2010-12-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
OKEY! SOULJA BOY TELL EM ;

Definerade muskler! Stor portmonnä! Grov mandom! Topplacering i den sociala hierarkin! Sinne för humor! Skarpt intellekt!

Social status, humor, hög intelligens, stor kuk, mycket pengar och en muskulös kropp helt enkelt. Har du något? En extrapoäng per punkt du prickar i. Sedan är ju allt individuellt, en 10:a kan ju finna något i dig, samtidigt som en 4:a ratar dig som pesten. De kanske tycker du känns trygg eller något annat jävla trams tjejer tänker på.

Stor kuk och humor.... haha ja du ser

Var medvetet kortfattad i mitt första inlägg för att se responsen...
Kan tillägga att jag HAR varit vältränad, fått 8-10r tidigare i livet och på det viset vant mig vid standarden. Trots att jag gått ner mig utseendemässigt har jag ironiskt nog större självförtroende än vad jag hade när jag var snyggare.

Sen är det som någon säger i tråden att skalor är subjektiva, men visst är det så att någon form av skala eller status finns i de flesta sammanhang. Allting är ju relativt....

Håller dock med om att man vet ytterst mediokra snubbar som landat tjejer way out of their league, utan vare sig pengar eller muskulös kropp. De har ingen imponerande humor eller social status heller, klart man vill veta hemligheten...
Citera
2010-12-11, 22:09
Bannlyst
man ska alltid tro mer på sig själv än vad andra kan tänkas göra och man ska definitivt alltid sikta högre, vem fan vill leva ett liv lagom egentligen?

Jag är en klar 10, utseende, karriär, ekonomi, social förmågor, sexual appeal, alfasinne, osv,

Jag siktar dock på 8 till 9 för de kan jag kontrollera enklare och kuva väldigt snabbt, det är mitt problem,
Citera
2010-12-11, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snahjavel
Hej!

Jag är en 29-årig kille som uppskattar mig själv till en 6/10 (är troligtvis en 4-5/10 då man tenderar att överskatta sig själv). Jag är bara intresserad av tjejer i klass med 8-10/10, under det skulle jag inte ens överväga som flickvän, dejt etc....

Känns ju som en Mission impossible det här, vad göra?

Varför dela in folk i ligor?
Citera
2010-12-11, 22:52
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Varför dela in folk i ligor?
För att det finns skillnader.
Citera
2010-12-11, 23:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Fast då får man nog vara lite mer detaljerad i sin indelning. En 10a utseendemässigt brukar inte vara det intellektuellt eller kulturellt. Jag tar hellre en tjej som snittar höga betyg i alla "kategorier" än en som enbart har sitt utseende att gå på. En resurs som lär vara helt onödig om 10 år ändå, då hon gått ner sig och ändå inte ser bättre ut än en 7-8.

Om vi nu ska tala skalor...
Citera
2010-12-11, 23:56
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fast då får man nog vara lite mer detaljerad i sin indelning. En 10a utseendemässigt brukar inte vara det intellektuellt eller kulturellt. Jag tar hellre en tjej som snittar höga betyg i alla "kategorier" än en som enbart har sitt utseende att gå på. En resurs som lär vara helt onödig om 10 år ändå, då hon gått ner sig och ändå inte ser bättre ut än en 7-8.

Om vi nu ska tala skalor...
Det är ju en generalisering. Ska man börja vikta in hur mycket just du uppskattar bröst eller rumpa så tappar man ju meningen med den. Då skulle TS inte kunnat göra sig förstådd med några rader, utan han hade behövt skriva en bok om hans syn på sina och tjejers preferenser.

Även om det är viktigt för somliga att påtala sin unikhet så är min upplevelse att det är lätt för de flesta att komma överens om vart på skalan en tjej eller kille är.
Citera
2010-12-12, 01:16
Bannlyst
Citat:

Just därför existerar inga skillnader.

Ditt motsägelsefulla kukhuvud.
Citera
2010-12-12, 02:05
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttRiktigtMedium
Just därför existerar inga skillnader.

Ditt motsägelsefulla kukhuvud.
Dra upp gylfen så kanske du kan göra dig förstådd också.
Citera
2010-12-12, 02:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Det är ju en generalisering. Ska man börja vikta in hur mycket just du uppskattar bröst eller rumpa så tappar man ju meningen med den. Då skulle TS inte kunnat göra sig förstådd med några rader, utan han hade behövt skriva en bok om hans syn på sina och tjejers preferenser.

Även om det är viktigt för somliga att påtala sin unikhet så är min upplevelse att det är lätt för de flesta att komma överens om vart på skalan en tjej eller kille är.
Jag pratar inte om någon form av unikhet, men det blir ganska platt att enbart bedöma personer efter deras utseende.

Jag vet inte, men jag känner mig ganska på det torra med att dra ett påstående som att de flesta skulle välja en tjej med andra egenskaper än enbart utseende. Att då bedöma någon efter utseende blir ju helt snett eftersom att det i slutändan inte tenderar att spela lika stor roll som andra faktorer.
Citera
2010-12-12, 03:25
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snahjavel
Hej!

Jag är en 29-årig kille som uppskattar mig själv till en 6/10 (är troligtvis en 4-5/10 då man tenderar att överskatta sig själv). Jag är bara intresserad av tjejer i klass med 8-10/10, under det skulle jag inte ens överväga som flickvän, dejt etc....

Känns ju som en Mission impossible det här, vad göra?

Hmm...Låter som en ytterst odd förväntan. Någonstans finns det en oskriven lag och ett "system" vg utseende om du nu möjligen inte är ytterst charmig, allmänbildad och välutrustad. Live with it.
Citera
2010-12-12, 10:31
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag pratar inte om någon form av unikhet, men det blir ganska platt att enbart bedöma personer efter deras utseende.

Jag vet inte, men jag känner mig ganska på det torra med att dra ett påstående som att de flesta skulle välja en tjej med andra egenskaper än enbart utseende. Att då bedöma någon efter utseende blir ju helt snett eftersom att det i slutändan inte tenderar att spela lika stor roll som andra faktorer.
Ja, absolut handlar det valet inte bara om utseende.

För mig handlar den skalan inte heller bara om utseende och TS skrev ju faktiskt inget om det. Jag tolkade TS och ser på den skalan mer som ett mått på någon typ av generellt "värde", där högt värde skulle innebära attraktiv på relationsmarknaden och utseende såklart är en delmängd.

Det kanske inte var så lätt att komma överens om skalans innebörd som jag trodde!
Citera
2010-12-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ja, absolut handlar det valet inte bara om utseende.

För mig handlar den skalan inte heller bara om utseende och TS skrev ju faktiskt inget om det. Jag tolkade TS och ser på den skalan mer som ett mått på någon typ av generellt "värde", där högt värde skulle innebära attraktiv på relationsmarknaden och utseende såklart är en delmängd.

Det kanske inte var så lätt att komma överens om skalans innebörd som jag trodde!

Det är helt korrekt!
Skalan är som sagt subjektiv, för mig kan en 10:a utseendemässigt snabbt falla till en 6:a ifall hon visar sig vara ett riktigt spånhuvud. Men visst måste ni hålla med om att de generella skalorna trots allt finns där. Utseende blandat med en charm, intellekt och humor är ju den ultimata kombon.

Det som stör mig och sätter käppar i hjulen för mig vad gäller kvinnor är den relativa skalan som ändras från plats till plats. En 9:a på ett ställe eller i en situation kan snabbt falla till en 6:a på en privatfest, jämfört med ännu skönare damer...

Jag har helt enkelt för dåligt tålamod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in