2010-12-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 156.Thelema
På vilket sätt menar du att en 3,2GHz quadcore är 10% snabbare än en 3GHz dualcore? Folk som inte vet vad de snackar om borde hålla sig borta från det här forumet.

För spel som har stöd för mer än två kärnor och använder mer än 6 ghz så blir det själv fallet mer än 10% snabbare.

Till exempel bad company 2 kan använda upp till fyra kärnor, dock så brukar den rent generellt använda tre, eftersom att den inte behöver mer, dock så har jag testat att det på precis den processorn som är i fråga, och vid 3 ghz dual core så får man framedrops, detta kan hjälpas med att man klockar upp den till 3.4, och då ligger den på ca 94% i vanligt spelande, inte direkt perfekt.

Utom allt detta så har dem flesta quad-cores också L3 cache, vilket hjälper i spel bland annat (Undantag är athlon x4)

Sluta trolla för fan, han frågade en någorlunda seriös fråga, det finns ingen mening med att försöka packa på honom någon lögn om att han lär kunna spela dem senare spelen på en oklockad 250:a, även om ett 220 kort är långt ifrån perfekt så kan man alltid sänka grafik inställningarna, men man kan i dem flesta fall inte sänka hur mycket processor kraft som används, även på minsta inställningarna, även om man i vissa fall kan sätta på funktioner som använder mer CPU kraft.
Citera
2010-12-29, 13:54
Medlem
Det funkar bra och köra på 800x600 än så länge men det väldigt dålig kvalitet.

Vad föreslår du att jag ska göra ? Köpa processorn jag nämnt tidigare i tråden eller kommer jag ha samma problem då också, vill inte lägga ut 1.2k och sen att jag har samma probelm
Citera
2010-12-29, 14:22
Medlem
Tjena! Planerar att köpa en ny dator eftersom min gamla låda börjar ge sig. Jag spelar en del spel så som sc2 och black ops, vill därför ha en bra speldator som är snabb och med grym grafik.

Jag är inget geni på datorer och vet inte riktigt vad som krävs för att få så bra presanda som möjligt. Jag har klickat ihop lite saker från komplett och är tacksam för tips om vad som ska tas bort/läggas till/ bytas ut. Har även tänk att jag ska köpa lite "bättre" dator så jag kan ha den ett par år. i7 är kanske lite overkill för sc2 och black ops. Men vill samtidigt att den ska hänga med så långt som möjligt i utvecklingen.

Kritisera gärna mitt val.

http://img218.imageshack.us/img218/1685/komplettj.png

Tack på förhand!
Citera
2010-12-29, 14:26
Medlem
Varför skapar du inte en egen tråd istället ?
Citera
2010-12-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarinho
Varför skapar du inte en egen tråd istället ?

Gjort det, men 2 är bättre än 1?
Citera
2010-12-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4nt1Z
Gjort det, men 2 är bättre än 1?
Men du har ju bara gjort 1 tråd och 1 inlägg inte 2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera