2010-12-02, 18:52
Medlem
PapaNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolander78
Även jag har ätit hund då jag var i Kina. Jag och en vän pushade varandra lite till att prova.
Håller med om att det smakar som kyckling fast lite annorlunda, lite senigare.
Fick man veta vilken ras det var?
Citera
2010-12-02, 19:01
Medlem
Nolander78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaNalle
Fick man veta vilken ras det var?

Vi var på en restaurang och såg att det fanns på menyn, stod inget om ras och vi frågade inte heller.

Vet ej om det är sant men jag fick höra att man bara äter dom större raserna då dom tydligen ska smaka bättre.

edit: Vi åt även hajfena när vi var i Kina. Det måste också vara rätt ovanligt.
Senast redigerad av Nolander78 2010-12-02 kl. 19:04.
Citera
2010-12-02, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PapaNalle
För det första vet jag inte om det är rätt kategori? men jag tänkte att det var lite humor i det, och för det andra kanske det redan finns en tråd om det här.

Till saken...Vad är det konstigaste ni har ätit eller iallafall vad vi i Sverige klassar som konstig...berätta vad det smakade om det liknar någon annan sorts mat.
Själv provade jag grodlår en gång på en utlandsresa..tyckte det hade inslag av kyckling
En Ahlgrens bil ,med ett tjockt svart hårstrå som var inbakad igenom bilen
Citera
2010-12-02, 19:05
Medlem
PapaNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
En Ahlgrens bil ,med ett tjockt svart hårstrå som var inbakad igenom bilen
Mysigt!
Citera
2010-12-02, 19:06
Medlem
PapaNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolander78
Vi var på en restaurang och såg att det fanns på menyn, stod inget om ras och vi frågade inte heller.

Vet ej om det är sant men jag fick höra att man bara äter dom större raserna då dom tydligen ska smaka bättre.

edit: Vi åt även hajfena när vi var i Kina. Det måste också vara rätt ovanligt.
Haj är väll inte så ovanligt. Hajsoppa till exempel äter många
Citera
2010-12-02, 19:33
Medlem
Minimalens avatar
Min kompis skägg...
Citera
2010-12-03, 06:55
Medlem
CarlSolomons avatar
Inget konstigt när de är skilda åt, men i kombination är snabbmakaroner och senapssill inte så gott. Inte ens på fyllan.
Citera
2010-12-03, 08:03
Medlem
ett knippe nyckelpigor som jag samlade på mig som liten.
Citera
2010-12-03, 17:45
Medlem
PapaNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
ett knippe nyckelpigor som jag samlade på mig som liten.
Smaka det gott?
Citera
2010-12-03, 20:39
Medlem
orns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
Älgtunga kanske? kanske inte är så konstigt men jag känner inte en kotte som käkat det så.

+1 och rökt älg/renhjärta.. mkt gott!

Det konstigaste jag stoppat i min mun är nog dom grillade/friterade gräshoppor,larver och diverse skalbaggar jag köpte av en gatuförsäljare en natt i bangkoks backpackerstråk. dessa var dock väldigt goda, och serverades i plastpåse med soyasås.
Citera
2010-12-20, 22:51
Medlem
osamabinpelles avatar
hammarhaj fena åt ja i thailand smakar som en blandning mellan tonfisk och kyckling
Citera
2010-12-20, 23:03
Medlem
fattsos avatar
hmm rostad syrsa me sourcream smak, smakade dock mest bakplåtspapper med ben
sen har jag okså ätit fågelmat, inget speciellt med det var typ frön och sånt med honung.
sen var det i malmö jag åt någon skum kebabgrejj som smakade helvet, blev rätt illamående av den. var massa för mig okända saker i kebaben som fick mig att tänka vafan e detta?
konstigaste jag har druckit var riktigt gammal mjölk tänkte inte på att den var gammal hade varit borta i några veckor och kom hem och var törstig , drack ett halvt paket innan jag insåg att mjölken var full med klumpar
sen har jag 1 gång druckit väldigt lite 2-taktsollja men fick upp det direkt smakade mest oljigt och spottade blågrönt spott en stund efter det

edit: kan tillägga att favoritmaten när jag var liten var bröd med kechup och saltgurka på blir spyfärdig när jag tänker tilbaka på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in