2016-01-09, 04:29
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Tro det eller ej, men Ica Basics variant ligger hyffsat nära originalet smakmässigt.
Bättre än dom nya från Bassets. Prova!
Citera
2016-01-09, 04:44
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Förmodligen.
I Ahlgren's smakar alla likadant dock, de har bara olika färgämnen. Men i Bassett's är det i alla fall smakskillnad. :- (((( Jag mår dåligt.

Nja vet att man säger så men den vita känns väldigt uppfriskande i käften lite som
Menthol mint eller liknande. Dessa prickar jag rätt utan att se.
Om det är färgämnet eller annat vet jag inte men men.
Citera
2016-01-09, 05:22
Medlem
hagsatras avatar
Styrelsen måste avgå nu, smack på bolla de kan ej trolla för han är en nolla... Giafranko "basset boy" Zola
Senast redigerad av hagsatra 2016-01-09 kl. 05:24.
Citera
2016-01-09, 12:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Tro det eller ej, men Ica Basics variant ligger hyffsat nära originalet smakmässigt.
Bättre än dom nya från Bassets. Prova!

Lär väl kosta en tiondel så mycket också?

Jag har helt sorterat bort vingummin från mitt godisätande själv. Det var inte direkt medvetet, men jag har helt bortsett från det när jag har handlat godis. Det gick snabbt och jag saknar det inte. Det vore intressant att se försäljningsutvecklingen på dem, jag är inte säker på att jag skulle börja köpa vingummi igen även om de bytte tillbaka receptet.
Citera
2016-01-09, 14:27
Medlem
gurkmajjas avatar
Smakade på ett par stycken idag, de vanligtvis godaste; svart och vinröd. Fy fan vad vidrigt. Vad i helvete har de gjort? Smakar ju helt syntetiskt och inte alls som förr. Nu är jag ingen van godisätare och minns inte när jag intog vingummi senast, men inte fan smakade det såhär då.
Citera
2016-01-09, 14:28
Medlem
santacls avatar
Smaken är helt annorlunda som flera andra pekat ut, dom är ok men inte alls lika goda som förr i tiden. Varför ändra på ett vinnande koncept ?
Citera
2016-01-10, 21:02
Medlem
burberrys avatar
Var hos min lokala ICA-handlare idag och fann det gamla receptet som lösgodis. Köpte en liten påse. Jag tycker att de svarta bitarna är godare med nya receptet än det gamla. Det är nog som att svära i kyrkan.
Citera
2016-01-11, 16:15
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Var hos min lokala ICA-handlare idag och fann det gamla receptet som lösgodis. Köpte en liten påse. Jag tycker att de svarta bitarna är godare med nya receptet än det gamla. Det är nog som att svära i kyrkan.

Dom svarta va bland dom godaste i det gamla receptet, med det nya är dom äckligast.
Citera
2016-01-13, 08:11
Medlem
Fullständig katastrof med det nya receptet! Det kan inte hålla speciellt länge för dem, ingen kan väl tycka att det är gott?
Citera
2016-01-13, 11:50
Medlem
carminaburanas avatar
Jag tycker de nya har bra tuggmotstånd och smak men saknar de gamla. Kommer garanterat komma ut med winegums classic eller likanade om nåt år.
Citera
2016-01-16, 23:04
Medlem
StigAllans avatar
Någon som hittat en bra ersättare bland gelatingodiset?
Bilar, Ahlgrens funkar som lördagsgodis numera.
Ska testa ICA Basic.

Det är ett antal påsar som Bassets gått miste om inkomster från mig och än fler blir det för var vecka.
Citera
2016-01-19, 21:39
Medlem
burberrys avatar
Bor ni närheten av Växjö, besök ICA Supermarket på Teleborg, så finner ni Bassets med det gamla receptet som lösgodis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in