2005-12-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Jag har följande hemma:

Kahlua, Dooleys, vodka, vaniljvodka, fuoco dell' etna, cointreau, bacardi limon och baileys

vad kan jag göra för bra nyårsgrejer av detta? helst utan att köpa in ngn mer alkohol, utan endast groggvirke.

Edit: pina colada och rödvin finns också ser jag nu

Kahlua, Dooleys och Baileys dricker du rent. Eller så blandar du Dooleys+mjölk.. Bacardi Limon, vodka och vaniljvodka kan du ta valfri läsk o grogga med..
Citera
2006-03-19, 12:31
Medlem
Drinktips till 50-års fest

Har erbjudit mig att vara bartender på min kära mors 50-års fest. Behöver därför lite tips på drinkar som kan få fart på gamlingarna.

Alkoholen som jag har att tillgå är;

Campari
Baileys
vodka
Gordon’s Gin
tullamore whiskey
Jameson whiskey
Dry martini
angostura
Bènedictine
Grand Marinier
Cuarenta y tres

(öl, champagne och vin finns det även rikligt av)

Är beredd att kompletterings handla en del, men framförallt vill jag ha tips på drinkar gjorda av det jag redan har plus virke. Temat på festen är 70-tal, så om ni kan några typiska drinkar från denna glada men förgångna tid så vore det extra bra. Alla tips tas emot, och måste självklart provdrickas innan den stora dagen – så ge mig en anledning att supa lite extra i några veckor framåt – ge mig många tips
Citera
2006-03-19, 12:49
Medlem
-jOE!s avatar
Gin & Tonic är ju en given klassiker!
Citera
2006-03-19, 13:18
Medlem
jo, kan tänka mig att hälften av gästerna är sådana som skulle skratta åt den klassiska kommentaren "vi serverar allt , bara du tar en gin och tonic" för att sen ta just en gin och tonic.

Gin och tonic är bokad, annars lär det väll bli ett jävla liv.
Citera
2006-03-19, 13:23
Medlem
mollydotts avatar
Mina föräldrar drack Cuba Libre om de tog en drink. Rom och cola alltså. Äckligt men populärt då.
Drajja var väl tack vara Bond en välkänd drink men jag tror farbröderna kommer att dricka öl och Wiskey och tanterna rödtjut.
Citera
2006-03-19, 13:24
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Vodka blandat med tuggad smörgås...och några stänk citron över det. Då får gamlingarna i sig både sprit och näring. Dessutom är den fördigtuggade smörgåsen skonsam för deras gamla tänder.
Citera
2006-03-19, 13:26
Medlem
nuhjs avatar
jag förstår inte varför folk envisas med att dricka den skiten. gin&tonic smakar bajs!
Citera
2006-03-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Vodka blandat med tuggad smörgås...och några stänk citron över det. Då får gamlingarna i sig både sprit och näring. Dessutom är den fördigtuggade smörgåsen skonsam för deras gamla tänder.

Kan inte låta bli att skratta, har drinken något namn?
Citera
2006-03-19, 13:46
Bannlyst
Går inte San Francisco alltid hem?
Citera
2006-03-19, 13:54
Medlem
-jOE!s avatar
Komplettera drinkarna med två stycken BiB´ar, en röd och en vit. Sedan finns det ju dom som inte vill ha alkohol alls.. kanske några vanliga ciderflaskor är på sin plats?
Citera
2006-03-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Komplettera drinkarna med två stycken BiB´ar, en röd och en vit. Sedan finns det ju dom som inte vill ha alkohol alls.. kanske några vanliga ciderflaskor är på sin plats?

Förlåt för min okunnighet, men vad är en "BiB"?
Citera
2006-03-19, 16:01
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maccane
Förlåt för min okunnighet, men vad är en "BiB"?

Bag in box, vin alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in