2015-10-18, 21:07
Medlem
Zaedrewss avatar
CNN borde väl passa då. De kör ju med detta var land har sin egen identitet, sin egen kultur mellan alla deras inslag. Något som många här inte verkar tycka gäller för Sverige, så SD borde närmast få rabatt att annonsera där mot alla dessa miffon som säger att det inte finns någon svensk kultur.
Citera
2015-10-18, 21:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad skulle du vilja se i en reklamfilm för Sverige på CNN?
Citera
2015-10-18, 21:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad skulle du vilja se i en reklamfilm för Sverige på CNN?

Lite från Ishotellet och vackra vintriga vyer från Norrland. Sedan ner till Stockholm och några bildfrekvenser från kronprinsessanbröllopet, lite från Stockholms skärgård sedan över till Göteborg med typ någon sekvens över en seglartävling sedan en vy över skog och mark inlands ner till Skåne och avslutning med något från MFF. Det skulle väl vara rätt bra
Citera
2015-11-16, 17:29
Medlem
freeriderXIIs avatar
Man skulle kunna ha en reklam med en smart symbios där olika svenska varumärken syns i reklamen, förutom bilder från Sverige. Då skulle VisitSweden inte behöva stå för hela notan för reklaminslaget.
Citera
2015-12-03, 16:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nu gör Kina reklam för Xian på CNN. Där terrakottaarmén finns plus en del häftiga pagoder och rester av stadsmurar.
Citera
2016-03-21, 22:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad skulle vara sloganen för Sverige?

Du har ju Incredible India, Malaysia truly Asia, 'Amazing Thailand', Azerbaijan - European Charm of the Orient etc.
Citera
2021-04-05, 00:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här någon amatörvideo om Sverige.

Och då syftar jag inte på porr.

Sverige behöver en dyr reklamproduktion fast rätt kort , som sänds i utländska tv kanaler.

Sedan är ju det viktigaste att förbättra Sverige på backen och inte bara vår image. Med många fina turistmål så ökar turismen av sig självt mycket även om reklam hjälper.
Citera
2021-04-05, 11:51
Medlem
Nochillss avatar
Turister som verkligen är intresserade av diverse Resemål bryr sig inte om några Marknadsföringfilmer.

Många outbildade Syd som Nord-Amerikaner tror förvisso att Schweiz och Sverige samma land.
Citera
2021-04-05, 11:59
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Nu gör Kina reklam för Xian på CNN. Där terrakottaarmén finns plus en del häftiga pagoder och rester av stadsmurar.

Jag har själv varit i Kina, strax före den här trista Pandemin. Lustigt nog träffade jag på en Bög Kines med långa fingernaglar i just Xian som har 9 miljoner innevånare. Han var bra på Engelska och hade också tidigare, besökt Flatträsket Stockholm.

Det var sen Kväll och hjälpte mig då jag hade virrat bort mig med att hitta till Hotellet.

Men Kineser tittar inte i regel på CNN eller BBC News.
Citera
2021-04-05, 14:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det några svenskar som är kända även utomlands som ni skulle vilja ha med i en sådan reklamfilm?

Kanske Alexander Skarsgård och Alicia Vikander eller Björn Borg.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-04-05 kl. 14:37.
Citera
2021-04-05, 19:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sverige leds av politiker som egentligen inte bryr sig om Sveriges öde kanske därför man inte ser någon reklam för Sverige på CNN.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-04-05 kl. 19:21.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in