2010-12-05, 02:14
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Jodå, finns säkert några men det är ju tradition i ditt hemland att gifta sig med barn och det är inte bara muslimer som tillämpat detta.
Det fanns ju inga helt plötsligt sa du? Vad fick dig att ändra åsikt?
Citera
2010-12-05, 02:18
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Varför måste man älska Sverige? Svara mig på det! Räcker det inte med att älska de man faktiskt känner till, värna om de närmaste. Jag ger blanka fan i vad någon bonde från norrland eller någon brat i Stockholm håller på med.
Kan du inte ge exempel på vad det innebär att "älska" sitt landa och "Svenskarna".

Om jag nu ska "älska" något så får det nog bli världens människor.
Sammanhållning av grupper bestående av folk med likheter är hela grunden till att människan finns överhuvudtaget. Vi är ett flockdjur, vi tillhör en grupp och ett samhälle! Våran grupp kallas Sverige, den gruppen är lika livsviktig som grupper alltid har varit, utan en nation går människorna under!
Citera
2010-12-05, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Det fanns ju inga helt plötsligt sa du? Vad fick dig att ändra åsikt?
Ditt hemland finns inte längre, glömde det men du är välkommen att flytta hem till antingen Turkiet, Syrien eller Libanon.
Citera
2010-12-05, 02:23
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Sammanhållning av grupper bestående av folk med likheter är hela grunden till att människan finns överhuvudtaget. Vi är ett flockdjur, vi tillhör en grupp och ett samhälle! Våran grupp kallas Sverige, den gruppen är lika livsviktig som grupper alltid har varit, utan en nation går människorna under!
Varför kan vi inte enas i Världens nation? För att sådana som du är för trångsynta och rädda för allt som är nytt. Detta handlar inte om att vissa invadrare slåss våldtar och missköter sig. I grund och botten handlar det om att människor i vårt lilla till synes obetydliga land är rädda och skygga för allt som inte är som det har varit.

Väx upp och inse att det finns mer i världen än "Svenskarna"
Citera
2010-12-05, 02:28
Bannlyst
Citat:
Varför kan vi inte enas i Världens nation? För att sådana som du är för trångsynta och rädda för allt som är nytt. Detta handlar inte om att vissa invadrare slåss våldtar och missköter sig. I grund och botten handlar det om att människor i vårt lilla till synes obetydliga land är rädda och skygga för allt som inte är som det har varit.

Jamen bra, finns det mer i världen än svenskarna så kan ni väl ta er dit? Er kultur passar säkert bättre där också!
Citera
2010-12-05, 02:28
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:

Läs min signatur. Varför måste "världens nation" innebära att man flyttar människor från länder med gigantisk befolkning till ett litet land som Sverige och förstör det? Är det inte bättre att alla har var sin plats och samarbetar därifrån ? Tänk dig ett kontor där det jobbar 100 människor, varje människa där har var sitt bås med arbetsuppgifter och redskap perfekt anpassat för dem borde inte alla då använda var sitt bås istället för att trängas i ett enda bås?
Citera
2010-12-05, 02:29
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Nej, jag har inte köpt en bönematta, men när jag gör det ska jag komma ihåg var mecka ligger!
Du planerar att konvertera till islam alltså och döma dina framtida barn till ett liv i mental fångenskap och ignorans? En sådan principlös och omoralisk människa som du kan man ju inte lita på.
Citat:
Varför måste man älska Sverige? Svara mig på det! Räcker det inte med att älska de man faktiskt känner till, värna om de närmaste. Jag ger blanka fan i vad någon bonde från norrland eller någon brat i Stockholm håller på med.
Kan du inte ge exempel på vad det innebär att "älska" sitt landa och "Svenskarna".
Den svenska kulturskatten som formats genom årtusenden av svenska folket är något mycket värdefullt. Alla sånger, visor och berättelser. Det är lätt att ta saker för självklara men faktum är att vårt sätt att vara i Sverige är ganska unikt. Vi har vacker natur, vackra kvinnor, vackert språk... Det finns alltför mycket att ta upp. Jag älskar dock ett flertal olika kulturer och anser att även dem är värda att bevara men det är inte vad som händer i en identitetslös mångkulturell sörja med islamiska undertoner.
Citat:
Om jag nu ska "älska" något så får det nog bli världens människor.
Skitsnack, du älskar inte alla. Du sade just att du inte älskar svenskarna.
Senast redigerad av SummaSummarum 2010-12-05 kl. 02:31.
Citera
2010-12-05, 02:39
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Jamen bra, finns det mer i världen än svenskarna så kan ni väl ta er dit? Er kultur passar säkert bättre där också!
Haha, du är bara ute efter att provosera, så dig tänker jag sluta prata med!
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Läs min signatur. Varför måste "världens nation" innebära att man flyttar människor från länder med gigantisk befolkning till ett litet land som Sverige och förstör det? Är det inte bättre att alla har var sin plats och samarbetar därifrån ? Tänk dig ett kontor där det jobbar 100 människor, varje människa där har var sitt bås med arbetsuppgifter och redskap perfekt anpassat för dem borde inte alla då använda var sitt bås istället för att trängas i ett enda bås?
Nu är det ju inte så att någon övermakt sitter och flyttar människor från mellanöstern till Sverige bara för att jävlas.. Det är människor i nöd/människor som letar efter ett bättre liv. Jag säger att vi välkomnar dom till vårt land. Detta säger jag inte utan att poängtera att dagens invandrarpolitik är något felanpassad, då det kommer in fler invadrare än vad Sverige kan ta hand om, utan att de hamnar i utanförskap.
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du planerar att konvertera till islam alltså och döma dina framtida barn till ett liv i mental fångenskap och ignorans? En sådan principlös och omoralisk människa som du kan man ju inte lita på.
Nej, det tänker jag inte göra. Nu är inte islam som sådan en fördömelse till ett liv i "mental fångenskap och ignorans" utan det är vad människor i ISLAMISTISKA länder har gjort den till. Ett fåtal män som vill styra och ställa över andra, så dom tar liksom många innan dom religionen som medel. Detta är hemskt, men har ingen men islam som sådan att göra. Skulle jag vara mindre värd i dina ögon om jag konverterade / var muslim?
Citat:
Den svenska kulturskatten som formats genom årtusenden av svenska folket är något mycket värdefullt. Alla sånger, visor och berättelser. Det är lätt att ta saker för självklara men faktum är att vårt sätt att vara i Sverige är ganska unikt. Vi har vacker natur, vackra kvinnor, vackert språk... Det finns alltför mycket att ta upp. Jag älskar dock ett flertal olika kulturer och anser att även dem är värda att bevara men det är inte vad som händer i en identitetslös mångkulturell sörja med islamiska undertoner.
Du får sånga folkvisor och dricka snaps vid midsommarstången hur länge du vill, jag tänker inte stoppa dig. Tror du att ett gäng arga muslimer tänker komma och förstöra festen för dig? ...
Citat:
Skitsnack, du älskar inte alla. Du sade just att du inte älskar svenskarna.
Om jag måste "älska" något så är det världens alla människor > "Svenskarna".
Citera
2010-12-05, 02:52
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Nu är det ju inte så att någon övermakt sitter och flyttar människor från mellanöstern till Sverige bara för att jävlas.. Det är människor i nöd/människor som letar efter ett bättre liv. Jag säger att vi välkomnar dom till vårt land. Detta säger jag inte utan att poängtera att dagens invandrarpolitik är något felanpassad, då det kommer in fler invadrare än vad Sverige kan ta hand om, utan att de hamnar i utanförskap.
Det är just precis en övermakt som gör det! I Sverige propagerar juden för att vi skall fylla vårat land med invandrare. I mellanöstern startar juden krig och ger folk en anledning att fly.
Ser du sambandet?

I vilket fall är de som flyr hit mindre än en promille av alla som lider av krig, det hjälper ingen i det stora hela att ta hit dem. Däremot om vi nu känner för att hjälpa dem av någon anledning kommer de pengarna de kostar oss betydligt bättre till nytta där nere i vilket fall. Dessutom är det en minoritet som flyr från krig, de flesta är ekonomiska flyktingar och de får gott klara sig i sitt eget land, ännu mindre anledning att sådana ska hit.
Citera
2010-12-05, 03:00
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Nej, det tänker jag inte göra. Nu är inte islam som sådan en fördömelse till ett liv i "mental fångenskap och ignorans" utan det är vad människor i ISLAMISTISKA länder har gjort den till. Ett fåtal män som vill styra och ställa över andra, så dom tar liksom många innan dom religionen som medel. Detta är hemskt, men har ingen men islam som sådan att göra.
Vadå har inget med islam att göra? Det var ju precis så Muhammed, muslimernas förebild, betedde sig. De följer bara hans exempel. Hans manifest finns nedpräntat i Koranen och du kan vara glad för att muslimer just nu inte följer det mer till punkt och pricka.
Citat:
Skulle jag vara mindre värd i dina ögon om jag konverterade / var muslim?
Nej men dina åsikter skulle vara mindre värda.
Citat:
Du får sånga folkvisor och dricka snaps vid midsommarstången hur länge du vill, jag tänker inte stoppa dig. Tror du att ett gäng arga muslimer tänker komma och förstöra festen för dig? ...
Där ser man hur lätt det var för dig att vifta bort den svenska kulturen och nedvärdera den genom att kalla kulturskatten för "snapsvisor". Riktigt ytligt perspektiv du verkar ha och jag tror inte att du behandlar alla kulturer på det sättet utan har något särskilt emot den svenska eftersom det ingår i den mångkulturella trendflugan att ha det.
Citat:
Om jag måste "älska" något så är det världens alla människor > "Svenskarna".
Jag tror dig inte. Du säger bara sådär för att det låter upplyst att säga.
Senast redigerad av SummaSummarum 2010-12-05 kl. 03:04.
Citera
2010-12-05, 05:12
Medlem
Freyathres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Skärp integrationspolitiken, begränsa invandringen något, kasta ut dom idioterna till invandrare som bestämmer sig för att begå brott som tack för att de fick komma hit så kommer det sakta men säkert att lösa sig/bli mycket bättre.
Låter som SD's partiprogram.
Citera
2010-12-05, 05:20
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freyathre
Låter som SD's partiprogram.
Det gör det, det skulle dock aldrig falla mig in att rösta på SD av många andra anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in