2010-12-15, 22:47
Medlem
the_mechanixs avatar
Ja det är du, för män är en ras.

Citera
2010-12-15, 22:50
Medlem
mr.chongs avatar
Enligt mig så är svaret Nej! Men troligtvis skulle nog de flesta okunniga helt felaktigt anse att du är rasist.. vadå ras?
För det första måste det väl Bevisas att män är en annan ras än kvinnor för att man ska kunna vara rasist på de grunder du beskrev. eller hur?
Citera
2010-12-15, 22:56
Medlem
Essholes avatar
Intressant att jag blir utmålad här, trots att jag enbart ställde en, vad jag anser intressant fråga, med stora möjligheter för att skapa en spännande debatt.

Hade jag skrivit "Är jag en rasist för att jag hatar alla manliga invandrare?" så skulle det vara en annan sak.

För övrigt syftar jag inte på alla dess slag av invandrare, utan de flesta som blir utpekade och nämnda främst under ämneskategorin "Integration och invandring". Jag antog att de flesta skulle förstå det när jag skrev "de flesta manliga invandrare" men ack så fel jag hade.

Nu när jag har förtydligat mig något, så tänkte jag passa på att uppmana till svar som har mer innehåll, alltså inte enbart ja/nej (detta är dock inte ett krav).
Citera
2010-12-15, 23:14
Medlem
Supra-Continentaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esshole
Om man hatar de flesta manliga invandrare, tycker dem är sviniga och äckliga osv, är man rasist då?

Även om man inte har något emot kvinnliga invandrare?

Nja. Näh. Vet faktiskt inte. Du borde ju inte vara det rent semantiskt i alla fall.

Trångsynt och inskränkt duger väl?
Citera
2010-12-15, 23:19
Medlem
mr.chongs avatar
Ok som ett exempel kan vi säga såhär..
Jag hatar tex fula invandrare.. Men en snygg invandrare är helt okej... Då är jag ju inte Rasit utan bara ytlig...
Eller en invandrare i kjol går bra men inte en med byxor....samma där.... Ytlig men knappast rasist.
Citera
2010-12-15, 23:19
Medlem
Rasism är definierat såsom att du anser att någon etnicitet/ras är lägre stående. Det är en skiljaktighet mellan att hata en grupp och att göra det som är den adekvata definitionen av rasism.
Citera
2010-12-15, 23:30
Medlem
Epeemasters avatar
Citat:
Om man hatar de flesta manliga invandrare, tycker dem är sviniga och äckliga osv, är man rasist då?

Nej inte enligt definitionen av rasist. Rasister anser att människosläktet är uppdelat i raser och att raserna inte bör blandas. Vissa anser att definitionen också bör innehålla en nedvärdering av andra raser än den egna rasen.
Dessvärre har definition av rasist utvidgats enormt av de politiskt korrekta, så att man nu anses vara rasist bara man uppskattar svenska traditioner och seder. Senast var det drickande av julmust som var på tapeten....

Hatar man manliga invandrare, men inte kvinnliga invandrare, så är man snarare främlingsfientlig mot män än rasist.
Citera
2010-12-16, 00:03
Medlem
4-Gotts avatar
Jag anser att vi kan ha färre män här i Sverige, speciellt invandrare, spelar ingen roll om deras ursprung. Jag vill dock gärna ha hit fler snygga tjejer, gärna araber.
Citera
2010-12-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Jag anser att vi kan ha färre män här i Sverige, speciellt invandrare, spelar ingen roll om deras ursprung. Jag vill dock gärna ha hit fler snygga tjejer, gärna araber.

Duger inte dem svenska tjejerna?
Senast redigerad av P0872 2010-12-16 kl. 00:30.
Citera
2010-12-16, 00:26
Medlem
Iblis66s avatar
Idiotiskt är det iaf.
Citera
2010-12-16, 00:30
Medlem
Croissantens avatar
Citat:

Nej, invandrare är ingen ras, att du även delar in dem efter kön tyder på att du är manshatare, speciellt inriktad mot män med osunda värderingar..
Citera
2010-12-16, 01:00
Medlem
Calaverras avatar
Detta har jag även filosoferat över. Om rasism är = ogilla andra raser.

Är man då rasist om man ogillar män av andra raser, men samtidigt gillar/attraheras av kvinnor av andra raser?

Det känns som att det "jämnar ut sig" på nåt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in