2010-12-31, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Härligt att höra att det löste sig på ett bra sätt för er =)

Tack!
Det blev en försening på en timme och en kvart.
Jag har inte fått veta än vad orsaken var utan kommer att ringa SJ efter helgen och beroende på orsaken så får vi se om vi tar ut ersättningen.
Citera
2010-12-31, 13:27
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Tack!
Det blev en försening på en timme och en kvart.
Jag har inte fått veta än vad orsaken var utan kommer att ringa SJ efter helgen och beroende på orsaken så får vi se om vi tar ut ersättningen.

De Nada.
Tågpersonalen brukar ropa ut vad det beror på oftast. Lycka till med ev ersättningskrav, men tror det kan bli svårt med tanke på att dom redan har pröjsat taxi för er.
Citera
2010-12-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
De Nada.
Tågpersonalen brukar ropa ut vad det beror på oftast. Lycka till med ev ersättningskrav, men tror det kan bli svårt med tanke på att dom redan har pröjsat taxi för er.

Det gäller enbart förseningen. Jag fick svaret i ett av samtalen att det är oavsett om de hjälper honom hela vägen fram eller ej. Men vi får se, som jag sagt tidigare så är inte det någon jätteprioritet.
Men som någon vis person sa en gång, om ett företag inte sköter sig så är det mest effektivt att gå på deras ekonomi för att få dem att bättra sig.
Det är därför jag känner att det kan vara lite viktigt att ändå begära ersättningen.
Citera
2011-01-05, 15:54
Medlem
Vet att du egentligen var ute efter att få komma i tid, men annars så finns detta som även kan användas för kompensation utav försening:

http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=3470&a=151349&l=sv&l=sv&intcmp=1905 82
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in