2011-12-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Mammans ickesamarbete låg henne förstås i fatet.

Vad exakt lägger du begreppet "ickesamarbete"? Eerieye har påstått att mamman inte ville ha något med barnhuset att göra, är det det du avser?
Citera
2011-12-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Var hon farlig för barnen eller inte, innan hon tog detta drastiska/desperata beslut?

Som jag ser det, är det just den frågan som är det intressanta med det här fallet. Är det verkligen misstankar om att mamman utsatt barnet för övergrepp som lett till att barnet har haft ett så synnerligen ovanligt begränsat och övervakat umgänge med sin mamma?
Citera
2011-12-21, 21:08
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Jag drar slutsatsen att mamman inte har utsatt dottern för sexuella övergrepp, varför skulle en pedofil försvara sig genom att hänvisa till antipedofilbloggar?

Vad grundar du det på? Har du läst de 186 sidorna dokument som är inlämnade?

I fortsättningen vill jag ha all reell grund till dina slutsatser redovisade tillsammans med slutsatsen.
Senast redigerad av Juxtaposition666 2011-12-21 kl. 21:14.
Citera
2011-12-21, 21:13
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juxtaposition666
Vad grundar du det på? Har du läst de 186 sidorna dokument som är inlämnade?
Om jag har förstått det rätt så finns det misstankar att mamman förgripit sig på flickan.
Citera
2011-12-21, 21:17
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Om jag har förstått det rätt så finns det misstankar att mamman förgripit sig på flickan.

Jag tänker av integritetsskäl inte gå in på den frågan. De 186 sidorna handlar om kidnappningen.

Det finns ingen orsak att hänga ut ett barn utan att det finns grund för det. Grund är att man har någon form av kvalificerad dokumentation. Jag har ingen sådan. Ingen annan i tråden verkar ha det. Så lägg ner det bara.
Citera
2011-12-21, 21:32
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Däremot ska jag ge 'motståndarsidan' lite godis.

De 186 sidor dokument jag läst in mig på består av undermåliga utredningar, undermåliga fotografier, undermåliga förhör, undermåliga polisinsatser, undermålig gärningsbeskrivning och undermåliga slutsatser av ett gäng inkompetenta människor i Göteborg och annorstädes som borde pensioneras i förtid eller som borde tvingas byta arbetsuppgifter.

Att överhuvudtaget köra en rättegång på materialet är en rättsskandal i sig. Nu saknas det bara en undermålig domare eller en bra domare som har en dålig dag och tre riktigt sunkiga fritidspolitiker till nämndemän så är undermåligheten komplett.

Det minsta man kunde begära är att mor, far och dotter tas in på oberoende utredningshem i 6 veckor för närmare utredning och att målet skjuts upp till resultatet kommer. Lägg till en stor rättspsykiatrisk undersökning av mamman så är jag helt nöjd.
Citera
2011-12-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juxtaposition666
Det minsta man kunde begära är att mor, far och dotter tas in på oberoende utredningshem i 6 veckor för närmare utredning och att målet skjuts upp till resultatet kommer.

Varför tycker du att brottmålet ska påverkas av utredning av vårdnads/boende-frågan? EDIT: Det finns väl inte ens någon vårdnadstvist längre?

Varför tycker du inte att dottern ska föras tillbaka till pappan direkt? EDIT: dottern kanske redan är tillbaka hos pappan, jag vet inte.
Senast redigerad av Jacobe 2011-12-21 kl. 21:52.
Citera
2011-12-21, 22:44
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Man kan köra brottmålet på de undermåliga utredningarna. Jag anser att de bör kompletteras på flera punkter.

Det finns en bakgrund i övrigt där jag inte har tillgång till utredningarna själv. Men jag tror att pappan skulle gå stärkt från ett utredningshem. Manipulativa mammor brukar rökas ut efter ett par dagar av observation i sin interaktion med barnet.

Jag anser att utredningshem i 4-6 veckor borde vara standard i alla svåra tvister. De flesta utredningar som görs i övrigt är undermåliga, partiska och ideologiskt grundade. Svåra konflikter borde gå till en högre instans motsvarande barnahus, utredningshem med multipla resurser och personal med extraordinär utbildning. Jag förutsätter då att Atsub, FI och ROKS inte staffar upp dem i så fall.

Efter 6 veckor på utredningshem borde denna tvist vara slutgiltigt avgjord.
Senast redigerad av Juxtaposition666 2011-12-21 kl. 22:53.
Citera
2011-12-27, 16:36
Medlem
Attityds avatar
Här är teckningen som Florence gav pappa Jonas när de äntligen återförenades efter ett helt år utan kontakt:
http://www.saknadebarn.org/wp-content/uploads/2011/12/Teckning-2011.jpg
Citera
2011-12-27, 17:02
Moderator
Eerieyes avatar
Det var något om vad jag sagt uppigenom i tråden:

Några misstankar om att mammn utsatt flickan för (sex-) övergrepp har inte jag läst om någonstans. Anledningen till det begränsade umgänget var att soc tyckte att mamman ställde för många och för komplicerade frågor till barnet. Kort sagt så frågades flickan ut, för mycket, angående hur hon hade det med sin pappa hemmavid och man ansåg att flickan inte mådde bra av detta.

Barnpsykologen Mia Mark ansåg att det möjligen/sannolikt (kommer inte ihåg misstankegraden) kunde vara så att flickan utsatts för sexövergrepp, men av vem hade man inga teorier om. Det var dock "troligen" inte pappan, ansåg barnpsykologen. Mamman har hänvisat till flickans sexualiserade beteende när hon misstänkt pappan och även anmält honom.

Och mamman har inte deltagit i arbetet/utredningen på "Barnahuset". Skälen för detta framgår ingenstans. Inte där jag har läst iaf. Personalen där har dock försökt involvera mamman.
Citera
2011-12-27, 17:57
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Här är teckningen som Florence gav pappa Jonas när de äntligen återförenades efter ett helt år utan kontakt:
http://www.saknadebarn.org/wp-content/uploads/2011/12/Teckning-2011.jpg

Så är flickan hemma hos sin pappa igen ? Mycket tramsande och foliehattande om ATSUB & ROKS mm, men ingen info om flickan i sig och hur hon mår efter allt detta.
Citera
2011-12-27, 18:32
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Så är flickan hemma hos sin pappa igen ? Mycket tramsande och foliehattande om ATSUB & ROKS mm, men ingen info om flickan i sig och hur hon mår efter allt detta.
Ja,flickan är hemma igen. Mamman är häktad. Nej,har inte hört något om hur flickan mår idag,efter året hon varit bortförd.
Pappan var glad förstås,och önskade alla en God Jul på SBN;s hemsida (SBN= Saknade Barns Nätverk)
Inget har framkommit där på sidan heller om hur flickan mår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in