig.

Tack på förhand!

Jag är inte lika tacksam..har förberett mej genom att ha fejkkonto på Facebook..suddat ut alla spår efter mej. Ska lägga in om namnbyte.
Om i fall att. Försöker vara snäll också..
Vore fasanfullt om folk fick läsa vilken skum typ jag egentligen är..
Citera
2011-01-09, 22:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Jag är inte lika tacksam..har förberett mej genom att ha fejkkonto på Facebook..suddat ut alla spår efter mej. Ska lägga in om namnbyte.
Om i fall att. Försöker vara snäll också..
Vore fasanfullt om folk fick läsa vilken skum typ jag egentligen är..

Några har nog redan räknat ut det.

Är det bara jag som får en känsla av att de kan bli tvungna att släppa den ev. GM på tisdag?
Citera
2011-01-09, 22:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Några har nog redan räknat ut det.

Är det bara jag som får en känsla av att de kan bli tvungna att släppa den ev. GM på tisdag?

Släpps han på tisdag så lär han få ett helvete för många har dömt honom på förhand...

Och vad kommer hans sambo att göra nu när hon vet vilken player han är?

Stackars sate om han är oskyldig
Citera
2011-01-09, 22:46
Medlem
Maloms avatar
Troligen kommer han att släppas, han kan ju givetvis bli av intresse igen om man får ny information.
Tyvärr misstänker jag att EM inte kommer att dyka upp förrän det bli vår, om ens då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in