Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-06, 22:27
Medlem
Hej kära macanvändare, nu är det nämligen så att jag hade tänkt att ge mig an Backtrack 4 och jag kan ju säga att jag redan här stöter på grova problem.

Har efter att sökt igenom ett 20-tal siter och youtube klipp på hur man connectar till internet genom BT4 på mac och jag har verkligen inte lyckats med något.

sudo start-netwok, ifconfig eth0 up, iwconfig etc,etc,etc. Jag har testat flera olika kommandon som ska få detta att fungera men jag får helt enkelt ingen uppkoppling. Värt att tillägga är att jag sitter på BT4 genom VMware Fusion och jag är säker på att allt är inställt rätt för jag använder även VMw för Windows 7 och det fungerar prima....

Hoppas någon som har lite mer koll på detta kan hjälpa mig,

När jag ändå är i farten så undrar jag om det finns något sätt att använda sig utav airport genom BT4, dock verkligen inget krav på att någon ska ta sig tid att leta efter svar på detta.

Hpd
Citera
2010-12-07, 13:42
Medlem
swejaps avatar
Har du provat start (den lilla draken nere i vänstra hörnet ) - Internet - WICD Network Manager?

Om inte så starta tjänsten och välj den uppkoppling du har.

Backtrack är inget man lär sig efter några korta videoklipp YouTube, utan om du verkligen vill lära dig om IT-säkerhet så rekommenderar jag boken Hacking Exposed, upplaga 6.

Lycka till!
Senast redigerad av swejap 2010-12-07 kl. 13:52.
Citera
2010-12-07, 15:49
Medlem
Har testat WICD NM tidigare (glömde att skriva de) och den hittar inte mitt nätverk... börjar fundera lite smått på att de kanske är någon liten bugg i bt4 skivan som jag har ordnat... kanske ska ta och testa bt3 och se om jag har samma problem....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in