2004-07-19, 10:43
Medlem
sikass avatar
Någon som rest till japan eller dyligt? Jag har hört att biljetten är ganska dyr.
Någon som vet vad det kostar att leva där?
Citera
2004-07-19, 11:19
Medlem
Krungtheps avatar
Finnair är ganska billigt, men väl i Japan får du vara beredd att lätta rejält på plånboken. Skitdyrt!
Citera
2004-07-19, 11:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av sikas
Någon som rest till japan eller dyligt? Jag har hört att biljetten är ganska dyr.
Någon som vet vad det kostar att leva där?

Jag har en tjejkompis och hon berätta att hon ska bo i Japan
i 6 månader. Hon och hennes sambo har lagt undan 150 000
för detta

Så det är skitdyrt i Japan. För dom pengarna hade man kunnat
leva som en kung i ett par år, i Thailand eller Malaysia t.ex.
Citera
2004-07-19, 14:23
Medlem
sikass avatar
jo jag kollade lite prisuppgifter och resan ligger ungefär på 20 000kr
ganska dyrt
Citera
2004-07-25, 14:37
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikas
jo jag kollade lite prisuppgifter och resan ligger ungefär på 20 000kr
ganska dyrt

http://pricerunner.travelpartner.se/seats.asp?DestCity=NRT&Adt=1&ReturnMonth=%2F10%2F0 4&S%F6k+resa=S%F6k+resa&FromCity=STO&PartnerSite=& DepartureDay=08&DepartureMonth=%2F09%2F04&NumChd=0 &ReturnDay=08&ChdAges=&FlightBook=&search=Availabl eSeats

8 337 för en månad i september-oktober med British Airways.
Citera
2004-07-25, 14:52
Medlem
Doctors avatar
Jag har rest runt på Kyoshu. Att leva där var inte dyrare än här hemma. Ett rum på ett "businesshotel" gick att få för runt 300:-/natt. Oftast alldeles nybyggt och väldigt fräscht, rummen är dock väldigt små. Fukuoka har en internationell flygplats så det är ett bra ställe att flyga in till, bla Cathay Pasific flyger dit från Hong Kong. De tokpriser man hör talas om, de verkar alltid höra hemma i Tokyo, så det kanske är där det är extra dyrt.

/D
Citera
2004-07-25, 14:55
Medlem
-jOE!s avatar
Är du under 26 kommer du billigare undan! Kolla med STA Travel tex. Krungthep´s pris är nog rätt bra faktiskt..

www.statravel.se
Citera
2004-08-01, 19:21
Medlem
funkstars avatar
Mellanlandade i Japan för att stanna över en dag för flygbyte till london. Alltså var det inte mycket tid för att utforska japan. Så vi drog till en shopping center i närheten av flygplatsen Narita, Aeon shopping hette det stället. Inte var det mycket att se där tyckte jag, påminde mest om kungens kurva. Ville igentligen åka till tokyo city men hade för lite tid till. Kan bara säga att jag absolut vill resa till japan igen! Människorna är artiga, trevliga och hjälpsamma. Synd att dem inte kunde bra engelska. Men absolut värt att resa till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in