2010-12-12, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MethX
Melodi: Det var så roligt!
Text: Ja vem kan det va, Musik: Knut Brodin

Det va så roligt, jag måste skratta.
Det kom en självmordsbombare in.
Han hade burka, oh en kappa.
6 sprängrör och en stubin.

Han satte sig på en bänk vid gatan.
och drog ur ficken en tändare opp.
Och börja mumla Al Akbar,
Tände på och han flög upp..

Det va så roligt jag måste skratta.
Där flög en självmordbombare i luft.
Och ingen annan, fick en skråma.
Att misslyckas så total måste vara tufft.

det underlättar
Senast redigerad av ascheberg 2010-12-12 kl. 08:02.
Citera
2010-12-12, 08:03
Medlem
iPees avatar
Om 40 år (max) garanterar jag ett inbördeskrig i Sverige... Tänk att man inte vågar åka in till stan länge. Jävla äckel. Man vet ju inte vad man ska ta sig till...
Citera
2010-12-12, 08:03
Medlem
Motleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTMUSER
Nu är ju detta lite OT men kan du berätta vad Hitler hade fel i och vad du inte gillar hos honom?
Jag gillar bara inte förintelser eller vad hans åsikter faktiskt ledde till, för det var ju precis vad det ledde till..Eller? Men om det är din grej får du väl tycka det, jag är helt för åsiktsfrihet. Jag är dock väldigt anti religioner, men min åsikt är att det finns dårar överallt och att man måste sätta det litegrann i perspektiv hur illa det än är.
Citera
2010-12-12, 08:15
Medlem
Motleys avatar
I vilket fall, den som vill tro att alla muslimer är kapabla till att mörda människor får väl göra det om nu det leder till nåt bra. Men jag tycker iallafall att det är bra att muslimer också fördömer detta: (behöver inte mer "kaos")

"Ordföranden i Svenska islamiska samfundet fick i går veta att mannen som sprängde sig själv till döds i centrala Stockholm, gjorde det i islams namn. Han är förkrossad och har svårt att hitta rätt ord.– Jag tycker väldigt illa om att den som gör något sådant här tror att de håller på med islam. Det de gör är totalt emot allt vad islam står för, säger han.

”Han skadar alla”

Enligt honom är fenomenet att blanda in våld i islam relativt nytt. – Islam har varit emot sådant här hela tiden, det har inte funnits förrän de senaste 40, 50 åren. Han känner inte till den misstänkte mannens bakgrund, men beskriver honom som förvirrad.

– Han tror att det är jihad, heligt krig, men han skadar alla muslimer i Sverige så oerhört mycket genom att göra så här. Abd al Haqq Kielan är medveten om problemet med ungdomar som söker sig till våldsbejakande muslimska grupper, och säger att hans samfund kommer att börja arbeta mer aktivt med problemet. – Vi håller på med ett projekt för att motverka radikalisering av ungdomar, vi vill dra vårt strå till stacken, säger han.

– De som gör så här är vilseledda av religiösa skäl och det gör det så otäckt. Jag hoppas att det är en isolerad företeelse och inte ingår i ett större sammanhang, säger han." AB
Citera
2010-12-12, 08:25
Medlem
Vet man om någon etnisk svensk blev skadad eller dödad?
Citera
2010-12-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motley
I vilket fall, den som vill tro att alla muslimer är kapabla till att mörda människor får väl göra det om nu det leder till nåt bra. Men jag tycker iallafall att det är bra att muslimer också fördömer detta: (behöver inte mer "kaos")

"Ordföranden i Svenska islamiska samfundet fick i går veta att mannen som sprängde sig själv till döds i centrala Stockholm, gjorde det i islams namn. Han är förkrossad och har svårt att hitta rätt ord.– Jag tycker väldigt illa om att den som gör något sådant här tror att de håller på med islam. Det de gör är totalt emot allt vad islam står för, säger han.

”Han skadar alla”

Enligt honom är fenomenet att blanda in våld i islam relativt nytt. – Islam har varit emot sådant här hela tiden, det har inte funnits förrän de senaste 40, 50 åren. Han känner inte till den misstänkte mannens bakgrund, men beskriver honom som förvirrad.

– Han tror att det är jihad, heligt krig, men han skadar alla muslimer i Sverige så oerhört mycket genom att göra så här. Abd al Haqq Kielan är medveten om problemet med ungdomar som söker sig till våldsbejakande muslimska grupper, och säger att hans samfund kommer att börja arbeta mer aktivt med problemet. – Vi håller på med ett projekt för att motverka radikalisering av ungdomar, vi vill dra vårt strå till stacken, säger han.

– De som gör så här är vilseledda av religiösa skäl och det gör det så otäckt. Jag hoppas att det är en isolerad företeelse och inte ingår i ett större sammanhang, säger han." AB

Det handlar väl snarare om att vi som alltid spottat på islam nu återigen får bekräftelse på vårt hat. Om det sen gäller alla eller ej är totalt ointressant, islam är inte en oskyldig religion som det försöker framställas.
Citera
2010-12-12, 08:39
Medlem
Strejkens avatar
Varför drar ni alla över en kam?
Citera
2010-12-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seraphium
"Taimour Al-Abdaly, who may be the dead terrorist, if he used his own car."

Så vad händer nu? Vilket steg kommer Sverige ta åt detta?

Som motreaktion och sedvanlig knee jerk reaction av svensk media kommer kvällstidningarna och tv4 att köra fler gulliga artiklar och inslag om hur bra den muslimska intergrationen har lyckats.
Senast redigerad av A. Elkins 2010-12-12 kl. 08:46.
Citera
2010-12-12, 08:45
Medlem
Idioter finns väl för fan i alla färger, former och kulturer? Hitler var inte muslim. Fritzl var inte muslim. Manson var inte muslim. Pol Pot var inte muslim. Stalin var inte muslim.

Vad kan felet då vara?

Vänta nu, jag kom på det hörni! Den gemensamma nämnaren! Alla idioter är ju MÄN! Omgomgomgomg... Jag veeet, vi utrotar alla MÄN!

Om ni kan tänka enkelspårigt, then so can I. Och nej, det är ingen idé att försöka motbevisa mig för jag är inte ett dugg allvarlig, vill bara peka på hur absurt det är att dra alla över en kam.

Mannen i sthml är en uppenbart sjuk idiot och det vore fruktansvärt ifall det visar sig att han startar en kedjereaktion bland andra likasinnade, sjuka människor.

Det går onekligen utför med världen när sånt här, och ännu värre saker, händer. Lika sorgligt är det ifall han har gett rasister vatten på sina kvarnar och bidrar till att folk tappar tron på mänskligheten.
Senast redigerad av Miaka 2010-12-12 kl. 08:52.
Citera
2010-12-12, 08:49
Medlem
Strejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaka
Idioter finns väl för fan i alla färger, former och kulturer? Hitler var inte muslim. Fritzl var inte muslim. Manson var inte muslim. Pol Pot var inte muslim. Stalin var inte muslim.

Vad kan felet då vara?

Vänta nu, jag kom på det hörni! Den gemensamma nämnaren! Alla idioter är ju MÄN! Omgomgomgomg... Jag veeet, vi utrotar alla MÄN!

Om ni kan tänka enkelspårigt, then so can I. Och nej, det är ingen idé att försöka motbevisa mig för jag är inte ett dugg allvarlig, vill bara peka på hur absurt det är att dra alla över en kam.

Mannen i sthml är en uppenbart sjuk idiot och det vore fruktansvärt ifall det visar sig att han startar en kedjereaktion bland andra likasinnade, sjuka människor.

Det går onekligen utför med världen när sånt här, och ännu värre saker, händer. Lika sorgligt är det ifall han har gett rasister vatten på sina kvarnar och får bidrar till att folk tappar tron på mänskligheten.

Dagens sanning.
Senast redigerad av Strejken 2010-12-12 kl. 08:51.
Citera
2010-12-12, 08:54
Medlem
fejsetnr1s avatar
Många säger att invandrare tar våra jobb.
Men vilka svenskar har självmordsbombare som yrke
Nä där ligger vi allt i lä.
Undrar om dom pension sparar.
Citera
2010-12-12, 08:54
Medlem
mMss avatar
Härligt, en muslim mindre. Nu får vi hoppas att resten tar efter trenden och spränger sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in