2010-12-14, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det enda vi kan säga med säkerhet är att övervakningen över oss, inte bara på internet, kommer att utökas och finslipas. Tack för det islamister, nazister och kommunister. Personligen välkomnar jag, tack vare det här, att SÄPO tillåts ta del av FRA.

bah, den enda som tillåter en politiker att gå in i folks sovrum och snoka är väljaren själv. Försök inte skylla ifrån dig ansvaret på så kallade "extremistgrupper" .. De har inget inflytande över vad som får resp inte får göras av ett lands ordningsmakter..
Citera
2010-12-14, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tildai
Så du menat att om vi ändrar vår asylpolitik så försvinner både hatat mot styrkorna i Afghanistan och hatet mot vår yttrandefrihet

Hur naiv får man bli?
Se dig om i världen. Det är rätt enkelt att se att där muslimerna befinner sig finns också sharia, hat, ondska, barbari och terror. Många muslimer samlat på ett ställe betyder nästan alltid gigantiska problem, ju färre muslimer i Sverige desto mindre problem. Enkel ekvation.
Citera
2010-12-15, 00:42
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Så du menat att om vi ändrar vår asylpolitik så försvinner både hatat mot styrkorna i Afghanistan och hatet mot vår yttrandefrihet
Det är inte vad det handlar om. Anledningen till varför muslimer hetsar upp sig när Lars målar "kränkande" teckningar av profeten (för att ta dessa specifika händelser) är p.g.a deras tro. Eller 9/11, som inte bombades för att muslimerna "hatar" deras "frihet" (vilket sades). Kan du tänka dig ett gäng muslimer sitta och glo igenom USA´s konstitution varpå de blir upprörda över texten och därför bestämmer sig för att kapa flygplan och krascha in i WTC?
Citera
2010-12-15, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Försök inte skylla ifrån dig ansvaret på så kallade "extremistgrupper" .. De har inget inflytande över vad som får resp inte får göras av ett lands ordningsmakter..

Det har jag inte heller skrivit.
Citera
2010-12-15, 09:07
Medlem
hurvardetnus avatar
Tyvärr tror jag att det kommer behövas dödsfall innan politiker på allvar tar tag i denna fråga, nu var det endast självmordbombaren själv som strök med och man får uppfattningen att politiker tänker.....ja, ja nu var det nära.... vi behöver nog inte ta till några extra åtgärder nu, men om det smäller igen och fler dör kanske vi måste ta tag i saken.
Citera
2010-12-15, 09:32
Medlem
tildais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är inte vad det handlar om. Anledningen till varför muslimer hetsar upp sig när Lars målar "kränkande" teckningar av profeten (för att ta dessa specifika händelser) är p.g.a deras tro. Eller 9/11, som inte bombades för att muslimerna "hatar" deras "frihet" (vilket sades). Kan du tänka dig ett gäng muslimer sitta och glo igenom USA´s konstitution varpå de blir upprörda över texten och därför bestämmer sig för att kapa flygplan och krascha in i WTC?

Det är lite det jag menar. Muslimers åsikter om det som Vilks gör kommer inte att ändras bara att för att SD får inflytande över svensk politik. Dårar är dårar oavsett hur den svenska riksdagen ser ut.

Det som hände i USA hade nog hänt oavsett deras invandringspolitik. Terrorism är ett fenomen som vi inte kan påverka på nationell nivå. Jag tror inte att vi få mindre terrorism vare sig i världen eller i Sverige bara genom att rösta på ett annat parti. Problemet med terrorism är terroristerna; problemet är inte Sveriges riksdag eller den svenska invandringspolitiken.

Eftersom terrorister gör det de gör i syfte att sprida ett budskap måste vi väl ändå tro att de främsta anledningarna för denna terrorist är de anledingar som denne angav i hotmailet. Så vitt jag vet nämnde han inget om att den svenska invandringspolitiken skulle vara ett skäl till dådet.

Vi lever i en global värld nu, på gott och ont. Terrorister kommer att ha åsikter om Sverige oavsett vår invandringspolitik och bestämmer de sig för att jihada i Sverige behöver de inte genomgå en asylprocess.

För att komma åt det verkliga problem med terrorism krävs internationellt samarbeta och ordentlig kartläggning över potentiella hot. En förändrad asylpolitik eller ett skuldbeläggande på en hel grupp motverkar ingen terrorismen.

jag ser terrorismen som ett "krig" mot vårt öppna och fria samhälle. Att inskränka på vårt öppna och fria samhälle på grund av terroristerna vore att ge upp för terrorismen. I sådana här tider är det extra viktigt att försvara och stå upp för det som terroristerna vill angripa och det gör vi inte genom att stänga in landet i ett liten bubbla.
Citera
2010-12-15, 09:37
Medlem
tildais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Se dig om i världen. Det är rätt enkelt att se att där muslimerna befinner sig finns också sharia, hat, ondska, barbari och terror. Många muslimer samlat på ett ställe betyder nästan alltid gigantiska problem, ju färre muslimer i Sverige desto mindre problem. Enkel ekvation.

Där det finns mest religion finns det mest ondska. Religion leder till inskränkthet och konservatism. Jag tror inte att det sammanträffande att fattiga och ojämnlika länder är mer religiösa än rikare länder.
Religion fungerar som tröst för de som har det svårt.

En annan intressant sak är att det är de länder med störst religionsfrihet som har minst religiositet.

Sedan kan man så klart diskuterar om det är det dåliga samhälsklimatet som ger upphov till religionen eller om det är tvärtom. Men jag tror ju bättre folket får det desto mindre behov av religion och i förlängning ett mindre risk för galenskap.
Citera
2010-12-15, 09:51
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Det är lite det jag menar. Muslimers åsikter om det som Vilks gör kommer inte att ändras bara att för att SD får inflytande över svensk politik.
Stämmer.

Citat:
Det som hände i USA hade nog hänt oavsett deras invandringspolitik.
Det hände till stor del för att USA är extremt judevänligt.
Citat:
Jag tror inte att vi få mindre terrorism vare sig i världen eller i Sverige bara genom att rösta på ett annat parti. Problemet med terrorism är terroristerna; problemet är inte Sveriges riksdag eller den svenska invandringspolitiken.
Terrorism och fundamentalister kommer att finnas i världen oavsett vilket parti som är störst men man kan ju ändå påverka hur Sverige ska se ut. Hade man haft ett parti/partier som var mycket stränga med invandringen samt inte skickade iväg soldater på böguppdrag så hade knappast just detta attentat inträffat så visst kan man påverka.

Citat:
Eftersom terrorister gör det de gör i syfte att sprida ett budskap måste vi väl ändå tro att de främsta anledningarna för denna terrorist är de anledingar som denne angav i hotmailet. Så vitt jag vet nämnde han inget om att den svenska invandringspolitiken skulle vara ett skäl till dådet.
Nej det har inte med saken att göra nej, anledningen var som jag sa, för att vi har soldater stationerade i deras land för att tvinga på dem politisk korrekthet. De har all rätt att vilja ha ut oss därifrån då vi inte har något där att göra.

Citat:
Vi lever i en global värld nu, på gott och ont. Terrorister kommer att ha åsikter om Sverige oavsett vår invandringspolitik och bestämmer de sig för att jihada i Sverige behöver de inte genomgå en asylprocess.
Frågar du mig är det nästan bara ont. De behöver inte söka asyl nej men genom att kunna vistas i landet så skapar det ju ännu fler möjligheter, både inifrån och utifrån. Det vi kan göra är att agera så bra som möjligt för att försöka undgå terror, vilket säkert är svårt. Tydligen väldigt svårt för Sverige då man väljer att kriga därnere. Ett mycket hett tips är ju att dra hem trupperna.

Citat:
För att komma åt det verkliga problem med terrorism krävs internationellt samarbeta och ordentlig kartläggning över potentiella hot.
Javisst men nu är egentligen inte muslimsk terrorism dagens största hot.
Citera
2010-12-15, 09:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Där det finns mest religion finns det mest ondska. Religion leder till inskränkthet och konservatism. Jag tror inte att det sammanträffande att fattiga och ojämnlika länder är mer religiösa än rikare länder.
Religion fungerar som tröst för de som har det svårt.

En annan intressant sak är att det är de länder med störst religionsfrihet som har minst religiositet.

Sedan kan man så klart diskuterar om det är det dåliga samhälsklimatet som ger upphov till religionen eller om det är tvärtom. Men jag tror ju bättre folket får det desto mindre behov av religion och i förlängning ett mindre risk för galenskap.

Sverige var kristet lutheranskt ortodoxt på 1600- och 1700-talen. Den religiösa konformismen var närmast total och kätteri var kriminellt. Samtidigt var Sverige mycket framgångsrikt politiskt, militärt (ibland) och ekonomiskt.
England var vid samma tid bitvis mycket puritanskt, men med i stort sett liknande framgångar. Ditt försök till samband är således fel. Istället handlar det om vilken sorts religion det är som präglar ett lands kultur.
Citera
2010-12-15, 10:00
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Sedan kan man så klart diskuterar om det är det dåliga samhälsklimatet som ger upphov till religionen eller om det är tvärtom.
P.g.a av frankfurtskolan och dess politiskt korrekta idéer som skapades och spreds, och idag sprids, främst av judarna där målet var att nedmontera den västerländska civilisationen genom bl.a demoralisering av folk, riva upp traditioner, kärnfamiljen, kultur, religion, nationstillhörighetskänsla och andra samhörighetsfaktorer har ett fruktansvärt socialliberalt samhälle trätt fram. (Och då ser jag mig inte som religiös men anser ändå att den kanske kan vara en av flera viktiga stöttepelare i ett tryggt och bra samhälle). Det viktiga är att ha ett så bra samhälle som möjligt och om religion som en faktor kan öka stabiliteten och skapa en gemenskap så ser jag det som positivt. Det betyder inte att alla ska tro på Gud och gå i kyrkan, verkligen inte. Vetenskap är ju t.ex mycket viktigt, odiskutabelt, och vetenskap är förenligt med detta. Det handlar om samhörighet och ett stabilt samhälle, inte att man ska tro på något övernaturligt.
Senast redigerad av Fittfitta 2010-12-15 kl. 10:03.
Citera
2010-12-15, 11:47
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen

Helt rätt.
Citera
2010-12-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 313131
Stanna till och tänk efter nu. Du menar alltså på fullt allvar att det skulle bli svårare att genomföra en attack bara vi började behandla muslimer illa? En sådan där skön tankevurpa som bara Sverigedemokrater kan stå för och som gör det underhållande att då och då läsa detta forum.

Visst jag hade köpt ditt resonemang om du hade föreslagit stängda gränser typ Nordkorea, men där är väl inte ni (än)?

Utan muslimer har i alla fall jag svårt och se att vi skulle få en islamistisk attack i vårt land. Men det är det är som du säger, det är inte alla nazister som vill döda judar och hälsa führern de flesta vill bara dricka tysk öl och snacka ideologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in