Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-11, 00:18
Medlem
Ända sen jag skaffade W7 får jag inte igång några spel. De jag har testat hittills är GTA: San Andreas, Mirror's Edge och TrackMania Nations. Vad som händer är att när jag dubbelklickat på spelet så rullar musen i ett par sekunder sen slutar den med det och inget händer. När jag sen kollar Task Managern så står det under Processes-fliken att spelet i fråga är igång.

Vad är i så fall problemet? Kan det vara mitt antivirus-program som blockerar? Har nån annan haft samma problem?

Jag har även testat att köra programmen som administratör.
Citera
2010-12-11, 00:21
Medlem
Gotenkss avatar
Har du installerat drivers till ditt grafikkort? Och provat installera directx manuelt?
Citera
2010-12-11, 00:22
Medlem
Fire-s avatar
Testat köra spelen i kompatibilitets läge för Windows XP (Service pack 2 eller 3)?
Citera
2010-12-11, 01:14
Medlem
Resolutios avatar
Windos 7 är verkligen ingen spel OS. Vissa spel får man igång andra inte. Sök på google o skriv : "spelets namn" windows 7

Om det finns lösningar finns det på google. Om inte så kan du testa dig fram genom att högerklicka på spelikonen o ge spelet admin rättigheter o även klicka i ngr rutor som grafiksäkertläge osv. Om inte det funkar, återställ som det va o pröva igen. Sen efter det så får du ge upp.

Om det är Starcraft du vill ha igång utan att grafiken fackar så måste du öppna desktop bakgrounds rutan o sen starta spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in