2024-04-08, 06:05
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Du ska flytta hemifrån och behöver pengar? Du kollade platsbanken men hittade inget som passade!! Jobb finns om du vill men passar det inte för att tjäna pengar så är mitt råd att du bor kvar hemma hos mamma och pappa. Du tycks inte vara beredd att gå ut i den stora världen.

Det har gått 14 år sedan trådstart, du är lite sent ute tror jag.
2024-04-08, 10:24
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det har gått 14 år sedan trådstart, du är lite sent ute tror jag.

Det vet man aldrig. Han kanske har samma tankar än idag.
2024-04-08, 11:10
Medlem
OtherBarrys avatar
Personlig assistent, äldrevården, burgerflippare på Donken eller motsvarande, lokalvårdare.

Har du körkort så öppnar sig fler möjligheter som t.ex att köra budbil.

Har svårt att tro att du inte skulle landa ett kneg om du sökte allt som gick att söka inom dessa kategorier.
2024-04-08, 11:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixias
Tjena! Jag och min tjej ska flytta ihop i januari/februari. Hon har redan flyttat hemifrån men jag bor hemma fortfarande (hon är 21, snart 22 och jag är 20). Jag hade tänkt plugga till hösten och hon ska börja redan nu till vårterminen. Jag har anmält mig till kurser men det är inte säkert jag kommer in eller får CSN. Förutom att söka jobb, vilket inte är det lättaste i dessa digra tider, vad kan jag göra för att ha råd med hyra och mat. Jag behöver absolut minst 6000 i månaden tror jag, har räknat litegrann på det. Har ni några tips på "lätta" jobb, alltså vad som oftast behövs? Har kollat lite i platsbanken men det fanns inget jag direkt såg passade. Finns det någon sorts bidrag man kan få?

Kan nämna att jag ej har körkort, så budfirmor eller liknande är uteslutet tyvärr.

Man undrar hur det gick. Fick de barn, tog det slut, fann han sitt drömjobb, ligger han nerknarkad i en etta nånstans
2024-04-08, 11:45
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzB
Det gör det väl inte? Man får väl typ "poäng" som man kan samla ihop till gåvor?

Är det ens värt kaffepengarna att donera en massa blod så att man säkert är helt yr flera dagar efteråt? Jag tvivlar.
2024-04-08, 12:34
Medlem
RostigHinks avatar
Saker och ting har nog hänt de senaste 14 åren så tråden är i allra högsta grad inaktuell.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in