Citat:
Anledningen till att jag misstänker trollande är bla. att du totalt bortser från all vettig kritik och bara svarar ordentligt på de dummaste av dumma kommentarer.
Men nu har du ett guldläge att överbevisa mig. Varför är nuvarande invandringspolitik bra?
Herrejösses, att man ska bli anklagad för sån skit alltså. Jag får väl försvara min heder helt enkelt. Du säger att du läst mina tidigare trådar, då borde du väl ganska snabbt ha förstått att jag tycker inte vår nuvarande invandringspolitik är bra. Tvärtom, den är riktigt urusel.
Häxjakten på Sverigedemokrater är fruktansvärd. Alla blir stämplade rasister så fort de yppar minsta kritik. Trots att jag inte sympatiserar med SD så tycker jag de har en del poänger. Det har jag förstått genom att hänga mycket på Flashback. För ett år sen var jag en sån som ens vägrade läsa deras partiprogram. Men de har fortfarande en politik jag inte håller med om till stor del.
En annan absurd sak i vårt land är hur vi systematiskt stämplar vissa grupper som offer och förövare. Muslimer och invandrare är offer och då är det automatiskt synd om dem alla, trots att deras livsöden kan skilja sig åt med kosmiska proportioner! Det innebär också att de kan inte vara förövare, de kan inte stå till svars för någonting dåligt, för det är ju synd om dem hela tiden. Denna hållning håller ju vårt kära system hårt på. Samhällsinstitutioner behandlar dessa grupper som vore de offer. Vad gör inte det för dessa människors självbilder?
Det jag däremot reagerar så starkt mot på I&I är rasismen. Den dumma enfaldiga hatmentaliteten som frodas här, där människor förminskar och bespottar folk för att de tillhör en viss ras. Det är det jag är kritisk mot!
Lär dig skilja på äpplen & päron nästa gång du anklagar någon för att trolla.