2013-04-20, 14:29
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Det finns väl ingen mint?

Jo bland den mörka chokladen "mintcremé", nu var det iofs ett tag sedan jag åt ur en ask.

Kan också tillägga att jag en gång var i en godisbutik som bl.a. sålde "Aladdinmix" i en stor hylla bland lösgodiset, var en turkaffär som förmodligen köpt in partier med askar som var nära utgångsdatum och hällt ut.
I alla fall, det var nästan enbart två sorter kvar, dvs likörbiten (inte körsbäret, utan den andra som tammefan alltid 4 stycken är kvar i askar hos oss/släkten också) och romrussin. I mängder. Verkar vara rejält hatade.
Senast redigerad av wonderland 2013-04-20 kl. 14:40.
Citera
2013-04-20, 16:49
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jo bland den mörka chokladen "mintcremé", nu var det iofs ett tag sedan jag åt ur en ask.

Kan också tillägga att jag en gång var i en godisbutik som bl.a. sålde "Aladdinmix" i en stor hylla bland lösgodiset, var en turkaffär som förmodligen köpt in partier med askar som var nära utgångsdatum och hällt ut.
I alla fall, det var nästan enbart två sorter kvar, dvs likörbiten (inte körsbäret, utan den andra som tammefan alltid 4 stycken är kvar i askar hos oss/släkten också) och romrussin. I mängder. Verkar vara rejält hatade.

Har hört att vissa Hemmakväll kör på det konceptet. Bland annat den på Odengatan vad jag hört.
Citera
2013-04-20, 22:41
Medlem
Jackdawcrests avatar
Gräddnougat.
Citera
2013-04-23, 22:28
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Gräddnougat.
+1
Citera
2013-04-24, 18:38
Medlem
DIEXELs avatar
Cocos-kola!

Överlägset bästa pralinen.
Citera
2013-04-24, 19:17
Medlem
Dessa askar är ganska överskattade utom trillingnöten förstås
Citera
2013-04-25, 01:37
Medlem
serbers avatar
Jag kanske är ute och cyklar men vafan kom det inte en pralin i Paradis med finhackad nöt som såg lite taggig ut förr? Nu har ju båda trippelnöten...den dom tagit bort tog jag alltid först men 90% av innehållet i båda askarna är goda
Citera
2013-04-25, 09:29
Medlem
Ferry31s avatar
Körsbär i likör utan tvekan.

Skulle jag få en ask skulle jag kunna plocka ut de fyra som finns och sedan ge bort resten. Fast så osjälvisk är jag sällan. Av övriga är väl trillingnöten, gräddnougaten och höstnougaten de godaste.
Citera
2013-04-25, 09:36
Medlem
Herrtrosas avatar
Måste jag välja så skulle jag ta den där rektangulära med en liten "sol" på. Jag tycker även att varenda liten pralin i de där askarna har en unken bas som gör att de smakar precis likadant. Det smakar instängdhet och det smakar kartong. Följande gör att jag helst inte äter någon över huvud taget.
Citera
2013-05-15, 14:10
Medlem
Lingon_s avatar
Körsbärslikören, kaffe, kokos & trillingnöten är favoriterna, resten är rätt intetsägande och Alladinasken öht är väldigt överskattad.
Citera
2013-06-17, 09:21
Medlem
Snoddlans avatar
Kokos-kola eller gräddnougat:-)
Citera
2013-06-17, 10:29
Medlem
Krickerts avatar
Dom är lika äckliga allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera