2011-01-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Det är mognare än att försöka spränga ihjäl hundratals oskyldiga svenskar för att man är pedofildyrkare. Hur gammal är du?

Han lär ju knappast ta illa upp nej då han är död. Hans terroristvänner får sig kanske däremot en tankeställare då dom tror på sagoböcker och begår vidriga dåd i hopp om att komma till paradiset. Något som den "orena" grisen anses förhindra.

Dömda islamiska terrorister bör tvingas att bada i och äta grisdelar.
Att försöka spränga ihjäl en massa människor är för jävligt. Att kasta fläskotletter på en grav känns bara löjligt...

Du tror att en död gris på en grav skulle få hans terrorpolare att sluta bomba?
Det tror inte jag.
Citera
2011-01-05, 13:03
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Att försöka spränga ihjäl en massa människor är för jävligt. Att kasta fläskotletter på en grav känns bara löjligt...

Du tror att en död gris på en grav skulle få hans terrorpolare att sluta bomba?
Det tror inte jag.

Inte på hans grav. Han skall begravas med en gris. Islamistiska terrorister begår i hög utsträckning självmordsbombningar i tron att dom skall bli martyrer och komma till paradiset.

Samma tro säger, om jag inte har helt fel, att begravning med gris förhindrar detta och skickar deras själar till en evighet i helvetet. Man skall inte underskatta deras tro, dom är trots allt bereda att dö och döda för den.
Citera
2011-01-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Inte på hans grav. Han skall begravas med en gris. Islamistiska terrorister begår i hög utsträckning självmordsbombningar i tron att dom skall bli martyrer och komma till paradiset.

Samma tro säger, om jag inte har helt fel, att begravning med gris förhindrar detta och skickar deras själar till en evighet i helvetet. Man skall inte underskatta deras tro, dom är trots allt bereda att dö och döda för den.

Okej. Men hur ska du lyckas med detta?

Själv har jag aldrig hört talas om någon som begravts med en gris. Har du något exempel?
Vet du även om bombare blivit avskräckta av detta?
Citera
2011-01-05, 14:01
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Okej. Men hur ska du lyckas med detta?

Det är väl inte oöverkomligt.

Citat:
Själv har jag aldrig hört talas om någon som begravts med en gris. Har du något exempel?
Vet du även om bombare blivit avskräckta av detta?

I Ryssland har man begravt islamistiska terrorister tillsammans med grisskin.

I Israel planerade man att hänga upp påsar med grisfett i bussar för att förhindra de många självmordsbombningarna som skedde gentemot dessa. Hur exakt det blev med detta vet jag inte, skulle tro att barriären gjorde det onödigt. Men är man övertygad om att man kommer brinna i helvetet i all evighet så tänker man sig nog för mer än en gång.
Citera
2011-01-05, 14:48
Medlem
terribilisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Generation Jihad.
BBC har under året sänt en dokumentär om hur unga muslimer, uppvuxna i väst, radikaliserats till terrorister, delvis via internet.
Bakgrund, fakta bl.a. om den "svenske", terrordömde, Mirsad Bektasevic http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5467440.ab
(som f.ö. snart är ute igen på våra gator och torg).

Dokumentären som sändes i repris idag ("Pick of the year"), finns samlad här http://topdocumentaryfilms.com/generation-jihad/
och kommer troligen inte att sändas i PK-SVT.

Dokumentären är RIKTIGT bra, se den innan ni diskuterar vidare.
Problematiken är komplex, tror det är mycket "arga unga män" som i stället i sitt svagaste ögonblick radikaliseras. Det kan vara inom islam, nazism, marxism-leninism etc. Det är samma skit alltihop.

Till er som ännu inte sett Der Baader-Mainhof Komplex, riktar jag en uppmaning att göra det. Även den förklarar vem den svenske självmordsbombaren var.
Citera
2011-01-05, 23:08
Medlem
Taimours fritidsledare från Tranås skriver på Newsmill. Bra artikel - trots att den finns på den alltmer menlösa siten.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/05/jag-var-sj-lvmordsbombarens-fritidsledare

Ur artikeln:

Citat:
Hur kunde en vanlig pojke som Taimour bli en själmordsbombare? Det finns många teorier om varför sådana radikaliseringsprocesser sker. En sak är säker: Taimour lämnade trygga Tranås, en kommun där integration aldrig varit ett stort problem, trots det stora antalet flyktingar som kom framför allt efter Balkankriget. Istället flyttande Taimour till en enklav i London. Men vi har enklaver även i Sverige. Samhället borde omedelbart stänga alla religiösa skolor, kriminalisera tvångsäktenskap, skärpa straffen för olika hedersbrott och samtidigt strypa ekonomisk stöd till religiösa organisationer.
Citera
2011-01-06, 00:56
Medlem
terribilisens avatar
Tack för länken!!

Imponerad av allt ni gräver fram här boys n girls, ska försöka ligga lågt med superlativen men cred ska ni ha. Bara slöseri med tid och försöka följa detta i gammelmedia, några minuter på flashbacks terrorforum och man ligger ett dygn före blaskorna och Rapport.
Citera
2011-01-06, 01:32
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Han var galen ja men terrorist nej.

Enligt hans fru var han en helt vanlig muslim !
Det finns cirka 400 000 "vanliga" muslimer i Sverige !

En tankeställare till Svensson kanske !
Citera
2011-01-07, 14:42
Medlem
Han tränades i Irak tre månader innan attentatet.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8379860.ab
Citera
2011-01-07, 14:55
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe j
Han tränades i Irak tre månader innan attentatet.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8379860.ab

De skriver dessutom om att han hade en Egyptisk medhjälpare, ännu inte funnen, med samma planer som Taimour..
Citera
2011-01-07, 15:01
Medlem
Catings avatar
Expressen :

"Sverige kände till terrorplanerna"

"Två månader innan terrordådet i Stockholm fick den irakiska säkerhetstjänsten information att ett attentat planerades i Stockholm.
Informationen vidarebefordrades sedan till svenska myndigheter.
Det rapporterar den arabiska tv-kanalen al-Arabiya. "
Citera
2011-01-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
De skriver dessutom om att han hade en Egyptisk medhjälpare, ännu inte funnen, med samma planer som Taimour..

I vilket land då , Sverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in