Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Jamen bra, finns det mer i världen än svenskarna så kan ni väl ta er dit? Er kultur passar säkert bättre där också!
Haha, du är bara ute efter att provosera, så dig tänker jag sluta prata med!
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Läs min signatur. Varför måste "världens nation" innebära att man flyttar människor från länder med gigantisk befolkning till ett litet land som Sverige och förstör det? Är det inte bättre att alla har var sin plats och samarbetar därifrån ? Tänk dig ett kontor där det jobbar 100 människor, varje människa där har var sitt bås med arbetsuppgifter och redskap perfekt anpassat för dem borde inte alla då använda var sitt bås istället för att trängas i ett enda bås?
Nu är det ju inte så att någon övermakt sitter och flyttar människor från mellanöstern till Sverige bara för att jävlas.. Det är människor i nöd/människor som letar efter ett bättre liv. Jag säger att vi välkomnar dom till vårt land. Detta säger jag inte utan att poängtera att dagens invandrarpolitik är något felanpassad, då det kommer in fler invadrare än vad Sverige kan ta hand om, utan att de hamnar i utanförskap.
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du planerar att konvertera till islam alltså och döma dina framtida barn till ett liv i mental fångenskap och ignorans? En sådan principlös och omoralisk människa som du kan man ju inte lita på.
Nej, det tänker jag inte göra. Nu är inte islam som sådan en fördömelse till ett liv i "mental fångenskap och ignorans" utan det är vad människor i ISLAMISTISKA länder har gjort den till. Ett fåtal män som vill styra och ställa över andra, så dom tar liksom många innan dom religionen som medel. Detta är hemskt, men har ingen men islam som sådan att göra. Skulle jag vara mindre värd i dina ögon om jag konverterade / var muslim?
Citat:
Den svenska kulturskatten som formats genom årtusenden av svenska folket är något mycket värdefullt. Alla sånger, visor och berättelser. Det är lätt att ta saker för självklara men faktum är att vårt sätt att vara i Sverige är ganska unikt. Vi har vacker natur, vackra kvinnor, vackert språk... Det finns alltför mycket att ta upp. Jag älskar dock ett flertal olika kulturer och anser att även dem är värda att bevara men det är inte vad som händer i en identitetslös mångkulturell sörja med islamiska undertoner.
Du får sånga folkvisor och dricka snaps vid midsommarstången hur länge du vill, jag tänker inte stoppa dig. Tror du att ett gäng arga muslimer tänker komma och förstöra festen för dig? ...
Citat:
Skitsnack, du älskar inte alla. Du sade just att du inte älskar svenskarna.
Om jag måste "älska" något så är det världens alla människor > "Svenskarna".