2012-10-18, 17:47
Medlem
smokey3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Vem rör det sig om. Jag bor nämligen i Enköping men har inte hört något om detta.

det rör sig om en man vid namn Ma**us Joh****on.. flickan ifråga bor i samma samhälle utanför enköping. det senaste jag hörde är att han suttit häktad i några månader men är nu släppt. och troligen kommer han att dömmas till vilkorligt/skydds tillsyn. jag fick höra om detta nyligen. men jag bor i samma samhälle som personerna ifråga.ska se om jag kan få reda på rättegångsdatum och till förundersökningsmateriel. angående dom och att han har suttit häktad har jag inget underlag för. men det är vad jag hört från vänner och bekanta.mannen ifråga är som sagt "hemma" och som vanligt cyklar han runt i mitt lilla samhälle dag som natt och allt verkar vara frid och fröjd. känner väl till denhär personen då vi är nästan jämn gamla.
Citera
2012-10-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokey3
det rör sig om en man vid namn Ma**us Joh****on.. flickan ifråga bor i samma samhälle utanför enköping. det senaste jag hörde är att han suttit häktad i några månader men är nu släppt. och troligen kommer han att dömmas till vilkorligt/skydds tillsyn. jag fick höra om detta nyligen. men jag bor i samma samhälle som personerna ifråga.ska se om jag kan få reda på rättegångsdatum och till förundersökningsmateriel. angående dom och att han har suttit häktad har jag inget underlag för. men det är vad jag hört från vänner och bekanta.mannen ifråga är som sagt "hemma" och som vanligt cyklar han runt i mitt lilla samhälle dag som natt och allt verkar vara frid och fröjd. känner väl till denhär personen då vi är nästan jämn gamla.

Aha okej. Då vet jag. Men försök få fram förundersökningsprotokollet eller eventuellt dom. Vilket samhälle rör det sig om, Fjärdhundra? Grillby? Hummelsta? Eller Örsundsbro?
Citera
2018-04-09, 10:03
Avslutad
Hittade denna gamla tråd och begärde ut domen rörande våldtäkt mot barn juli-12.

Det verkar röra sig om två gärningar, en i dec-10 när tråden startade, och den som domen gäller är från juli-12.

Fann ingen dom från dec-10 på rubricerad gärningsman.

Är det samma man som utfört gärningen dec-10 tro?
Citera
2018-08-23, 09:54
Medlem
Någon som vet vad för straff det blev?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem