2010-12-09, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Vara vara så gammalmodig? Jag förstår inte hur ditt tänkande gynnar Sverige överhuvudtaget. Mångkultur är en del av Sverige idag och förblir så i framtiden.

De flesta kommer hit som asylsökande dvs flyktingar. Är det inte en mänsklig rättighet att de får hjälp och stöd från staten? För att sedan integreras in i samhället successivt?
Varför sitter du här och ljuger för din lille filur?
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd_efter_sk%C3%A4l_ 1980-2007.svg?uselang=sv

Endast 9% av de invandrare vi tagit mellan 1980 och 2007 har varit flyktingar.
Mångkulturen är precis som AIDS och gruppväldtäkter en del av Sverige idag, det innebär naturligtvis inte att vi inte bör bekämpa den med alla till buds stående medel.
Citera
2010-12-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Vara vara så gammalmodig? Jag förstår inte hur ditt tänkande gynnar Sverige överhuvudtaget. Mångkultur är en del av Sverige idag och förblir så i framtiden.

De flesta kommer hit som asylsökande dvs flyktingar. Är det inte en mänsklig rättighet att de får hjälp och stöd från staten? För att sedan integreras in i samhället successivt?
Fel. De flesta är inte flyktingar.

Och nej det är inte en mänsklig rättighet.... Hjälp och stöd är heller inte en mänsklig rättighet. Sverige är ett av de få länder där invandrare får ett sånt stort ekonomiskt stöd.

Edit: Fan! Straybullet han före. Din ivrige satan
Senast redigerad av Northling 2010-12-09 kl. 01:10.
Citera
2010-12-09, 01:11
Medlem
sjpatriks avatar
Vilken del av tabellen i procentenheter tar Sverige in billig arbetskraft? Arbetsmarknad tillhör det knappast.
Senast redigerad av sjpatrik 2010-12-09 kl. 01:19.
Citera
2010-12-09, 01:35
Medlem
KarlsKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej naturligtvis inte. Dagens sinnessjuka massimport av icke-vitt kriminellt slödder som har kostat och fortsätter kosta så enormt mycket både ekonomiskt och i lidande kan bara försvaras av inbitna mångkulturalister eller av just kriminella icka-vita.
Varje sund och tänkande människa oavsett ideologi bör naturligtvis inse att den invandring vi haft de senaste decennierna är ett fatalt misslyckande av bibliska proportioner.

Ja, så enkelt borde det vara. Vilket håll man än ser frågan ifrån, tex. din vinkel att genpolen blir fördärvad.

Citat:
Många tror dessvärre det, hur märkligt det än låter. Så går det när man låter kulturnationalismen frodas på bekostnad av riktig sund etnisk nationalism och rasism.

Detta kommer jag aldrig greppa, En neger är en neger är en neger, som en vis man säkerligen har sagt någon gång.

Citat:
Vilket problem menar du? Massinvandringen? Ja de marginaliserade partierna Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna har sunda och rimliga lösningar på problemet.

Exakt. Jag misstänker att många SD-väljare egentligen borde ha röstat på ND, Svenskarnas Parti eller liknande. Att det verkligen skulle vara så illa att nationellt sinnade personer medvetet ställer sig bakom SDs sionism och "alla kan bli svenskar"-dynga hoppas jag verkligen inte. Förhoppningsvis var det en taktikröst för många.

Citat:
Vissa av oss. Helt klart. Bortsett från mig själv så är åtminstone Behovstyrd, Skogsvatte och Brookus öppna med att de är rasister. Finns naturligtvis fler. Många som anklagas för att vara rasister har dock inte "gjort sig skyldiga" till något annat än att ha en radikalare hållning till invandringsfrågan än Folkpartiet, vilket såklart är ganska märkligt. Men det säger ju mer om mångkulturalisternas och antirasisternas brist på nyansering än någonting annat.

Det är trevligt att en riktig rasist svarade Givetvis så finns det riktiga rasister på nätet, även undertecknad. Men ofta så blir vanliga personer som vill ha lagom många neger importerade årligen till landet kallade rasister. De riktiga rasisterna på fb är ganska få som sagt.
Citera
2010-12-09, 04:50
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag misstänker trollande är bla. att du totalt bortser från all vettig kritik och bara svarar ordentligt på de dummaste av dumma kommentarer.

Men nu har du ett guldläge att överbevisa mig. Varför är nuvarande invandringspolitik bra?

Herrejösses, att man ska bli anklagad för sån skit alltså. Jag får väl försvara min heder helt enkelt. Du säger att du läst mina tidigare trådar, då borde du väl ganska snabbt ha förstått att jag tycker inte vår nuvarande invandringspolitik är bra. Tvärtom, den är riktigt urusel.

Häxjakten på Sverigedemokrater är fruktansvärd. Alla blir stämplade rasister så fort de yppar minsta kritik. Trots att jag inte sympatiserar med SD så tycker jag de har en del poänger. Det har jag förstått genom att hänga mycket på Flashback. För ett år sen var jag en sån som ens vägrade läsa deras partiprogram. Men de har fortfarande en politik jag inte håller med om till stor del.

En annan absurd sak i vårt land är hur vi systematiskt stämplar vissa grupper som offer och förövare. Muslimer och invandrare är offer och då är det automatiskt synd om dem alla, trots att deras livsöden kan skilja sig åt med kosmiska proportioner! Det innebär också att de kan inte vara förövare, de kan inte stå till svars för någonting dåligt, för det är ju synd om dem hela tiden. Denna hållning håller ju vårt kära system hårt på. Samhällsinstitutioner behandlar dessa grupper som vore de offer. Vad gör inte det för dessa människors självbilder?

Det jag däremot reagerar så starkt mot på I&I är rasismen. Den dumma enfaldiga hatmentaliteten som frodas här, där människor förminskar och bespottar folk för att de tillhör en viss ras. Det är det jag är kritisk mot!

Lär dig skilja på äpplen & päron nästa gång du anklagar någon för att trolla.
Citera
2010-12-09, 15:02
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Endast 9% av de invandrare vi tagit mellan 1980 och 2007 har varit flyktingar.
Det beror på hur man definierar flykting. Man kan lika bra säga att 90% av de som kommit hit är flyktingar. Allt beror på vilken definition man använder och den definition man väljer väljs självklart för att gynna ens egna intressen.
Citera
2010-12-09, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det beror på hur man definierar flykting. Man kan lika bra säga att 90% av de som kommit hit är flyktingar. Allt beror på vilken definition man använder och den definition man väljer väljs självklart för att gynna ens egna intressen.
Fast nu använder ju jag mig inte av Svenska Motståndsrörelsens definitioner eller liknande som du försöker göra gällande utan av FN:s. Och dessa är som du säkert känner till ganska vedertagna.

Men du kanske har någon annan respektabel definition som du anser att vi ska använda oss av istället?
Senast redigerad av Straybullet 2010-12-09 kl. 15:11.
Citera
2010-12-09, 15:10
Medlem
Citat:
Goddag, yxskaft!
Citat:
En flykting är en person "som flytt sitt land med anledning av en välgrundad fruktan för förföljelse på grund av ras, religion, nationalitet, tillhörighet till en viss samhällsgrupp eller politisk uppfattning, som befinner sig utanför det land, vari han är medborgare och som på grund av tidigare nämnd fruktan inte kan eller vill återvända till det landet."

- 1951 års konvention angående flyktingars rättsliga ställning
Ja, det blir ju inte många flyktingar det.
Citera
2010-12-09, 15:16
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Fast nu använder ju jag mig inte av Svenska Motståndsrörelsens definitioner eller liknande som du försöker göra gällande utan av FN:s. Och dessa är som du säkert känner till ganska vedertagna.
Jag vet självklart att du använder FN:s definition och att den är allmänt vedertagen men bara för att FN säger något är det inte det enda rätta.
Citat:
Men du kanske har någon annan respektabel definition som du anser att vi ska använda oss av istället?
Självklart har jag det
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Goddag, yxskaft!

Ja, det blir ju inte många flyktingar det.
Det är det som är problemet och därför bör vi använda en definition som definierar många fler människor som flyktingar.
Citera
2010-12-09, 15:23
Medlem
Citat:
Det är det som är problemet och därför bör vi använda en definition som definierar många fler människor som flyktingar.
Varför det? Att överdriva folk som flyktingar skapar en felaktig bild av migrationen. Man ska inte ljuga.
Citera
2010-12-09, 15:31
Medlem
Citat:
''Allt beror på vilken definition man använder och den definition man väljer väljs självklart för att gynna ens egna intressen.''

Du har ett uppenbart egenintresse själv, som är en destruktiv sådan för Sverige.
Citera
2010-12-09, 15:40
Bannlyst
Citat:
Igår efter att du rapat ur dig massa skadlig nonsens och sinnessjuka dumheter så skrev du sedan att du var ironisk. Är du ironisk nu också eller har vansinnet till sist tagit över helt?
Senast redigerad av Straybullet 2010-12-09 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in