2010-12-13, 20:12
Medlem
evolutes avatar
Om Sverige hade varit ett undantag i världen kunde man fråga sig varför vi inte är mer intresserade men nu är det ju i själva verket USA som är undantaget. Systersporten rugby är mycket större i resten av världen så frågan borde vara varför vi inte är mer intresserade av rugby.
Citera
2010-12-13, 20:32
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ing0
Det är väl ett par stycken som spelat som kickers, men det är väl allt. Har tyvärr ingen koll på hur många svenskar som varit på uttagningar.

Hmm... kan bara komma på Ola Kimrin... men hört att ta iaf finns två till iaf, men dom spelade ju där för rätt länge sen... Nä enda namnet jag kan som jag vet varit på uttagningarna, är ju Johan "micro" Björk(dock lite osäker på namnet, men synd att han inte lyckades), men borde ju varit några flera iaf genom åren......
Citera
2010-12-13, 21:21
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
skulle vilja säga att det är en av dom tråkigaste sporterna o se på, bor i stockholm och brukar gå förbi en idrottsanläggning och se tjockisarna spela... för det första, innan varje spel sätts igång så ska det snackas taktik i 3 minuter, sen ställa upp laget. spela 10sekunder sen avblåst, och taktik i 2minuter igen. osv osv. + att nästan alla e överviktiga

TS, här har du en av de vanligaste anledningarna. Folk har ingen koll på sporten. Det är helt enkelt för avancerat för att gemene man skall fatta, och fattar man inget så är det sällan intressant. Amerikaner är ju inte smartare tänker du då, ne precis, men de har en kultur som inte vi har där man lär sig sporten. Det är inte svårare än att man sätter sig in i spelet och reglerna och kollar matcher så börjar man snabbt skaffa sig en uppfattning om vad som händer.

Till killen jag citerade ovan; då är det jag å mina lagkamrater du brukar se. Kan nog sätta pengar på att de flesta i laget är mer rippade än dig. De enda som är tjockisar är de i linjen. Men det vet du ju inte vad det är.. jävla foliehatt..
Citera
2010-12-13, 21:25
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Hmm... kan bara komma på Ola Kimrin... men hört att ta iaf finns två till iaf, men dom spelade ju där för rätt länge sen... Nä enda namnet jag kan som jag vet varit på uttagningarna, är ju Johan "micro" Björk(dock lite osäker på namnet, men synd att han inte lyckades), men borde ju varit några flera iaf genom åren......

True! Micro var med i Packers practice-team, och var faktiskt riktigt nära på att få kliva in. Jävligt synd att han inte fick göra det!
Annars har vi bara haft två svenskar på kicker-position. Vi skickade däremot precis över 2 ungdomar på High School som är EXTREMT lovande, den ena tror jag kommer att bli den förste svenske linjemannen i NFL inom 4 år. Fd. Mean Machine.
Sen har vi en runningback på 16 bast på High School i Florida som gör sjukt bra ifrån sig, Herman heter han faktiskt, och han kommer garanterat dyka upp i Buccaneers inom 6 år om han klarar sig undan skador, no dice. Så vi är väl på väg!
Citera
2010-12-13, 23:35
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
True! Micro var med i Packers practice-team, och var faktiskt riktigt nära på att få kliva in. Jävligt synd att han inte fick göra det!
Annars har vi bara haft två svenskar på kicker-position. Vi skickade däremot precis över 2 ungdomar på High School som är EXTREMT lovande, den ena tror jag kommer att bli den förste svenske linjemannen i NFL inom 4 år. Fd. Mean Machine.
Sen har vi en runningback på 16 bast på High School i Florida som gör sjukt bra ifrån sig, Herman heter han faktiskt, och han kommer garanterat dyka upp i Buccaneers inom 6 år om han klarar sig undan skador, no dice. Så vi är väl på väg!

Man får väl räkna med att det finns ett antal amerikanska ungdommar som också är rätt lovande.... men vore ju skoj om nån svensk fick chansen....

Förresten, hade för mej att Micro var med Benglas? eller kanske var båda...
Citera
2010-12-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curse

Förresten nån som har nån koll på vilka svenskar som spelat i NFL?

Björn Nittmo var kicker i N.Y Giants en sväng på 90-talet.
Ola Kimrin var kicker för Washington Redksins i några matcher för ett par år sedan. Han var även med på camps och pre-season med Dallas Cowboys och Denver Broncos.

Carl-Johan "Micro" Björk har varit på Practice Squad i Dallas Cowboys, Green Bay Packers och Cincinnati Bengals. Deltog i försäsongsmatcher.
Carl-Johan Blomwall var Free Agent och deltog på Green Bay Packers pre-season camp inför säsongen 2007 men blev cuttad innan säsongen startade.

Sen är det ett antal fler som spelade regelbundet i NFL-Europa när den ligan fortfarande fanns.
Citera
2010-12-20, 00:07
Medlem
någon som har en match på datorn där Björk spelar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in