Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är inte vad det handlar om. Anledningen till varför muslimer hetsar upp sig när Lars målar "kränkande" teckningar av profeten (för att ta dessa specifika händelser) är p.g.a deras tro. Eller 9/11, som inte bombades för att muslimerna "hatar" deras "frihet" (vilket sades). Kan du tänka dig ett gäng muslimer sitta och glo igenom USA´s konstitution varpå de blir upprörda över texten och därför bestämmer sig för att kapa flygplan och krascha in i WTC?

Det är lite det jag menar. Muslimers åsikter om det som Vilks gör kommer inte att ändras bara att för att SD får inflytande över svensk politik. Dårar är dårar oavsett hur den svenska riksdagen ser ut.
Det som hände i USA hade nog hänt oavsett deras invandringspolitik. Terrorism är ett fenomen som vi inte kan påverka på nationell nivå. Jag tror inte att vi få mindre terrorism vare sig i världen eller i Sverige bara genom att rösta på ett annat parti. Problemet med terrorism är terroristerna; problemet är inte Sveriges riksdag eller den svenska invandringspolitiken.
Eftersom terrorister gör det de gör i syfte att sprida ett budskap måste vi väl ändå tro att de främsta anledningarna för denna terrorist är de anledingar som denne angav i hotmailet. Så vitt jag vet nämnde han inget om att den svenska invandringspolitiken skulle vara ett skäl till dådet.
Vi lever i en global värld nu, på gott och ont. Terrorister kommer att ha åsikter om Sverige oavsett vår invandringspolitik och bestämmer de sig för att jihada i Sverige behöver de inte genomgå en asylprocess.
För att komma åt det verkliga problem med terrorism krävs internationellt samarbeta och ordentlig kartläggning över potentiella hot. En förändrad asylpolitik eller ett skuldbeläggande på en hel grupp motverkar ingen terrorismen.
jag ser terrorismen som ett "krig" mot vårt öppna och fria samhälle. Att inskränka på vårt öppna och fria samhälle på grund av terroristerna vore att ge upp för terrorismen. I sådana här tider är det extra viktigt att försvara och stå upp för det som terroristerna vill angripa och det gör vi inte genom att stänga in landet i ett liten bubbla.