2011-06-08, 23:10
Medlem
Hej på er!
En fråga från en okunnig bilägare. Har en Audi A6 -03 som jag nu har tänkt sälja. Ska imorgon in med den på Mecanum bilverkstad och börjar några timmar innan inlämningen vackla.. Är det verkligen värt att lämna in den? Får jag någonsin igen pengarna för service/reparationen?
Det som ska göras är service, få bort knacket i höger framvagn, oljud i servostyrningen när jag svänger, släcka lite lampor och små saker. Bilen har förövrigt gått 21 000 mil och är en automatväxlad rackare.
Hur skulle ni som är experter på detta område göra för att maximera försäljningen och att även köparna är nöjd? (Ok, är ni SAAB eller VOLVO ägare förstår jag att ni hänvisar mig till skroten)
Ha det gott!
Citera
2011-06-10, 11:36
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borizzz
Hej på er!
En fråga från en okunnig bilägare. Har en Audi A6 -03 som jag nu har tänkt sälja. Ska imorgon in med den på Mecanum bilverkstad och börjar några timmar innan inlämningen vackla.. Är det verkligen värt att lämna in den? Får jag någonsin igen pengarna för service/reparationen?
Det som ska göras är service, få bort knacket i höger framvagn, oljud i servostyrningen när jag svänger, släcka lite lampor och små saker. Bilen har förövrigt gått 21 000 mil och är en automatväxlad rackare.
Hur skulle ni som är experter på detta område göra för att maximera försäljningen och att även köparna är nöjd? (Ok, är ni SAAB eller VOLVO ägare förstår jag att ni hänvisar mig till skroten)
Ha det gott!

Ej expert på bilar men Volvoägare

Men för att svara på det så kan du ju se på dig själv, skulle du köpa en äldre audi som var oservad, knackar i höger framvagn, oljud i servostyrningen etc etc?

Om ja - lämna ej in den

Om nej - lämna in den

Ju mer uppenbara grejer som hörs när man testar en bil, desto mer dras av på köpesumman, antar att detta gäller oavsett kunskapsnivå på en kärra.
Citera
2011-06-10, 15:47
Medlem
Jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur du tänker när du tror att en ny bil blir billigare?

Har du lån på en bil från -01 vad kommer du då inte att ha på -11? betänk att värdefallet på en ny bil ska räknas in i ägandekostnadern så länge du inte ska ha denna bilen tills du dör.
Citera
2011-06-16, 21:38
Medlem
Har själv funderat i exakt samma banor som dig TS

Äger sedan 5 år en Saab 9-3 Aero som jag desutom köpte sprillans nya fälgar till nu i våras. Har nu fått barn och tycker det är lite otympligt att få i stora liggvagnen i bagaget. Sedan så har jag vant mig med bilen så det skulle vara roligt med nytt.

Jag har tittat på dieselkombi nya eller max två år gamla...
Men efter mycket räknande och velande så har jag kommit fram till att man ska ha sin bil i tio år och sedan köpa nytt så jag väntar ett tag.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in