2015-12-22, 00:32
Medlem
Larsfrids servicestation AB är en till,, kolla vidare på merinfo å försöks se bilarna så kanske ni ser nåt ni haft bakom er mm, har namn å adress och telenummer till den där göken Peter Davidsson
Citera
2015-12-22, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qzy
Ja, alltså ibland kanske det är bättre att inte skriva någonting än att skriva något som är helt meningslöst. Typ som det här.
hur var det meningslöst? Inte meningslöst för den som sitter i sthlm med silverfärgade volvo kombis utanför porten med 2 gubbar i varje...fuck u!!
Citera
2015-12-22, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmPrepper
2 st Volvo kombi silverfärgade i sthlm. Hann ej med reg# körde alldeles för fort

Haha jaha då vet jag, sådana finns det väll bara två av?
(skämt)
Citera
2015-12-22, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmPrepper
hur var det meningslöst? Inte meningslöst för den som sitter i sthlm med silverfärgade volvo kombis utanför porten med 2 gubbar i varje...fuck u!!

Har du inte rent mjöl i påsen och har koll på att det står två kombi Volvo med två konstaplar i har du väll redan tillräckligt med koll på läget.
Citera
2015-12-22, 12:21
Medlem
Slints avatar
Vad gör folk med infon om civila snutbilar? Sitter ni med en lista i bilen och bläddrar som galningar då ni tror ni har en civilare bakom er?
Eller är ni kriminella och kollar av alla bilar som är parkerade utanför huset?
Intresserad att höra!
Citera
2015-12-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vad gör folk med infon om civila snutbilar? Sitter ni med en lista i bilen och bläddrar som galningar då ni tror ni har en civilare bakom er?
Intresserad att höra!

Om man sett en bil vid flera tillfällen och misstänker att det är en civilpolis så är det bra att ha reginfo. För att vara helt säker.
Citera
2015-12-22, 17:31
Avslutad
Citat:
Intresserad att höra!

Memorerat ett fåtal. Annars har man en lista i telefonen om man är misstänksam och biluppgifter.se inte funkar. Om telefonen av någon anledning inte vill så ja jag har en lista i innerfickan med reg
Är inte kriminell men tycker det är kul att håll koll på om det är polisen eller inte framför bilen innan man kör om.
Citera
2015-12-22, 17:33
Avslutad
Citat:
Intresserad att höra!

Tycker även det är kul att direkt kunna avslöja en civilare även om man inte är i bil själv utan ser bilen åka förbi eller stå vid vägen.
Citera
2016-01-04, 20:31
Medlem
Caspjos avatar
Gränskontrollerna på Hyllie station i Malmö, ger personer som oss möjlighet att utforska deras fordon Bjuder på ngr stycken från idag.

TYM 763 (Verifierat anrop: 1 54-1620)
Saab 9-5 -04, ev. Trollhättan
Bild 1
Bild 2

SZF 758 (Verifierat anrop: ?)
VW Passat Alltrack -14, ev. Malmö
Bild 1
Bild 2
Bild 3

SJK 475 (Verifierat anrop: ?)
Saab 9-3 -01, ev Malmö
Bild 1

MEX 570 (Verifierat anrop: ?)
VW Multivan -12, piketen skåne
Bild 1
Bild 2

RXL 979 (Verifierat anrop: ?)
Volvo XC70 -07, Stockholm Länskrim
Bild 1

LTR 910 (Veriferiat anrop: ?)
M-B Viano -07, Stockholm OPA
Bild 1

WEO 320 (Verifierat anrop: ?)
Toyota Avensis -04, Stockholm Ekonomiavdelningen
Bild 1

WXK 756 (Verifierat anrop: 1 53-9710, misstänker att detta är det gamla anropet då den var målad)
Volvo XC70 -06, Lidköping
Bild 1

Ha det gott!
Citera
2016-01-05, 02:46
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Intresserad att höra!
Tycker personligen det är intressant. Dels för att det finns en wikisida, typ civilbilar.se eller något sånt, med civilbilar indelat efter län och dels för att det för mig som bilnörd är kul att se vad polisen kör. Men till viss del lite kul att ha koll på hur polisbilarna ser ut. Har även koll på ett flertal regnummer på civilbilar som kör i närheten. Blev till exempel stoppad för första gången förra året (lite spontan nykterhetskontroll) och civilbilen som stoppade mig kände jag igen på regnumret direkt jag såg den. Hann dock bli nojjig när den följde efter mig en kilometer innan de stannade mig.
Citera
2016-01-11, 07:25
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Tycker personligen det är intressant. Dels för att det finns en wikisida, typ civilbilar.se eller något sånt, med civilbilar indelat efter län och dels för att det för mig som bilnörd är kul att se vad polisen kör. Men till viss del lite kul att ha koll på hur polisbilarna ser ut. Har även koll på ett flertal regnummer på civilbilar som kör i närheten. Blev till exempel stoppad för första gången förra året (lite spontan nykterhetskontroll) och civilbilen som stoppade mig kände jag igen på regnumret direkt jag såg den. Hann dock bli nojjig när den följde efter mig en kilometer innan de stannade mig.
Håller med Dig. Jag har varit nörd på polisens kärror sedan 1975 och jag håller fortfarande på.
En hobby om än lite annorlunda
Citera
2016-01-11, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Volvo-know-it-all här! Fälgen heter Turnus och sitter mig veterligen på alla Volvo-polisbilar fr.o.m årsmodell 2008. Åtminstone alla utryckfordon vad jag vet (ej säpo, men de kör ju lite allt möjligt). De ska klara trottoarkanter i 30 km/h har jag läst. Tror det var teknikens värld som gjorde en artikel om ombyggnationen från vanlig personbil till polisbil.

Det är ingen XC-fälg heller och den fälgen jag tycker den liknar mest är nog Cratus 18".

Turnus, polisfälgen: http://www.blaljus-norr.com/res/Fordonsbilder/71424ny1.jpg
Cratus (ser mer lik ut när man inte ser den rakt framifrån): http://www1.garaget.org/archive/54/53767/219104/large_219104-2071590.jpg
XC-fälgen jag antar du tänker på (Sargas 17"): http://www1.garaget.org/archive/54/53767/219104/large_219104-2071590.jpg

Åkte förbi polisstationen här om dagen och hittade fälgarna Erinus (antagligen specialversioner av dessa) på de två civila polisbilarna med UTRYCK. När jag tittar igenom de bilder på bilar jag har är det tre fälgar som verkar gälla;
Tellus - http://accessories.volvocars.com/sv-se/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425382/2006
Erinus - http://accessories.volvocars.com/en-us/S60/Accessories/Document/VCC-425523/2006
Turnus - http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1167172&ukey_assemb ly=802300
Dessa verkar som sagt vara specialversioner som klarar de krav polisens fälgar har (som nämns ovan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in