Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-02, 22:44
Medlem
the-consuls avatar
Har problem med en realplayer fil (.rm) som fastnat i Papperskorgen. Det går inte att radera filen eller tömma papperskorgen. "Det går inte att ta bort xxx. Detta används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök igen"

Kruxet är att filen inte heter xxx utan har ett annat namn än vad som står i felmeddelandet. Har försökt att stänga ner alla program som kan tänkas använda filen utan framgång. Finns det något annat program utöver Realplayer som använder .rm-filer?
Hur kan jag lösa detta och tömma papperskorgen på denna fil?
Citera
2010-12-02, 22:48
Medlem
Det första som jag kommer att tänka på är att starta om datorn

Eller återställa klippet spela upp de, och sen avsluta proccesen och sen pröva att slänga den

Återställ klippet stäng av och starta i felsäkert läge och försök ta bort ( vet inte varför bara kom på det)
Citera
2010-12-02, 22:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lås upp processen med hjälp av Unlocker. Raderar sedan filändelsen.
Citera
2010-12-02, 22:59
Medlem
Broncofans avatar
Instämmer med MrNeo, starta om datorn är nummer ett. Ibland kan program ligga i bakgrunden även fast du inte kan se dom under fliken Program. Däremot om du kollar under fliken Processer och ser om du hittar något som har med realplayer och göra.

Om du inte skulle hitta det eller inte får ner det kan du ladda ner Ccleaner här. Ccleaner är ett program som du kan radera bla papperskorgen med och då är jag 99% säker på att filen kommer försvinna.

Lycka till!
Senast redigerad av Broncofan 2010-12-02 kl. 23:01.
Citera
2010-12-02, 23:06
Medlem
RogerJerkers avatar
Ett annat tips är att starta datorn i safe mode och sen plocka bort den.
Citera
2010-12-02, 23:23
Medlem
the-consuls avatar
Datorn har jag startat om otaliga gånger sedan filen fastnade i papperskorgen. Den har legat där par månader utan att det gått att radera, nämligen. Men nu börjar det bli irriterande, för man kan inte tömma papperskorgen om man slängt annat där, utan måste in och radera allt.
Men jag tackar för era tips! Ska genast prova dom!
Citera
2010-12-03, 07:40
Medlem
KongKeyDons avatar
Ett tips för er som har lite känsliga filer som man inte vill ska hamna i papperskorgen.

Nästa gång du trycker på Deleteknappen så håll in SHIFT samtidigt. Då tas filen bort och hamnar inte i papperskorgen. (jag vet.. egentligen tas den inte bort, men 99% av alla användare kan inte återställa en sådan fil).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in