2011-06-05, 20:59
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Är det bara jag som tycker att Jerry Seinfeld är en upplåst media-tönt som är hur tråkig som helst? Jag har försökt, verkligen försökt, se serierna och hans komedi men inte märkt av nåt skoj. Känns mer dystert med idiotiska gitarr-grejen och hans dystra stand-up vid en liten scen med skämt som inte, i alla fall för mig, inte passar in. Sen att han nu står och fräser likt en kärring vad han ska ha och inte ha för att det är han som står för showen gör att man vill spy. För liksom jag, kan inte se varför en sån dåre ska tjäna miljontals med kronor för en show och vara dryg och störd.

Nej han är tråkig, genomtråkig som fan. Han suger och den juden borde slussas till närmsta auschwitz omedelbart (ha-ha-ha, Jerry humor, ha-ha-ha...).
Citera
2011-06-05, 22:38
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Är det bara jag som tycker att Jerry Seinfeld är en upplåst media-tönt som är hur tråkig som helst? Jag har försökt, verkligen försökt, se serierna och hans komedi men inte märkt av nåt skoj. Känns mer dystert med idiotiska gitarr-grejen och hans dystra stand-up vid en liten scen med skämt som inte, i alla fall för mig, inte passar in. Sen att han nu står och fräser likt en kärring vad han ska ha och inte ha för att det är han som står för showen gör att man vill spy. För liksom jag, kan inte se varför en sån dåre ska tjäna miljontals med kronor för en show och vara dryg och störd.

Nej han är tråkig, genomtråkig som fan. Han suger och den juden borde slussas till närmsta auschwitz omedelbart (ha-ha-ha, Jerry humor, ha-ha-ha...).

Jag tycker såhär: säga vad man vill om hans stand up-akter, men inte säga vad man vill om serien "Seinfeld". Jerry Seinfeld gör ju inte serien så att säga, så vad han säger där är ju helt ointressant. Hans karaktär där är ju plain som han själv. Tycker du ska leta upp avsnittet "The Soup Nazi" (fenomalt som nybörjaravsnitt) och kolla på den. Skrattar du inte, ja, då kan du säga att du inte gillar "Seinfeld".
Citera
2011-06-05, 23:09
Medlem
Mondscheins avatar
Fy fan i helvetets satans röv vad bra han var ikväll! Jag skrattade så jag grät! Det är knappt så jag finner ord för hur bra hans show var. Han kom ut och pepprade sönder hela Globen som en jäkla kulspruta! Höll på att dö när han snackade om de Eritreanska restaurangerna; "Ursäkta, men jag visste inte ens att de hade mat där?" HAHAHA "Och om de nu har restauranger här som har mat, är det inte bättra att skicka tillbaka det då?" Så värt 1200 spänn för en och en halv timme Jerry S.

Hade för övrigt Måns Möller bakom mig under hela showen, han lär ju ha känt sig lagom kass när han gick ut från globen ikväll.
Citera
2011-06-05, 23:13
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondschein
Fy fan i helvetets satans röv vad bra han var ikväll! Jag skrattade så jag grät! Det är knappt så jag finner ord för hur bra hans show var. Han kom ut och pepprade sönder hela Globen som en jäkla kulspruta! Höll på att dö när han snackade om de Eritreanska restaurangerna; "Ursäkta, men jag visste inte ens att de hade mat där?" HAHAHA "Och om de nu har restauranger här som har mat, är det inte bättra att skicka tillbaka det då?" Så värt 1200 spänn för en och en halv timme Jerry S.

Hade för övrigt Måns Möller bakom mig under hela showen, han lär ju ha känt sig lagom kass när han gick ut från globen ikväll.

Etiopiska... Och inte var det väl Jerry som drog den heller, men kul var det ändå
Citera
2011-06-06, 00:25
Medlem
ensiferums avatar
Man märkte att det var ganska många skämt som föll i luften då de var baserade på Amerikansk kultur, men som helhet var det riktigt, riktigt underhållande.

Tyckte även att man kände av lite när skratten inte kom när Jerry trodde de skulle, och vice versa. Men är ju som sagt helt annorlunda i Staterna där folk förstår både språket och skämten och folk inte bara är där på grund av tv-serien
Citera
2011-06-06, 01:23
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondschein

Just det skämtet var extremt roligt men det var George Wallace som drog det.

Jag skrattade ganska mycket men jag är inte riktigt den som går in i skratt-mode och skrattar sig igenom hela. Men det var jävligt kul!
Också själva upplevelsen av att ha sett honom är otrolig
Citera
2011-06-06, 09:53
Medlem
Mondscheins avatar
Shit, jag var som i ett rus igår när jag kom hem. Satt och småfnissade och alla skämt var som en enda stor rosa gröt i huvudet, klart det var George som drog det.. För övrigt var George Wallace riktigt bra! Har aldrig sett honom innan så det var verkligen en trevlig överraskning.

Att se Jerry, självase Jerry Seinfeld.. Det var som att se Jesus på scenen alltså. Så ofattbart coolt. Känner mig som en 14-åring på hasch fortfarande.

Finns redan ett 11-minutersklippklipp från gårdagen uppe förresten: http://www.youtube.com/watch?v=nEOBFCgRiQ0
Citera
2011-06-06, 10:10
Medlem
jameslabries avatar
Missade det, skulle så gärna sett honom live!
Citera
2011-06-06, 17:01
Medlem
Seffexs avatar
Synd att man inte kunde åka då jag är ett stort fan av Seinfeld. Hade verkligen blivit en grej att minnas hela livet att ha sett självaste Jerry Seinfeld uppträda där rakt framför en Vet någon om det hela filmades? (Inte med mobiler osv, utan professionellt)
Citera
2011-06-06, 22:14
Medlem
Ja det filmades, lär nog bli en dvd så småningom.
Citera
2011-06-18, 10:40
Medlem
Ni som var där, var det typ fullsatt eller?
Citera
2012-02-02, 14:37
Medlem
bump! när kommer dvd:n ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här