2018-11-19, 19:26
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
Lös upp 1-2g weed (välkurerat för helvete) i riktigt smör på låg värme.
Ta en shaker eller annan liknande behållare, fyll ungefär halva med nån vaniljyoghurt (jag föredrar yoghurt-kvarg eller vafan den heter). Häll sedan i valfri mängd vaniljglass (riktig gräddglass och helst bättre än GB och liknande skit, och snåla inte) och toppa detta med några nävar frysta bär av önskad sort. Bryt en banan i några mindre delar och tryck sedan ned dem i shakern med resten av röran. Gröp ur två passionsfrukter och häll naturligtvis ned detta också (passionsfrukt är skitbra - smakar mycket och döljer weedsmaken rätt väl). Avslutningsvis hälls weedsmöret på innan allt körs redigt med en stavmixer. Häll över röran i något finare, låt stå i kylen och sätta sig i 15-30min, sen servera med ett par skivade jordgubbar och lite vispgrädde på toppen.

Detta slår aldrig fel liksom.

Röker inte weed men blev bra jävla sugen nu
Citera
2019-02-12, 11:02
Medlem
EstebanDs avatar
I norra Indien hittade jag ett cafe där de gjorde ett special chai-te med cannabis i. Tog ett par timmar men sen kom ett långt (5-6 timmar) rus :-) Kan rekommenderas!
Citera
2026-04-16, 21:22
Medlem
Har en liten "tripreport" gällande detta för de som är intresserade. Provade första gången 2017 och fick noll effekt, förmodligen pga fel tillbereding. Men körde igen häromdagen och kan säga att det är nummer två högast jag någonsin varit, tyckte jag hade i väldigt lite, under grammet, kanske en 0,5a. Men blev helt borta och kunde inte ens glo på tv eller mobilen efter ett tag utan att känna att de blev för mycket. Slutade med att jag låg i sängen o ba glodde, kändes förvisso asgött men kan endast rekomendera det om du inte har något att göra resten av dagen och du inte måste upp tidigt dagen efter. När jag blundade kändes det som att jag inte gjorde det utan började smått hallucinera. Det höll i sig kanske 8-10 timmar och dagen efter var jag seg men kände mig ändå utvilad. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon, är du sugen kan jag nog rekommendera det men ta de lugnt med doseringen oavsett hur mycket du rökt strut innan.
Citera
2026-04-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelh
Har en liten "tripreport" gällande detta för de som är intresserade. Provade första gången 2017 och fick noll effekt, förmodligen pga fel tillbereding. Men körde igen häromdagen och kan säga att det är nummer två högast jag någonsin varit, tyckte jag hade i väldigt lite, under grammet, kanske en 0,5a. Men blev helt borta och kunde inte ens glo på tv eller mobilen efter ett tag utan att känna att de blev för mycket. Slutade med att jag låg i sängen o ba glodde, kändes förvisso asgött men kan endast rekomendera det om du inte har något att göra resten av dagen och du inte måste upp tidigt dagen efter. När jag blundade kändes det som att jag inte gjorde det utan började smått hallucinera. Det höll i sig kanske 8-10 timmar och dagen efter var jag seg men kände mig ändå utvilad. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon, är du sugen kan jag nog rekommendera det men ta de lugnt med doseringen oavsett hur mycket du rökt strut innan.
Ja alltså edibles slår alltid starkare än rökt. Då ämnet som thc omvandlas till vid oral RoA(route of administration) anses bra starkare än thc psykoaktivt.
Har man prövat edibles så vet man att rökning av cannabis är rätt milt egentligen.

Rekommenderar att lägga till cbd och dylikt i din edible annars blir det för mycket av det psykotropiska ruset och man kan inte göra något förutom att stirra in i väggen & vänta på att det avtar. Använd också en väldigt liten mängd, några fåtal mg thc räcker.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in