2010-12-16, 21:37
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Vadå ingenting? Det är ju rätt mycket mer än 0 händer? Visst kanske man behöver någon/ra tusen för att helt luta sig tillbaka på infon men nu har inte handen den förutsättningen. Det är väl inte svårare än att ge vikt på stats efter sample, alltså får man se denna "read" mer som än fingervisning om hur Fi spelar.

Fast samtidigt inte. Det kan vara total och hundraprocentigt missledande information då 56 händer är såpass lite att det istället kan ge felaktig information om FI, och därmed skymmer vad för spelare han egentligen är.
Citera
2010-12-16, 22:17
Medlem
Imaginatiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Fast samtidigt inte. Det kan vara total och hundraprocentigt missledande information då 56 händer är såpass lite att det istället kan ge felaktig information om FI, och därmed skymmer vad för spelare han egentligen är.

Och hur ofta är det 100% missvisande efter 56 händer? Är rätt övertygad om att använda den lilla infon > att inte.
Citera
2010-12-16, 22:20
Medlem
upandcomings avatar
hittade denna tråden när jag googlade http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=15849625&postcount=7
Citera
2010-12-16, 22:22
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Och hur ofta är det 100% missvisande efter 56 händer? Är rätt övertygad om att använda den lilla infon > att inte.

Jo men alltså, du har ju spelat tillräckligt med händer för att veta vad för händer man kan få 56 gånger i rad. Du kan få alla 7-2 kombinationer som finns utan att det egentligen betyder någonting. Exempel, för ett tag sedan hade jag ett snitt på c.a 25 VPIP. Jag slängde upp någonstans emellan 12-16 bord och började massgrinda. Efter ett par timmars spel märker jag att jag har 45 VPIP på ett bord och 15 på ett annat. Trots att min spelstil är exakt detsamma.

Jag antar att vi tänker annorlunda, men jag anser inte 56 händer vara värdiga att lita på ens det minsta, bortser hellre från statsen helt och hållet.
Citera
2010-12-16, 22:22
Medlem
upandcomings avatar
Citat:

kolla dina stats på de 56 första händerna varje session den här veckan och jämför med dina egentliga stats. du förlorar garanterat jättemycket pengar om du låter 56 händer påverka en tiondel av ditt beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in