2010-11-30, 02:48
Medlem
Med tanke på krisen i både USA och delar av Europa måste det väl finnas bolag som dragits ned pga det här. Vilka är de mest köpvärda bolagen i nuläget om man tror på att länderna kommer återhämta sig inom en fem år?

Jag har försökt att läsa mig till det här men vet inte riktigt var jag ska börja för att hitta rätt.

Har Grekland eller t,ex Spanien några stora bolag som tagit skada? Vilka har gått ned i USA hittills?

Irland vet jag inte om man vågar investera alls i, känns som att hela landet kokar just nu.

Finns det något bolag som är beroende av en stark euro annars?
Citera
2010-11-30, 02:50
Bannlyst
En fråga: Hur är det med pokerbolagen? Dessa går ju alltid bra oavsett konjuktur tydligen, inga som investerar i dom?
Citera
2010-11-30, 18:51
Medlem
Ingen som har några tips på marknader som tagit skada? Har lite kapital över att handla för...
Citera
2010-11-30, 19:47
Medlem
totens avatar
Bank of Ireland?

http://uk.finance.yahoo.com/echarts?s=BIR.IR#symbol=bir.ir;range=5y;compare=;i ndicator=volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcva lues=0;logscale=off;source=undefined;
Citera
2010-11-30, 21:13
Medlem
Chopinowskis avatar
Om du tror på den sekulära bullmarknaden i precious metal-branchen finns det många trevliga bolag i kanada med mycket ljus framtid. Det gäller bara att välja rätt.
Citera
2010-12-01, 20:31
Medlem
Om du vill nischa dig mot en speciell "marknad" så är min uppfattning att fonder fungerar bäst då slipper man bolagsrisken (att det enskilda bolag man investerar i missköts).

Kazakstanfonden är en sådan nischad fond jag personligen tror kan gå bra eftersom tillväxten där är hög, fokus på råvaror, många vill investera där (inkl Kina) et.c. Jag har skrivit en del om vad jag tänker om den fonden här: http://aktiespartacus.blogg.se/2010/november/kazakstan-och-kazakstanfonden.html

Sedan tror jag också att riskkapitalistbolagen världen över ( viktad mot verksamhet i USA och Europa) har mer att ge. De tog mycket stryk under finanskrisen och har bara påbörjat sin återhämtning. DnB Private Equity har jag själv köpt nyligen p.g.a. detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in