2002-10-12, 19:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej, efter jag har öppnat DC++ sourcen så väljer jag
"Build DCPlusPlus.exe F7"
I MSVC++ så blir det:
--------------------Configuration: client - Win32 Debug--------------------
Compiling...
stdinc.cpp
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xmemory(39) : warning C4100: '_P' : unreferenced formal parameter
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xmemory(41) : warning C4100: '_P' : unreferenced formal parameter
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\vector(249) : warning C4663: C++ language change: to explicitly specialize class template 'vector' use the following syntax:
template<> class vector<bool,class std::allocator<unsigned int> > ...
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(242) : warning C4511: 'codecvt_base' : copy constructor could not be generated
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(223) : see declaration of 'codecvt_base'
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(296) : warning C4663: C++ language change: to explicitly specialize class template 'codecvt' use the following syntax:
template<> class codecvt<unsigned short,char,int> ...
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(398) : warning C4511: 'codecvt<unsigned short,char,int>' : copy constructor could not be generated
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(296) : see declaration of 'codecvt<unsigned short,char,int>'
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(387) : warning C4018: '<' : signed/unsigned mismatch
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(420) : warning C4511: 'ctype_base' : copy constructor could not be generated
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(410) : see declaration of 'ctype_base'
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(519) : warning C4663: C++ language change: to explicitly specialize class template 'ctype' use the following syntax:
template<> class ctype<char> ...
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(611) : warning C4511: 'ctype<char>' : copy constructor could not be generated
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(519) : see declaration of 'ctype<char>'
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(552) : warning C4100: '_D' : unreferenced formal parameter
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(554) : warning C4100: '_D' : unreferenced formal parameter
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\xlocale(513) : warning C4511: 'ctype<unsigned short>' : copy constructor could not be generated
c:\program\microsoft visual studio\vc98\include\istream(573) : see reference to class template instantiation 'std::ctype<unsigned short>' being compiled
c:\documents and settings\console!\skrivbord\dc++ source\client\stdinc.h(53) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'hash_map': No such file or directory
Error executing cl.exe.

DCPlusPlus.exe - 1 error(s), 13 warning(s)
---------------------------------------------------------------------------

Vad är fel, hur fixar jag det?
Citera
2002-10-12, 21:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Det brukar oftast bara vara att rätta till det första felet. Dom andra 14 felen eller vad det var, är oftast bara en bi effekt till det första felet.
Citera
2002-10-12, 21:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Om inte fungerar så får du väll rätta till ett fel i taget.
Citera
2002-10-12, 22:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag ladda ner source koden och ändrade lite i den och när jag tog compile så fattade jag inte vad jag hade gjort fel,
så jag ladda ner den igen och sen tog "build" UTAN att ändra något och så fick jag samma fel.
Jag har inte ändrat något
Citera
2002-10-12, 22:44
Medlem
Liquid_Xs avatar
[code:1]c:\documents and settings\console!\skrivbord\dc++ source\client\stdinc.h(53) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'hash_map': No such file or directory
[/code:1]

där är ditt fel.. varningar är bara gnäll, det går oftast att kompilera ändå.. det är error som är intressanta.. verkar som det fattas nån fil
Citera
2002-10-12, 22:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liquid_X
[code:1]c:\documents and settings\console!\skrivbord\dc++ source\client\stdinc.h(53) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'hash_map': No such file or directory
[/code:1]

där är ditt fel.. varningar är bara gnäll, det går oftast att kompilera ändå.. det är error som är intressanta.. verkar som det fattas nån fil

Mmm, det verkar fattas någon fil.
Men eftersom jag inte har ändrat något i koden så kan jag ju inte veta vad som är fel och hur jag rättar till det.

Någon som har dc++ koden och kan kompilera?
Privv messa gärna mig
Citera
2002-10-12, 23:24
Medlem
Stockos avatar
Du saknar stlport, vilket det står klart o tydligt i compile.txt att man måste ha för att kompilera.

Rätt ordning är först RTFM, sen fråga...
Citera
2002-10-13, 09:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Det skulle va bättre om file kanske hette typ "Readme.txt", då hade jag ju sett det.
Men nu ska jag föröka installera det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in