2012-01-12, 12:17
Medlem
Justitiemords avatar
20 sidor ytterligare med smaskig läsning!
Citera
2012-01-20, 06:52
Medlem
Justitiemords avatar
Nu har Per Östholm valt att lämna uppdraget som revisor för Sweden New Times Group AB i förtid. Någon som vet varför?
Citera
2012-01-20, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Nu har Per Östholm valt att lämna uppdraget som revisor för Sweden New Times Group AB i förtid. Någon som vet varför?

Man kan ju aldrig vara säker, men med tanke på den låga omsättningen, skulle jag chansa på att de utnyttjar den nya AB-lagen där du inte behöver Revisor i mindre Bolag.
Men med dessa Herrar är det svårt och vara säker.
Citera
2012-01-20, 07:23
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Man kan ju aldrig vara säker, men med tanke på den låga omsättningen, skulle jag chansa på att de utnyttjar den nya AB-lagen där du inte behöver Revisor i mindre Bolag.
Men med dessa Herrar är det svårt och vara säker.
Nja, om ett privat aktiebolag vid utgången av ett räkenskapsår har en revisor registrerad i aktiebolagsregistret, skall bolaget alltid ha en revisor som lämnar en revisionsberättelse för det räkenskapsåret, vilket följer av ABL 9:1, 5 st.

Det är alltså revisorn själv som begärt att bli entledigad, och inget som beslutats på någon bolagsstämma.
Senast redigerad av Justitiemord 2012-01-20 kl. 07:27.
Citera
2012-01-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Nja, om ett privat aktiebolag vid utgången av ett räkenskapsår har en revisor registrerad i aktiebolagsregistret, skall bolaget alltid ha en revisor som lämnar en revisionsberättelse för det räkenskapsåret, vilket följer av ABL 9:1, 5 st.

Det är alltså revisorn själv som begärt att bli entledigad, och inget som beslutats på någon bolagsstämma.

Ok.Har ingen koll på hur man kan kasta ut Revisorer i dessa microbolag.
Men det låter väl rimligt.
Då har ju Bolaget ett problem i så fall...
Misstänker han att något inte står rätt till i Bolaget kan han ju inte sitta kvar.

Edit: Är det så, ska en Polisanmälan vara inlämnad.

Något annat har jag svårt och se, möjligen gamla revisorsarvode som är oreglerade (om man nu kan hoppa av för det?)

Edit 2: Det sitter en revisor om kollar på 121.nu han borde veta hur det står till i bolaget.
Senast redigerad av UltraMind 2012-01-20 kl. 08:25.
Citera
2012-01-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det var alltså inte pga sjukdom?

Har hört en annan version att han hittades i Göteborg Kallebäck där han lånade en lägenhet av en kompis och där han höll sig undan,
skulle se ut som självmord ,,,,,,, men ,,gissa själva resten.
Citera
2012-02-03, 21:05
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
En fågel viskade i mitt öra:

Citat:
Samtliga bilar Reza Ansari "vräker sig i" har stått eller står till salu hos DTN Cars. Samtidigt åker Martin Wirén och försöker kränga av samma bilar till andra bilskojare "De är egentligen mina, eller jag har lånat ut pengar till en god vän och fått en bil som betalning, eller jag hjälper en god vän att avyttra några bilar,"

Du fattar...!

En Aston Martin alltid utanför den inhängnade villan i Hovås (finns på Blocket hos DTN). På senare tid också en mörkblå Saab 93, kanske för att herr Reza inte vill synas så mycket utåt nu med sin skyddade identitet??
Verkar annars inte vara denna sortens herrars bilsmak, inte så mycket bling-bling

Nå mina herrar, hur kommer det sig att den iranska parasiten Reza Ansari har fått skyddad identitet?
Vad har Reza Ansari och DNT för relation?

Citera
2012-02-03, 21:27
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Har hört en annan version att han hittades i Göteborg Kallebäck där han lånade en lägenhet av en kompis och där han höll sig undan,
skulle se ut som självmord ,,,,,,, men ,,gissa själva resten.

Han hittades enligt uppgift på ashebergsgatan och den gatan ligger knappast i kallebäck

Vem skulle han hålla sig undan för?
Citera
2012-02-03, 21:36
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Reza Ansari "Reza Anzari"

Senaste nytt om den här bedragaren Reza Ansari :

Ringde Kronofogden idag och kollade upp den här Reza av ren nyfikenhet

Det blev Bingo direkt på flera vis:

Han har under 2011 dragit på sig 6 stycken nya skulder.

Ett enskilt mål på 65 000 SEK
5 statliga på 93 893 SEK

Jag är lite nyfiken på vem det är som bedriver ett enskilt mål mot honom?

Det bästa av allt kommer nu:

HAN HAR BLIVIT BEVILJAD SKYDDADE PERSONUPPGIFTER AV SKATTEVERKET

Detta blir man oftast beviljad om det råder en hotbild mot ens person eller om man tillhör en viss yrkesgrupp. Reza har inget yrke då han frilansar som kriminell bedragare enligt informationen i tråden, då kommer vi tillbaka till hotbilden mot hans person. Frågan är vem eller vilka det är som är ute efter honom, eller kan det vara ett trick från honom p.g.a. den här tråden
Man beviljas skyddade personuppgifter ca 1-2 år i stöten.

Reza väcker min nyfikenhet

När skojare skaffar sig skyddad identitet är det inte oftast för att de är jagade av kriminella då det hjälper föga, är dom jagade på riktigt så lämnar dom landet.

Oftast skaffar sig skojare skyddad identitet genom en påhittad story för att inte polisen genom försäkringskassan skall kunna påverka sjukskrivningar,bidrag och annat fiffel.

Det är därför så många kriminella har skyddad identitet vilket framgick i målet mot Thomas Möller när polisen tillsammans med försäkringskassan ville stoppa hans bidrag, men det gick inte att få se hans journaler eftersom han hade skyddad identitet.

Det ironiska i sammanhanget är att det är polisen själva som måste medge skyddad id till skatteverket
Citera
2012-02-03, 21:42
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
När skojare skaffar sig skyddad identitet är det inte oftast för att de är jagade av kriminella då det hjälper föga, är dom jagade på riktigt så lämnar dom landet.

Oftast skaffar sig skojare skyddad identitet genom en påhittad story för att inte polisen genom försäkringskassan skall kunna påverka sjukskrivningar,bidrag och annat fiffel.

Det är därför så många kriminella har skyddad identitet vilket framgick i målet mot Thomas Möller när polisen tillsammans med försäkringskassan ville stoppa hans bidrag, men det gick inte att få se hans journaler eftersom han hade skyddad identitet.

Det ironiska i sammanhanget är att det är polisen själva som måste medge skyddad id till skatteverket

Visst är det, och jag VET den babben lurat till sig det, bl.a. p.g.a. av den här tråden
Citera
2012-02-03, 23:50
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Visst är det, och jag VET den babben lurat till sig det, bl.a. p.g.a. av den här tråden

Menar du att det finns folk på FB som skall ha hotat honom eller menar du att han blivit hotad av andra kriminella pga saker som kommit fram i denna tråd. och därav ansökt om skyddad id....
Citera
2012-02-04, 09:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Menar du att det finns folk på FB som skall ha hotat honom eller menar du att han blivit hotad av andra kriminella pga saker som kommit fram i denna tråd. och därav ansökt om skyddad id....

Folk har fått upp ögonen för våldtäktsmannen Reza Ansari genom FB.
Dock så försöker han gömma sig själv bakom sin skyddade id i tron om att ingen kan hitta uppgifter om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in